سازمان نظارتی فرانسه شرکت سونی را جریمه کرد

شرکت سونی ، توسط سازمان نظارتی فرانسه به دلیل محدود کردن کنترلرهای سوم شخص بازی محبوب پلی استیشن 4 جریمه‌ی 13.5 میلیون یورویی شد.

«سونی» به دلیل سواستفاده از موقعیت بازاری خود در فرانسه و عرضه کنترلرهای پلی‌استیشن 4، توسط «رگولاتوری ضدانحصار» به مبلغ 13.5 میلیون یورو جریمه شد. رسانه فرانسوی «Autorité de la Concurrence» اطلاعات تکمیلی این جریمه را اعلام کرد و اظهار داشت که دلیل این جریمه بخاطر دو تخلف، اعمال شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تخلفات شرکت سونی

در تخلف اول، اعلام شد که «سونی» در سال 2015 تعدادی اقدامات فنی انجام داد تا با جعل محصولات خود مقابله کند که ناخواسته بر عملکرد درست کنترلرهای سوم شخص تأثیر گذاشت و باعث شد آن‌ها در پی به‌روزرسانی سیستم، قطع شوند.

در تخلف دوم، گفته می‌شود که شرکت‌ها از پیوستن به برنامه صدور مجوز پلی‌استیشن، منع شده‌اند و دسترسی آن‌ها فقط از طریق برنامه‌ی مشارکت این شرکت اعطا می‌شود.

شرکت سونی

نشریه «Autorite de la Concurrence» اعلام کرد که «سونی» از ابلاغ معیارهای دسترسی برنامه به تولیدکنندگان، بر اساس درخواست آن‌ها خودداری می‌کند و مدعی شده که این معیارها به صلاحدید شرکت، اعمال شده‌اند. این سازمان در اطلاعیه خود گفت:

سونی معیارها را به شیوه‌ای اختیاری اعمال کرد. حتی اگر دسترسی به برنامه تنها راه جلوگیری از قطع ارتباط باشد.

به گفته این نهاد، این اقدامات به طور چشمگیری به تصویر برند تولیدکنندگان شخص ثالث آسیب زده و مانع از گسترش بازار آن‌ها شد. سونی هنوز به این جریمه، واکنشی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازی‌های شرکت سونی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *