تصویب قیمت خودروهای مونتاژی شورای رقابت [+جزئیات]

به تازگی خبری مبنی بر تصویب قیمت خودروهای مونتاژی شورای رقابت در رسانه ها پخش شده که این قیمت را سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده اعلام کرده است.

اخیرا اخباری مبنی بر قیمت گذاری خودرو های مونتاژی شورای رقابت در فضای مجازی پخش شده است. در ادامه بیشتر به موضوع تصویب شدن قیمت خودرو های شورای رقابت خواهیم پرداخت.

تصویب قیمت خودروهای مونتاژی شورای رقابت

تصویب قیمت خودروهای مونتاژی شورای رقابت
قیمت گذاری خودرو های مونتاژی شورای رقابت

در جلسه دیروز شورای رقابت قیمت خودرو‌های مونتاژی مشخص شد و مورد تصویب شورای رقابت قرار گرفت، اما مقرر شد این قیمت‌ها را سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کند. توضیح اینکه قیمت‌های محاسباتی شورای رقابت با احتساب سود ۱۷ درصد بوده و بر اساس آخرین صورت مالی شرکت‌ها است.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت، درباره این موضوع توضیح داد:

“قیمت های اعلام شده برای خودروهای وارداتی‌، مونتاژی و تولیدی از سوی شورای رقابت، قیمت های پایه هستند و مصرف‌کنندگان توجه داشته باشند به این مبالغ اعلامی ارقامی نظیر مالیات بر ارزش افزوده‌، بیمه، شماره گذاری و غیره اضافه می شود که این مبالغ در قانون تعریف شده است.”

تصویب شدن قیمت خودرو های شورای رقابت

تصویب قیمت خودروهای مونتاژی شورای رقابت
تصویب شدن قیمت خودرو های شورای رقابت

وی در ادامه افزود:

“امیداریم هر چه سریع تر نهادهای متولی و نیز فروشنده محصولات، به جهت شفافیت و کمک به تصمیم‌گیری مصرف‌کننده، جزئیات این محاسبات را اعلام کنند. نهادهای متولی چه در اعلام قیمت‌ها چه مدیریت سامانه و چه عرضه باید دقیق‌تر و شفاف‌تر اطلاع رسانی کنند تا از زحمات مترتب به مصرف کننده و سردرگمی‌های پیش آمده که موجب اعتراض تعداد کثیری از مخاطبان شده است، پرهیز شود.”

قیمت عرضه خودروهای چانگان وارداتی که از سوی سایپا اعلام شده، با نرخ مصوب شورای رقابت، متفاوت و گران‌تر است. چانگان CS35 پلاس تیپ 2 و تیپ 3 به ترتیب هر کدام 265 و 278 میلیون تومان بیشتر از قیمت‌های مصوب شواری رقابت است.

به عبارتی در حالی که شرکت سایپا به عنوان واردکننده خودرو چانگان +CS35 تیپ 2 را به قیمت 11.144.190.000 ریال و خودرو چانگان +CS35 تیپ 3 را به قیمت 11.828.620.000 عرضه می‌کند قیمت‌های مصوب شورای رقابت برای خودرو‌های چانگان +CS35 تیپ دو 8.496.288.883 ریال و چانگان +CS35 تیپ سه 9.044.708.722 ریال تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *