نخستین کتاب مصور سوپرمن با مبلغ 6 میلیون دلار فروخته شد

در جریان حراج هریتیج، یک کتاب مصور از نخستین کمیک سوپرمن ، به قیمت 6 میلیون دلار در تگزاس فروخته شد. این کتاب، یک نسخه از اکشن کامیک شماره 1 است که به عنوان اولین کتاب مصوری که سوپرمن را به جهان معرفی کرد، شناخته می‌شود.

این کتاب، همراه با نامه‌ای از یکی از خالقان شخصیت سوپرمن به فروش رسید که جزئیات کمتر شناخته شده‌ای درباره داستان اصلی آن را شرح می‌دهد. این کمیک، به عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب مصور در جهان شناخته می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نخستین کتاب مصور سوپرمن با مبلغ 6 میلیون دلار فروخته شد

کمیک سوپرمن ، یک رکورد جهانی را ثبت کرد. فروش 6 میلیون دلاری این اثر، آن را به با ارزش‌ترین کتاب کمیک در جهان تبدیل کرد. این نسخه در صدر شماره 1 سوپرمن در سال 1939 قرار گرفت که در سال 2022، با مبلغ 5.3 میلیون دلار قیمت‌‌گذاری شد.

پیش از این، ارزشمندترین کمیک جهان، کپی شماره 15 فانتزی شگفت‌انگیز سال 1962 بود که اولین حضور مرد عنکبوتی را نشان می‌داد که با قیمت 3.6 میلیون دلار در سال 2021 به فروش رفت.

کمیک سوپرمن

اکشن کمیک شماره 1 سوپرمن ، با تنها 78 نسخه جمع‌آوری شده، بسیار نادر است. CGC، سرویسی که احراز هویت و درجه‌بندی شرایط کتاب‌های کمیک را ردیابی می‌کند، این 78 نسخه را در سرتاسر جهان جمع‌آوری کرد. این سرویس بر این باور است که در مجموع، حدود 100 مورد از 200000 چاپ اولیه توسط National Allied Publications، پیشروی DC Comics وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی خرید و فروش این کتاب‌ها در حراجی‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Hollywood Reaporter


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *