افت قیمت سکه در بازار ایران ؛ آیا این افت قیمت بخاطر برجام است؟

افت قیمت سکه در بازار ایران. کاهش شدید قیمت دلار، بازار طلا و ارز را وارد فاز شدید ریزشی کرد. در ادامه با دلایل افت قیمت سکه در بازار ایران همراه ما باشید.

مشاهدات میدانی در بازار نشان می‌دهد که کاهش قیمت دلار منجر به افت قیمت سکه در بازار ایران شد، به طوری که هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران یک کانال به عقب رفت. ریزش طلا نیز به حدی بود که وارد کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.

افت قیمت سکه در بازار ایران

  • افت قیمت طلا
کاهش قیمت سکه
کاهش قیمت سکه, افت قیمت سکه, کاهش قیمت طلا

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز در بازار افت ۸۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در نهایت با قیمت یک میلیون و ۱۹۶ هزار تومان به فروش رفت.

از سوی دیگر، هر قطعه سکه امامی در بازار در حدود ۹۹۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان رسید.

عده ای از معامله گران معتقدند خوشبینی ها نسبت به احیای توافق برجام در بین معامله گران بیشتر از قبل شده و همین موضوع، بازار را شوکه و وارد فاز ریزشی کرده است.

برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند که با تداوم ریزش قیمت دلار احتمال برگشت سکه تا نیمه کانال ۱۲ میلیون تومان هم وجود دارد.

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

  • ۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۱,۹۶۸,۰۰۰ ریال رسید.
  • ۲. انس جهانی طلا به ۱,۷۴۷.۰۶ دلار رسید.
  • ۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲۷,۵۶۰,۰۰۰ ریال رسید.
  • ۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۱,۱۰۰,۰۰۰ ریال رسید.
  • ۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۷۵,۰۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۸,۸۰۰,۰۰۰ ریال رسید.
  • ۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۸۰,۳۷۵ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۹۰,۳۴۵ ریال و قیمت هر پوند به ۳۴۱,۰۷۰ ریال رسید.

کاهش قیمت دلار

افت قیمت دلار
افت قیمت دلار

در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است. بر اساس تجربیات گذشته، احتمالا بانک مرکزی نیز در حال ارزپاشی در بازار است.

هنوز موضع آمریکا درباره برجام مشخص نیست اما معامله‌گران خیابان فردوسی به استقبال توافق رفته‌اند.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند کاهشی دارد و به کانال ۲۸ هزار تومان وارد شده است.

این روزها اخبار برجام و احتمالا ارزپاشی بانک مرکزی، بازار را تحت تاثیر قرار داده است. ظهر روز پنجشنبه، معامله‌گران خیابان فردوسی، نرخ فروش دلار را بین ۲۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام می‌کردند.

کف و سقف دلار در کانال‌های تلگرامی نیز ۲۹ هزار و ۸۰۰ تا ۲۹ هزار و ۹۵۰ تومان بود.

روز گذشته، این کانال کف و سقف نرخ ارز را ۲۹,۸۰۰ تا ۲۹,۸۳۰ تومان ثبت کردند. امروز اما قیمت دلار کاهشی است.

ارقام از ۲۹,۲۰۰ تومان آغاز شد، اما در ادامه روند نزولی به خود گرفت. به گونه‌ای که در لحظه تنظیم این خبر رقم ۲۸,۹۵۰ تومان نیز معامله می‌شود. روند معاملات غیرقانونی فردایی نیز کاهشی است.

دلار توافقی نیز به کانال ۲۷ هزار تومانی رفته است و دلار هرات امروز در کانال ۲۸ هزار تومان روند نزولی دارد.

اخبار بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سکه با سر زمین خورد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *