مشخصات کلی پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید انویدیا مشخص شدند

انویدیا مشخصات نسل جدید پردازنده های گرافیکی رونمایی کرد. به نظر می‌رسد که این شرکت تصمیم گرفته در محصولات سری Blackwell از رابط حافظه 384 بیت استفاده نکند.

«Kopite7kimi» که در حال حاضر به معتبرترین منبع غیررسمی برای اطلاعات فنی کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا است، دوباره نظر خود را درباره تراشه‌های این نسل و به‌ویژه رابط گذرگاه حافظه مورد استفاده در آن‌ها اعلام کرد. همچنین «Kopite7kimi» به احتمال شروع عرضه این محصولات از اواخر سال 2024 اشاره کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


مشخصات کلی پردازنده های گرافیکی نسل جدید انویدیا مشخص شدند

به گفته «Kopite7kimi»، انتظار می‌رود پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ این نسل که با نام سری GB20x و معماری Blackwell شناخته می‌شوند، شامل پنج مدل مختلف از کارت‌های گرافیک RTX 50 باشند.

مدل پرچم‌دار این سری، یعنی پردازنده گرافیکی GB202، با داشتن 192 مولتی‌پروسسور جریانی، قدرتمندترین GPU این خانواده است. هم‌اکنون، Kopite7kimi ادعا کرده که تعداد هسته‌های پردازشی مدل دوم از این محصولات که احتمالاً با نام GB203 شناخته می‌شود، نصف این تعداد خواهد بود.

پردازنده‌های گرافیکیپردازنده‌های گرافیکی

علاوه بر آن، این اطلاعات به رابط گذرگاه حافظه 256 بیت برای پردازنده گرافیکی GB203 اشاره دارد که نشان می‌دهد که آن مدل نیمی از مشخصات مدل پرچم‌دار را خواهد داشت؛ بنابراین به نظر می‌رسد که انویدیا در این نسل هیچ‌کدام از تراشه‌های GB20x را با رابط حافظه 384 بیت ارائه نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید انویدیا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *