بهترین پایان ها در انیمه های محبوب از نگاه سایت فیگار

برخی از انیمه‌ها با پایان‌های خود تأثیر بسیاری بر مخاطبان خود گذاشته‌اند. ما در این نوشتار بهترین پایان ها در انیمه های محبوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

این انیمه‌ها از پایان‌هایی استفاده کرده‌اند که شامل نقطه عطف‌های داستانی و تجربه‌های تلخ و شیرین هستند و از این پایان‌ها به گونه‌ای استفاده کرده‌اند تا تأثیری ماندگار بر بینندگان بگذارند.

ممکن است تعریف معنای “پایانی عالی” سخت باشد. در واقع، با توجه به این که بینندگان برداشت‌ها و دیدگاه‌های شخصی خود را دارند، برخی ممکن است بعضی از پایان‌ها را بی‌نقص بدانند در حالی که برخی دیگر ممکن است آن‌ها را متوسط ببینند. یک نمونه خوب برای چنین بحثی، پایان سریال تلویزیونی (Game of Thrones)  در شبکه HBO است.

بعد از سال‌ها سرمایه‌گذاری در این سریال، بینندگان انتظارات بالایی از پایان آن داشتند. متأسفانه، پس از انتشار آن، یک بحث بزرگ به وجود آمد و بسیاری از طرفداران حتی تا جایی پیش رفتند که طوماری را باز کردند و درخواست بازسازی فصل نهایی این سریال را دادند.

همین اتفاق در مورد برخی از بهترین انیمه های سینمایی جدید هم رخ می‌دهد. افراد، به ویژه طرفداران سختگیر انیمه، انتظارات زیادی از پایان فیلم‌ها دارند. دلیل این انتظارات واضح است؛ امتیاز کلی و موقعیت یک انیمه به این بستگی دارد که خالقان چگونه آن را به اتمام برسانند.

بهترین پایان ها در انیمه های محبوب

معرفی بهترین پایان ها در انیمه های محبوب

شما می‌توانید فهرست بهترین پایان ها در انیمه های محبوب را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین پایان ها در انیمه های محبوب
بهترین انیمه هایی که برترین پایان را داشتند

با این حال، همانطور که گفته شد، همه نمی‌توانند یک اپیزود پایانی درخشان داشته باشند. یک پایان عالی، با بستن تمامی مسائل مهم، به طرفداران این امکان را می‌دهد تا به طور کامل به پایان انیمه برسند و همچنین تضمین می‌کند که این همه اتفاق در حالی رخ می‌دهد که احساسات تماشاگران را به سطح بالاتری می‌برد.

اگر پایان این سریال‌ها یا بهترین انیمه‌های سینمایی کامل باشند، می‌توانند تأثیر خوبی بر روی بینندگان بگذارند. بنابراین، اگر به فکر این هستید که وقت خود را روی انیمه‌ای سرمایه گذاری کنید که پایانی عالی و کامل را به شما بدهد، پیشنهاد می‌کنیم عناوین زیر را امتحان کنید.

Dragon Ball Z (1989 – 1996)

بهترین پایان ها در انیمه های محبوب
محبوب ترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند

پس از مدتی طولانی، سریال دراگون بال زد با قسمت چهارم “Peaceful World Saga” که به عنوان “End of ‘Z’ saga” نیز شناخته می‌شود به پایان می‌رسد و داستان آن 10 سال پس از “Kid Buu saga” رخ می‌دهد.
این سریال با نشان دادن توان واقعی اوب پس از اینکه گوکو او را هیجان زده می‌کند، به پایان می‌رسد. گوکو، اوب را زیر بال خود می‌گیرد و آن دو به همراه هم آموزش می‌بینند.

آشکار می‌شود که چیزی که گوکو واقعاً می‌خواهد، ایجاد برابری بین خود و اوب است تا زمین دو مدافع بزرگ داشته باشد. اگرچه این یک پایان نهایی نیست، زیرا در پایان نشان می‌دهد که گوکو و اوب در پیش روی یک سفر هستند، اما سفری آرام . زمانی که گوینده می‌گوید “تا زمانی که گوکو زنده است، صلح و رونق حاکم خواهد بود” به بینندگان آرامشی زیبا تزریق می‌شود.

Death Note (2006 – 2007)

برترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند
پر طرفدارترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند

در پایان سریال (Death Note)، شاهد انتقام کامل و پیچیدگی داستان هستیم که عدالت شیرینی را به ارمغان می‌آورد. در قسمت نهایی، میکامی شروع به نوشتن نام تمام اعضای گروه و نیر (Near) می‌کند و ظاهراً برد لایت را به تصویر می‌کشد. با این حال، نیر بعداً فاش می‌کند که دفترچه مرگ میکامی تقلبی است زیرا او آن را تغییر داده است.

تنها نامی که در آن نوشته نشده است نام لایت است که شخصیت شرور او را فاش می‌کند. این شخصیت شرور در لحظه‌ای از یأس، سعی می‌کند از برگ کوچک دفترچه مرگی که با خود دارد استفاده کند اما مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

امید کوچکی که بینندگان ممکن است به لایت داشته باشند که عیوب خود را بپذیرد و خوب شود با این عمل از بین می‌رود. در نهایت زمانی که ریوک نام خود را در دفترچه مرگش می‌نویسد عدالت برقرار می‌شود و پیشگویی انجام شده در ابتدا را آشکار می‌کند. مرگ لایت و هوش نیر پایانی عالی را به وجود می‌آورد که سرانجام به نیر اجازه می‌دهد از لحاظ قدرت از لایت پیشی بگیرد.

Haibane Renmei (2002)

برترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند
بهترین پایان در انیمه ها

هایبان رنمی برگرفته از ذهن یوشیتوشی آبه است که به خاطر کارش بر روی مجموعه انیمه سورئال (Serial Experiments Lain) مشهور می‌باشد. با این حال، این بار، لمس خلاقانه او هم در نوشتار و هم در تصاویر سریال قابل مشاهده است.

این سریال تصویر زیبایی از یک شهر کوچک به نام گیله را ترسیم می‌کند، مکانی که هایبان در آن زندگی می‌کنند – جوانانی که شبیه فرشتگان هستند، با حلقه‌هایی که بالای سرشان معلق است و بال‌هایی که از پشتشان دراز می‌شود. راکا، جدیدترین ساکن گیله، که در اقامتگاه “خانه قدیمی” زندگی می‌کند در حالی که در تلاش است تا رمز و رازهای دنیای پیرامون خود را پیدا کند.

هایبانه رنمی یک سریال زیبا و غم انگیز با پایانی خوش بینانه است. با تغییر از یک سریال غیرمعمول در سبک “slice-of-life” به درامایی پر از درد و غصه، هایبان رنمی با یک پایان تلخ و شیرین برای راکا و دوست مرموزش، ریکی، به تماشاگرانی که تا انتهای سریال را دیدند پاداش می‌دهد و یکی از بهترین پایان ها در انیمه های محبوب را می‌سازد.

Devilman Crybaby (2018)

برترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند
تاثیرگذارترین پایان در انیمه

دویلمن کرای‌بیبی به راحتی یکی از بهترین اثرهای مجموعه‌ی طولانی دویلمن است و قطعا یکی از بهترین پایان ها در انیمه های محبوب را دارد. کارگردانی این انیمه توسط ماساکی یواسا و تهیه‌کنندگی آن توسط استودیوی ساینس سارو انجام شده است.

آکیرا فودو و ریو آسوکا تنها چیزهایی هستند که در راه شیاطین باستانی که به دنبال نابودی بشر هستند ایستادگی می‌کنند، اما وقتی آکیرا با بدن یک شیطان ادغام می‌شود، رابطه دو نفره آن‌ها در معرض فشار قرار می‌گیرد و جهان به سمت آشوب پیش می‌رود.

در قسمت دوم دویلمن کرای‌بیبی، در بین تصاویر نگران‌کننده، پایانی وجود دارد که خوفناک و قطعی است. اگر مشتاق یک پایان تلخ هستید، آنچه در دویلمن کرای‌بیبی خواهید یافت داستانی است که ما را مجبور می‌کند درون‌نگر باشیم و شیاطین شخصی خود را از طریق برخی استعاره‌های هوشمندانه بررسی کنیم.

Puella Magi Madoka Magica (2011)

برترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند

پوئلا مگی مادوکا مجیکا همه را در سال ۲۰۱۱ هنگام اولین اکران خود شگفت‌زده کرد، نه تنها به خاطر بازگشت زیرژانر “دختران جادوگر” به عالم رسانه‌ها، بلکه به دلیل اینکه این کار را به گونه‌ای انجام داد که پیامدهای واقعی، در جهان واقعی که این زیرژانر دارد را تجزیه و تحلیل می‌کند.

وقتی مادوکا کانامه قراردادی را امضا می‌کند تا یک دختر سحرآمیز شود، او و گروهی دیگر با هم در برابر “جادوگران” عجیب و غریب وحشتناک قرار می‌گیرند. اما هیچ چیز ساده نیست. یک تراژدی وحشتناک ممکن است ناگهان همه چیز را بهم بریزد، زیرا گروه در تلاش برای مقابله با ناراحتی و پشیمانی مربوط به نقش‌های جدید خود هستند.

پایان پوئلا مگی مادوکا مجیکا به راحتی بزرگترین پاداش سریال است. در طول سریال، هومورا آکمی به قهرمان اصلی ما به صورت سرد و بی‌احساس رفتار می‌کند و از او فاصله می‌گیرد.

همانطور که رمزهای مربوط به یک دختر جادویی بودن آشکار می‌شوند، گذشته‌ی تلخ و ناراحت کننده‌ای که پشت رفتار هومورا قرار دارد، به پایانی بسیار قوی و تاثیرگذار منجر می‌شود که می‌توان گفت این پایان از بهترین پایان ها در انیمه های محبوب است .

The Tatami Galaxy (2010)

بهترین پایان ها در انیمه های محبوب

تاتامی گلکسی، به کارگردانی ماساکی یواسا و تولید شده توسط استودیوی مدهاوس، سریالی است که با یک سبک هنری منحصر به فرد، به اثرات جهان‌های موازی نگاهی می‌اندازد. ما به دنبال یک دانشجوی بی‌نام در دانشگاه کیوتو هستیم و هر قسمت دنباله‌ای مشابه دارد.

در حالی که او از وضعیت فعلی خود ناراضی است، یک سناریو تخیلی نشان می‌دهد که او به عنوان یک دانشجوی سال اول به انواع باشگاه‌های دانشگاه می‌پیوندد و در نهایت به واقعیت برمی‌گردد، تا این چرخه را بارها و بارها تکرار کند.

بر اساس آنچه که توضیح داده شد، شما ممکن است قبلاً پایان را تشخیص داده باشید. با این حال، این یک نتیجه‌ای با مضامین مناسب است که داستان را به خوبی به پایان می‌رساند و حواس مخاطب را جذب خود می‌کند، در حالی که برای طرفداران انیمه‌های جوانتر نیز مألوف است.

Paranoia Agent (2004)

برترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند

پارانویا آژانت، که در ابتدا در سال 2004 منتشر شد، آخرین تولید قبل از درگذشت تلخ ساتوشی کون در سال 2010 است. به عنوان یک اثر تولید شده توسط ساتوشی کون، می‌توانید انتظار داشته باشید که هنرمندی و داستان‌هایی که در فیلم‌های بلند او یافت می‌شود، در این اثر نیز وجود داشته باشد.

گروهی از افراد که در توکیو زندگی می‌کنند، همگی تحت تأثیر «لیل اسلاگر»، یک جنایتکار مرموز هستند که در حین اسکیت سواری به دیگران حمله می‌کند. در حالی که دو کارآگاه سعی در کشف راز پشت لیل اسلاگر دارند، آن افرادی که تحت تأثیر او قرار گرفته بودند، با مشکلات روانی متعددی مواجه می‌شوند.

با وجود رویکرد غیرمعمول در روایت داستان، راز پشت سر لیل اسلاگر و انگیزه‌های او به آرامی در طول سیزده قسمت آشکار می‌شوند. در حالی که، هر قسمت از این سریال به تنهایی به عنوان یک داستان ترسناک آزمایشی عمل می‌کند، اما این معمای بزرگ با پاداشی رضایت‌بخش همراه است که پارانویا آژانت را به طور برجسته‌ای تکمیل می‌کند.

Barakamon (2014)

برترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند

یک انیمه درباره یک خطاط در ابتدا ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد، اما در واقع، باراکامون یک انیمه جذاب است که توانایی ایجاد انگیزه در بینندگان را دارد. تمرکز بر سفر سیشو هاندا برای درک اینکه او کیست و چه می‌خواهد در حالی که مسیر خود را جعل می‌کند بسیار زیبا است.

در واقع، این انیمه با مشت زدن هاندا به یک مرد مسن به دلیل توهین به خط او شروع می‌شود، اما قسمت پایانی نشان می‌دهد که چقدر شخصیت او تکامل یافته و رشد کرده است. حتی اگر او در نهایت مقام پنجم را در این مسابقه کسب کرد، اما اتحاد مجدد او با تیم و بازگشت به روستا چیزی است که او را خوشحال می‌کند.

پایان این سریال بسیار واقع‌گرایانه است، زیرا انیمه‌های دیگر شخصیت اصلی را به جایگاه “بهترین” ارتقا می‌دهند. این داستان همچنین یادآور این مسئله می‌باشد که خوشبختی واقعی از محیط اطراف و ارتباطات ما نشأت می‌گیرد و نه از موفقیت‌های ما.

Dororo (2019)

دورورو یک بازسازی در سال 2019 از انیمه‌ی سال 1969 مانگای اوسامو تزوکا است. این سریال ما را به دوره‌ی سنگوکو، دوران خشونت آمیزی که در ژاپن وجود داشت، می‌برد.

در این دوران، دورورو داستان دو قهرمان را دنبال می‌کند: هیاکیمارو که به دلیل قربانی کردن دست و پاهای پدرش به عنوان یک شخص غیر انسانی ظاهر می‌شود و دورورو، یک کودک که به هیاکیمارو کمک می‌کند تا به فردی که دارای انسانیت است تبدیل شود.

این بدون شک یکی از بهترین انیمه‌های سریالی است که تماشاگران را در استرس و نگرانی نگه می‌دارد. داستان این سریال با سؤالات سختی مواجه می‌شود و در یک نقطه، تماشاگران ممکن است هیاکیمارو را به عنوان یک شرور ببینند.

با این حال، پایان، آن چیزی است که تمام سفرهای احساسی را ارزشمند می‌کند. پایان دورورو با خداحافظی دو شخصیت شروع می‌شود که در مسیر خود حرکت می‌کنند اما با اتحاد دوباره آن‌ها، این سریال به پایان می‌رسد. اینکه هیاکیمارو در درون و بیرون انسان بهتری شد و دورورو به قهرمان این داستان تبدیل گردید، این پایان را واقعاً به یکی از بهترین پایان ها در انیمه های محبوب تبدیل کرد.

Hunter x Hunter (2011 – 2014)

برترین انیمه هایی که بهترین پایان را داشتند

در انتهای مقاله بهترین پایان ها در انیمه های محبوب باید گفت که این انیمه، انیمه‌ای است که باید آن را تماشا کرد و همچنین، انیمه‌ای با آرک‌های بسیار زیاد می‌باشد که سخت است تا پایان واقعی سریال را تعیین کرد یا حتی ببینیم که آیا به پایان رسیده است یا نه.

با این حال، آخرین «پایان»، قسمت 148، که به عنوان پایان «آرک انتخاباتی» نیز شناخته می‌شود، ممکن است به طرفداران یک پایان رضایت‌بخش (برای حال حاضر) بدهد. در این قسمت، گون بالاخره فرصت مکالمه مناسبی با پدرش، گینگ، که در طول قسمت‌های زیادی به دنبال آن بوده است را پیدا می‌کند.

او همچنین از این فرصت برای یادآوری ماجراهای خود استفاده می‌کند. او حتی پروانه‌ی شکارچی دو ستاره را به گینگ، صاحب اصلی آن، باز می‌گرداند. به طور کلی، این قسمت نهایی یک تسکین بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین پایان ها در انیمه های محبوب سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “بهترین پایان ها در انیمه های محبوب از نگاه سایت فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *