زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران (Şahmaran) + بیوگرافی بازیگران

سرنای ساریکایا در مصاحبه اخیرش درباره زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران (Şahmaran) صحبت‌هایی کرد. در این سریال او با بوراک دنیز و مرت رمضان دمیر همبازی است.

سریال شاهماران نتفلیکس در رابطه با یک افسانه است. ‌شاه‌سو برای یک سخنرانی به آدانا می‌رود، این فرصت عالی برای مواجهه با پدربزرگش است. اما خیلی زود او خودش را درون یک افسانه پیدا می‌کند. گویا زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران از پلتفرم نتفلیکس مشخص شده است.

شاه‌ماران (به کُردی شاماران؛ Şahmaran/Şamaran)، موجودی افسانه‌ای از ایران باستان که بعد از سقوط ساسانیان تنها در میان کردها رایج می‌ماند. این موجود در تصاویری که هم‌اکنون بازنمایی‌هایی از آن در مناطق مختلف کردستانِ ایران، ترکیه، سوریه و عراق به صورت نقاشی، مجسمه، هنر روی پارچه و گلدوزی و غیره یافت می‌شود، در هیبت نیم زن و نیم مار ترسیم شده است.

بیشتر بخوانید:

تصاویر زمینه های خفن از سریال شاهماران با بازی سرنای ساریکایا و بوراک دنیز

بهترین سریال‌های ترکی نتفلیکس

زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران

سریال شاهماران نتفلیکس
زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران

سرنای ساریکایا درباره زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران گفت:

به ما گفتند در ماه‌های دسامبر یا ژانویه (اوایل آذر تا اوایل بهمن) پخش می‌شود، ولی ممکن است تغییراتی ایجاد شود.

افسانه شاماران

شاماران، نماد زایایی، برکت و دانایی است. بعضی از مردمان کُرد بر این باورند که شاماران سبب موفقیت و بهروزی آنان می‌گردد. بدین جهت با نقاشی‌هایی از شاماران دیوار خانه‌هایشان را تزئین کرده و تصویری از آن را در اتاق خواب دختران برای بخت‌گشایی و نگهبانی آویزان می‌کنند. تقریباً در اکثر مناطق کُردنشین، افسانۀ شاماران چنان یک بن مایۀ کهن فرهنگی در آثار متنوعی از هنرهای تصویری و تجسمی از نقاشی و مجسمه گرفته تا گلدوزی‌ها، حکاکیها و نقش برجسته را در بر گرفته است.

زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران
زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران

می توان بر اساس بعضی از اشیاء مکشوف تمدن‌های پیرامون مناطق کُردنشین به این تصور رسید که در ادوار کهن‌تر، بی شک شاماران در هیبت مجسمه نیز ظهور یافته است، ولی در تاریخ به دلایل عقدیتی، تهاجم فرهنگی و یا جنگ مفقود و یا نابود گشته است. بنا به باور مردم ماردین، شاماران، در یک قلعه متعلق به دوران قرون وسطی در ۱۵ کیلومتری شمال شرق طَرسوس زندگی می کرده است.

این قلعه که تا به امروز نیز باقی مانده، در محله میسیس در شهر طَرسوس واقع است. امروزه، در یکی از میدان های همین شهر مجسمه ای از شاماران نصب کرده اند و در همان منطقه حمامی وجود دارد که لکه های قرمز رنگی شبیه پولک‌های مار روی دیوار آن وجود دارد و به باور مردم محلی، همان حمام معروف داستان شاماران است.

عوامل سریال شاهماران نتفلیکس

  • کارگردان: Umur Turagay (عمر توراگای)
  • نویسنده: Pinar Bulut (پینار بولوت)
  • موسیقی: Hakan Ozer (هاکان اوزر)

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی شاهماران

سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya)

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی شاهماران

سرنای ساریکایا (زاده ۱ ژوئیه ۱۹۹۲) بازیگر و مدل حرفه‌ای ترک و صاحب جایگاه دوم دختر شایسته ترکیه در سال ۲۰۱۰ است. معروف‌ترین بازی او در نقش میرا در سریال جزر و مد است. او در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به عنوان بهترین بازیگر زن ترکیه انتخاب شد.

سرنای در سن ۱۵ سالگی در یک رقابت زیبایی شرکت کرد و جایزه ویژه ای دریافت کرد. او کارش را با بازی در بخش کوچکی در فیلم Şaşkın آغاز کرد و بعد از آن در فیلم Plajda ایفای نقش کرد. شهرت او با بازی در این فیلم کمی افزایش یافت. در همان سال او در مجموعه تلویزیونی دیگری نیز ایفای نقش کرد. اولین نقش اصلی او در سریال باغ لیمو رقم خورد. سپس در مجموعه Adanali بازی و محبوبیت بیشتری کسب کرد. سرنای در مسابقه Miss Turkey دوم شد.

او در سال ۲۰۱۰ با سریال” عمر گل لاله ” در نقش یشیم تاشکیران در شبکه شوتیوی ظاهر شد که سرنای دو فصل در این سریال حضور داشت. سرنای در سریال عمر گل لاله آهنگ ” Yalnizca senfonisi” (داستان تنهایی) را اجرا کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و از سوی شرکت‌های موسیقی پیشنهاد آلبوم دریافت کرد. او در پاسخ به این پیشنهادها گفت:

من قصدم آواز خواندن نیست، حرفه من بازیگری است.

سرنای تا هفت سالگی با پدر و مادر خود در آنتالیا اقامت داشت اما بعد از جدایی آنها، با مادرش زندگی کرد. او طی مصاحبه‌ای درباره نیاز به پدر و اهمیت یک پدر از دیدگاه دخترش سخن گفته‌است. وی از خردسالی به «مدل» بودن علاقه داشت.

از ورزش‌های مورد علاقه سرنای، می‌توان به والیبال و تنیس اشاره کرد. ساریکایا در یک مصاحبه گفته‌است که به رقص لاتین (خارجی) علاقه دارد. او مدتی با کرم بورسین رابطه عاشقانه داشت ولی بعد از مدتی از هم جدا شدند. او اکنون با هیچ‌کسی رابطه عاشقانه ندارد.

بوراک دنیز (Burak Deniz)

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی شاهماران

بوراک دنیز (زاده ۱۷ فوریه ۱۹۹۱) بازیگر و مدل اهل ترکیه است. او تنها فرزند خانواده بود. در کودکی پدر و مادرش از هم جدا شدند و سرپرستی او به مادرش سپرده شد. او از دانشگاه چاناک قلعه در رشته تاریخ هنرفارغ التحصیل شده‌است. از جمله سریال‌های مشهور او می‌توان به عشق حرف حالیش نمیشه و حکایت ما اشاره کرد که به ترتیب در مقابل هانده ارچل و هازال کایا قرار گرفته‌است.

وی دو سال پیاپی نامزد جایزه پروانه طلایی ترکیه شد. در سال ۲۰۱۷ در بخش بهترین بازیگر کمدی رمانتیک برای سریال عشق حرف حالیش نمیشه و در سال ۲۰۱۸ در بخش بهترین بازیگر درام برای سریال حکایت ما نامزد کسب جایزه شد.

مرت رمضان دمیر (Mert Ramazan Demir)

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی شاهماران

مرت رمضان دمیر «Mert Ramazan Demir» بازیگر اهل ترکیه و متولد سال 1998 است. او از سال 2020 حرفه‌ی بازیگری را به صورت جدی آغاز کرد. او در سریال “معلم” که سال گذشته از شبکه FOX به نمایش درآمد به شهرت رسید. از دیگر فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آن‌ها حضور دارد می‌توان به “زمان مرگ”و “بشقاب پرنده” اشاره کرد.

مرت با بازی در سریال‌های «Çiplak» در سال 2020، معلم (The Teacher) در سال 2020 و زمان مرگ (Olum Zamani) در سال 2021 شناخته شده است.

ماهیر گون‌شیرای (Mahir Günşiray)

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی شاهماران

ماهیر گونشیرای (زاده 10 اوت 1960، استانبول) بازیگر و کارگردان ترک و پسر هنرمند اورهان گونشیرای است. او از گروه تئاتر کنسرواتوار دولتی دانشگاه Hacettepe آنکارا فارغ التحصیل شد. ماهیر مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه لیدز، The Workshop Theatre، و مهارت خود را در هنر در دانشگاه معمار سینان، دانشکده هنرهای زیبا، گروه هنرهای صحنه و تجسمی به پایان رساند.

مصطفی اعورلو (Mustafa Uğurlu)

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی شاهماران

مصطفی اوعورلو (زاده ۲۵ نوامبر ۱۹۵۵) بازیگر اهل ترکیه است. وی از سال ۱۹۸۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او در سریال نفوذی در نقش مدیر یوسف به ایفای نقش پرداخت. پدر مصطفی اوغورلو کارمند بهداشت و مادرش خانه دار اهل چوروم بود. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در بورسا به پایان رساند. او چهار خواهر و برادر داشت که یکی از آنها احمد اوعورلو نیز بازیگر است.

اوعورلو اولین حضور تلویزیونی خود را در سال 1993 با بازی در سریال Rıza Beyler انجام داد. موفقیت او در سال 1998 با بازی در فیلم رومی سنگین به دست آمد که برای آن جایزه نارنجی طلایی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. او به کار خود در سینما و تلویزیون ادامه داد و روی صحنه حاضر شد و تعدادی نمایشنامه را برای تئاترهای دولتی کارگردانی کرد.

زمان پخش فصل دوم سریال شاهماران : اوایل آذر تا اوایل بهمن

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *