بیوگرافی امیر قادری مدیر کافه سینما و منتقد سینمایی

امروز  قرار است برای شما بیوگرافی امیر قادری مدیر کافه سینما و منتقد سینمایی را شرح دهیم تا از افتخارات و کار های بزرگ و جالب این فرد آگاه شوید.

امیر قادری در روز 22 مرداد ماه 1353 در شهر بیرجند به دنیا آمد. قادری فعالیت مطبوعاتی‌اش را از سال 1379 و در مجلهٔ فیلم به عنوان منتقد فیلم آغاز کرد. او همچنین با نشریه‌هایی چون دنیای تصویر، سینما جهان، 24، شرق، اعتماد و بسیاری از نشریات فرهنگی و سینمایی همکاری داشته‌است. قادری از سال 1389 وب‌گاه کافه سینما را به همراهی علی معلم پایه‌گذاری کرد و از پاییز 1393 پس از کناره‌گیری علی معلم، به تنهایی این مسئولیت را بر عهده گرفت.

بیوگرافی امیر قادری مدیر کافه سینما و منتقد سینمایی

  • شرح حال منتقد سینمایی امیر قادری

در ادامه می‌توانید تصویری از امیر قادری را مشاهده کنید:

بیوگرافی امیر قادری مدیر کافه سینما و منتقد سینمایی
شرح حال منتقد سینمایی امیر قادری

امیر قادری بارها در تلویزیون و در برنامه‌هایی چون هفت، سینما کلاسیک، سینما 4 به عنوان منتقد و کارشناس رسانه حضور یافته‌ است.مجموعه کافه کتاب تحت سرپرستی امیر قادری و توسط انتشارات میلکان منتشر شده‌ که از جمله کتاب‌های این مجموعه می‌توان به انتخاب‌های سخت نوشته هیلاری کلینتون اشاره کرد. قادری همچنین سازنده مستند آقای کیمیایی که به سینمای مسعود کیمیایی می‌پردازد بوده است.

امیر قادری در دومین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به عنوان یکی از ده منتقد برتر سی سال سینمای ایران انتخاب شد. همچنین در دومین جشنواره مطبوعات سینمایی، برای دو اثر «کدام را می‌پسندید؛ دوایی بودن یا جوکر شدن» و «گناه رستگاری»، جایزه بهترین یادداشت سینمایی را کسب کرد.

شرح حال منتقد سینمایی امیر قادری

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *