بیوگرافی کاوه مظاهری کارگردان و فیلم نامه نویس ایرانی

امروز می خواهیم بیوگرافی کاوه مظاهری کارگردان و فیلم نامه نویس ایرانی برای شما مخاطبین عزیز شرح دهیم. با فیگار همراه باشید.

کاوه مظاهری، کارگردان و فیلمنامه‌ نویس ایرانی، متولد سال ۱۳۶۰ در تهران است. وی از سال ۱۳۸۶ فعالیت حرفه ای خود را با تولید فیلم کوتاه موچین آغاز نمود. کاوه مظاهری، سابقه حضور در پروژه تولید آثاری همچون سوسک، روتوش، شهربازی، واکسینما، روز خون، سفر سوری، هزارتو، گزارشی درباره مینا، پرواز تا پردیس و بوتاکس را در کارنامه هنری خود دارد. از جمله افتخارات او می‌توان به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و دریافت تندیس بهترین فیلم کوتاه از هجدهمین جشن خانه سینما اشاره کرد.

بیوگرافی کاوه مظاهری کارگردان و فیلم نامه نویس ایرانی

  • شرح حال کاوه مظاهری کارگردان ایرانی

در ادامه می‌توانید تصویری از کاوه مظاهری را ببینید:

بیوگرافی کاوه مظاهری کارگردان و فیلم نامه نویس ایرانی
شرح حال کاوه مظاهری کارگردان ایرانی

روتوش مطرح ترین فیلم کوتاه مظاهری، یکی از موفق ترین فیلم های کوتاه سیمای ایران است که برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشن خانه سینما، سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره فجر و بیش از هشتاد جایزه بین المللی شده است. از آن جمله می توان به جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره های ترایبکا، پالم اسپرینگز و کراکوف، استکهلم، تراورس سیتی و تیرانا اشاره کرد. روتوش به خاطر کسب سه جایزه اسکارکوآلیفای، سه بار پیاپی به آکادمی اسکار معرفی شده است که یک رکورد در سینمای ایران به حساب می آید.

آخرین فیلم کوتاه او شهربازی نیز با کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره فویل در ایرلند شمالی، به عنوان نماینده ایران برای رقابت در جوایز اسکار 2021 انتخاب شده است. مظاهری در سال 1399 اولین فیلم بلند خود با عنوان بوتاکس را ساخت که توانست در اولین نمایش جهانی اش در جشنواره تورین، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از آن خود کند

شرح حال کاوه مظاهری کارگردان ایرانی

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *