نقد فصل اول سریال Arcane (آرکین 2021) ؛ انیمیشن اقتباسی از گیم لیگ افسانه ها

سریال آرکین، یکی از سریال‌های نتفلیکس و اقتباسی از گیم “لیگ افسانه‌ها” است. در ادامه با نقد فصل اول سریال Arcane (آرکین 2021) همراه ما باشید.

سریال آرکین با نام فارسی “محرمانه”، از طرف علاقه‌مندان بازی “Leage of Legends” مورد انتظار بود. پلتفرم اینترنتی نتفلیکس، از وقتی این سریال هیجان انگیز را منتشر کرده است، سیری جدید از مخاطبین را بهمراه خود داشته است. این سریال، اقتباسی از گیمی با نام “لیگ افسانه‌ها” است که میتواند از هر نظری مورد توجه طرفداران انیمیشن باشد.

در داستان این سریال، علاوه بر آشنایی با گذشته دو تا از محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی، به شکاف طبقاتی دو شهر پیلتور و زائون نیز پرداخته می‌شود. زائون پایین شهر محسوب می‌شود و پیلتور محله بالانشین‌ها است. در این درگیری طبقاتی بین دو شهر، بسیاری از زندگی‌ها نابود می‌شوتد.

در نوشتار نقد فصل اول سریال Arcane (آرکین 2021)، به بررسی سریال Arcane پرداخته و همه چیز در رابطه با سریال Arcane را گردآوری نمودیم. همراه ما باشید.

نقد فصل اول سریال Arcane (آرکین 2021)

انیمیشن اقتباسی از گیم لیگ افسانه ها

فهرست مطالبی که در نوشتار نقد فصل اول سریال Arcane مطالعه خواهید نمود:

نقد فصل اول سریال آرکین
نقد فصل اول سریال آرکین

علاوه بر مطالعه نقد فصل اول سریال Arcane (آرکین 2021)، در مقاله‌های ذیل از سایت فیگار نیز در خدمت شما هستیم:

ماجرای سریال آرکین

نقد سریال آرکین فصل یک
نقد سریال آرکین فصل یک

داستان انیمیشن سریالی آرکین، در دنیای “لیگ افسانه‌ها” جریان دارد. خبر ساخت این سریال در جشن دهمین سالگرد “League of Legends” منتشر شد. ماجرای این سریال که در گذشته اتفاق می‌افتد، داستان شکل گیری چندین شخصیت از شهر پیلتور و زائون را بازگو می‌کند. بعد از انتشار این سریال، نقد و بررسی سریال آرکین را برای شما تهیه نمودیم.

این سریال همانند بازی “لیگ افسانه‌ها” مخاطبانی با رده سنی مثبت ۱۶ سال دارد. در این مطلب نقد فصل اول سریال آرکین را برای شما نوشته شده است. امیدواریم که با مطالعه نقد و بررسی سریال آرکین انتخاب صحیحی برای تماشا داشته باشید و پاسخ سوالات خود را در رابطه با این سریال به دست آورید.


بیشتر بخوانید:


همانطور که در مقدمه اشاره شد، سریال Arcane تاریخچه زندگی دو کاراکتر معروف بازی “لیگ افسانه‌ها”، یعنی “Jinx” و “Vi” را به نمایش می‌گذارد. این دو خواهر که خانواده خود را در جنگ‌های بین شهری از دست داده‌اند، توسط واندر، به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شوند.

این دو خواهر که تحت سرپرستی واندر هستند، از درگیری بین دو شهر پیلتور و زائون استفاده می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند از شهر پیلتور،‌ که غالبا ثروتمندان در آن زندگی می‌کنند، چیزهایی بدزدند. پیلتور و زائون به دلیل اختلاف طبقاتی و عدم تساوی فرصت‌ها، دائما در حال درگیری هستند.

نقد فصل اول سریال آرکین
نقد فصل اول سریال آرکین

این دزدی شهرهای پایین را به نقاط غیر قابل بازگشت می‌کشاند. اما در این بین، دشمنی ناشناخته با چیدن نقشه‌های جدید و پنهانی، تخم جدید درگیری را بین آن دو شهر می‌کارد.

مخاطبانان زمانی که خبر انتشار این سریال را شنیدند، کنجکاو زندگی وی و جینکس شدند. اما سریال یک داستان ارزان و بی‌اهمیت را ارائه نمی‌دهد. در حالی که داستان این دو خواهر را در مرکز قرار می‌دهد، داستان اختلافات دو شهر و ماجراهای جانبی آن‌ها را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

قابل حدس است که این داستان‌های فرعی، از جاهای خیلی خوبی در قسمت‌های بعدی سریال، به داستان اصلی متصل خواهند شد. شخصیت‌های زیادی در این سریال حضور دارند؛ که کسانی که با گیم آشنا هستند، آن‌ کاراکترها را می‌شناسند. در ادامه بررسی سریال Arcane همراه ما باشید.


ضمن مطالعه نقد فصل اول سریال Arcane می‌توانید نگاهی به مقاله‌های ذیل نیز بیاندازید:


اما سریال داستان خود را به گونه‌ای روایت می‌کند، که همه می‌توانند آن را درک کنند. نیازی نیست که از قبل بر داستان این گیم تسلط داشته باشید. از همان لحظه که سریال شروع می‌شود، اختلاف و عدم برابری فرصت‌ها را در بین این دو شهر مشاهده خواهید کرد.

بررسی سریال Arcane
بررسی سریال Arcane

هنگامی که در حال تماشای “وی”، خواهرش و گروه خلافکارشان در پایین شهر هستیم، ماجرایی با محوریت زندگی “Jayce” در بالا شهر پیش می‌رود. جیسی یک دانشمند جوان است؛ که سعی می‌کند به دور از چشم آکادمی، آزمایش‌هایی را انجام دهد. اما نهایتا در لنز دوربین آکادمی گیر می‌افتد.

جیسی که در این بروکراسی گیر می‌کند و برنامه‌هایش مختلف می‌شود؛ به کمک یک تکنولوژی (که بازیکنان گیم با آن آشنا هستند)، زمام امور را به دست می‌گیرد. در ادامه نقد سریال آرکین فصل یک انیمیشن این سریال را بررسی نموده‌ایم.

انیمیشن‌های شگفت‌انگیز

نقد و بررسی سریال آرکین
نقد و بررسی سریال آرکین

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با این انیمیشن سریالی، سبک آن است. روان بودن انیمیشن‌های شخصیت‌ها، یک جشن بصری باشکوه با زوایای مختلف عکسبرداری را ارائه می‌دهد. از آنجایی که داستان در دو شهر کاملا متفاوت اتفاق می‌افتد، صحنه‌هایی با جلوه‌های بصری بسیار متفاوت به نمایش گذاشته می‌شود.


علاوه بر مطلب نقد و بررسی سریال آرکین در مقاله‌های ذیل نیز در خدمت شما هستیم:


این تضاد جذابیت سریال را دو چندان می‌کند. البته نمی‌توان از فیلمبرداری سریال یاد نکرد. تمامی جزئیات مرتبط با رنگ‌بندی، قاب تصاویر، انیمیشن و فیلمبرداری سریال آرکین عالی است. تا این قسمت از نقد فصل اول سریال آرکین (Arcane 2021) خلاصه داستان را شرح داده و انیمیشن آن را بررسی نمودیم. در ادامه بررسی سریال Arcane همراه ما باشید.

کاراکترها

بررسی سریال Arcane
بررسی سریال Arcane

در ابتدای کلام قول بیان همه چیز در رابطه با سریال Arcane را داده شد. تا این قسمت از نوشتار نقد فصل اول سریال Arcane به بررسی انیمیشن سریال پرداختیم. در ادامه نیز کاراکترهای این سریال را معرفی خواهیم نمود. اگرچه داستان سریال “محرمانه” حول زندگی “وی” و “پودر” (جینکس) پیش می‌رود، اما کاراکترهای بسیاری در این سریال حضور دارند.

ابتدا باید باند وی و جینکس معرفی شوند. “وی“، “کلاگور“، “میلو” و”پودر“، اعضای تیم کوچک خلافکار هستند. پودر یک مخترع و ضعیف‌ترین عضو باند است. او سعی می‌کند با اختراعات کوچک خود، به خواهرش کمک کند.

“وی” لیدر گروه و بهترین مبارز است. “کلاگور” صاحب بهترین عضله‌ها است و قدرت بدنی بالایی دارد. و آخرین عضو تیم یعنی “میلو” یکی از کلیدی‌ترین اعضای باند است. کاراکتر دیگری به نام “اکو” نیز وجود دارد، که او هم یک مخترع است. اما سن آن به قدری بزرگ نیست که عضوی از باند شود.


بیشتر بخوانید:


در آسمان‌های شهر پیلتور، “جیسی“، “کیتلین“، “ویکتور“، اول از همه “هیمردینگر” و خانواده‌های برجسته آکادمی را مشاهده می‌کنیم. جیسی و ویکتور (که از محله پایین شهر آمده است)، به عنوان اعضای جوان آکادمی در مقابل ما حاضر می‌شوند.

از سوی دیگر “کیتلین”، به عنوان دختر یکی از خانواده‌های برجسته آکادمی و دوست جیسی، در داستان حضور دارد. در ادامه نوشتار نقد فصل اول سریال Arcane همراه ما باشید.

موزیک سریال

نقد سریال آرکین فصل یک
نقد سریال آرکین فصل یک

“Riot Games” شرکتی است که در زمینه موسیقی بسیار موفق است. آهنگ‌های K/DA، از نمونه‌های برتر هستند. قبل از انتشار Arcane، اعلام شد که در آلبوم این سریال بسیاری از هنرمندان مشهور حضور خواهند داشت. آهنگ Enemy با مشارکت “Imagine Dragons” و “J.I.D. Enemy” برای تیتراژ این سریال تهیه شده است.

اما دیگر موزیک‌های سریال به اندازه‌ای که باید، رضایت‌بخش نبودند. از شرکتی مانند Riot که کارهای بزرگی انجام داده است، انتظار بهتر از آن را داشتیم. موسیقی سریال بد نیست، اما می‌توانست خیلی بهتر باشد.


در کنار مطالعه نوشتار نقد فصل اول سریال Arcane می‌توانید به مقاله‌های ذیل از سایت فیگار نیز نگاهی داشته باشید:


بازیگران

همه چیز در رابطه با سریال Arcane
همه چیز در رابطه با سریال Arcane
  • هایلی استینفلد در نقش وی
  • الا پورنل در نقش پودر، جینکس
  • جی بی بلنک در نقش واندر
  • میا سینکلر جینس در نقش جوانی پودر
  • کوین الکساندرو در نقش جیسی
  • جاش کیتون در نقش دکارد
  • راجر کریگ اسمیت در نقش کلگور
  • یوری لوونتال در نقش میلو
  • جیسون اسپیساک در نقش سیلکو
  • توکس اولاگوندویه در نقش مل
  • هری لوید در نقش ویکتور
  • رمی هی در نقش مارکوس
  • شهره آغداشلو در نقش مجری گریسون

حرف آخر

نقد سریال آرکین فصل یک
نقد سریال آرکین فصل یک

با توجه به اینکه تا کنون چهار قسمت از فصل یک این سریال منتشر شده است، نمی‌توان در نوشتار نقد و بررسی سریال آرکین جزئیات بیشتری از این سریال مطرح کرد. اما به هرحال هر چقدر که سعی کنیم، نقد سریال آرکین فصل یک با اسپویل‌هایd همراه خواهد بود.

در این مطلب سعی شد تا همه چیز در رابطه با سریال Arcane بیان شود. تا این قسمت از نوشتار نقد فصل اول سریال Arcane به بررسی موزیک، فیلمنامه، داستان سریال، کاراکترها و انیمیشن آن پرداختیم.


بیشتر بخوانید:


در ادامه نیز به معرفی عوامل سریال خواهیم پرداخت. نهایتا باید عرض شود که این سریال، از نظر تصویر و روایت، بسیار جالب توجه است و خیلی خوب عمل کرده. دوستانی که بر بازی “Leage of Legends” تسلط دارند، تا حدودی از داستان سریال با خبر هستند.

اما سازندگان سریال، به گونه‌ای آن را تولید کرده‌اند، که مخاطبان جدید و بی خبر از گیم، به راحتی متوجه داستان می‌شوند. به همین دلیل است که این سریال در دوره‌ آتی موفقیت بزرگی خواهد داشت و می‌تواند یکی از پربیننده‌ترین آثار نتفلیکس شود.

نقد فصل اول سریال آرکین
نقد فصل اول سریال آرکین

“Riot Games” نیز باید به این سری اعتماد کند، زیرا آن‌ها جام جهانی League of Legends را با Arcane افتتاح کردند. بنابراین، به نظر می‌آید که در دوره‌های آینده با سریال‌های زیادی در دنیای League of Legends و خارج از Arcane مواجه خواهیم شد.

سریال آرکین با انیمیشن بسیار زیبا، داستان متفاوت خود را به خوبی تعریف می‌کند. پیشنهاد می‌شود که حتما سریال را تماشا کنید و نظرات خود را در رابطه با آن، به اشتراک بگذارید. در ادامه نوشتار نقد فصل اول سریال Arcane (آرکین 2021)، به معرفی عوامل این سریال پرداخته‌ایم.


بیشتر بخوانید:


عوامل سریال

همه چیز در رابطه با سریال Arcane
همه چیز در رابطه با سریال Arcane
  • نام فارسی: محرمانه, نقد فصل اول سریال Arcane
  • ستارگان: کوین الخاندرو، جیسون اسپیساک، شهره آغداشلو
  • کارگردان: پاسکال چاررو، آرنو دلورد، ژروم کومب
  • تعداد قسمت: ۹, نقد فصل اول سریال Arcane
  • تاریخ انتشار: ۶ نوامبر ۲۰۲۱
  • محصول: آمریکا
  • زبان: انگلیسی, نقد فصل اول سریال Arcane
  • توزیع کننده: نتفلیکس

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل اول سریال Arcane سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “نقد فصل اول سریال Arcane (آرکین 2021) ؛ انیمیشن اقتباسی از گیم لیگ افسانه ها

  1. خوب به عنوان کسی که بازی رو نکرده ، این مجموعه خیلی عالی میتونست باشه مخصوصا برای کسانی که بازی رو کردن ،اگر یکم شخصیت ها بازتر میشد ، من دوست داشتم دانشمند فلجه خیلی مبهم تر باشه و نقشش رو به نتیجه برسونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *