نان بربری ماکو ؛ فعالیت‌ نانوایی‌های بربری ماکو در صبح‌های ماه رمضان ممنوع شد !

چون در شهرهای آذری نان بربری «نماد صبحانه» است، نانوایی‌های بربری باید شیفت صبح ماه رمضان تعطیل باشند. با خبر نان بربری ماکو همراه فیگار باشید.

حجت پام، عضو شورای شهر ماکو گفت: «از روز گذشته نانوایی‌های بربری در صبح تعطیل شدند و شنیده شده چون نان بربری به نوعی نماد صبحانه است، در ماه رمضان در شیفت صبح باید تعطیل باشند. اعلام شده این ابلاغیه از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوده است.»

نان بربری ماکو

فعالیت‌ نانوایی‌های بربری ماکو در صبح‌های ماه رمضان ممنوع شد !

نان بربری ماکو
نان بربری ماکو

دو مقام محلی در شهر ماکو در استان آذربایجان غربی خبر داده‌اند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان دستور داده است که چون در شهرهای آذری نان بربری «نماد صبحانه» است، نانوایی‌های بربری باید شیفت صبح ماه رمضان تعطیل باشند.

بیشتر بخوانید:

به‌دنبال اجرایی شدن این دستور نانوایی‌های بربری باید از « ۱۵ بعدازظهر تا نیم ساعت قبل از افطار اقدام به پخت نان کنند» و در غیر این صورت با «جریمه سنگین و پلمپ» روبرو خواهند شد.

الله‌وردی حسن زاده، رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه، گفته است این مصوبه «چند سال» است ابلاغ شده ولی «در اجرای آن تعلل می‌شد» و از روز گذشته اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش، نانوایی‌هایی که «نان روغنی و سنگک» پخت می‌کنند نیز باید شیفت صبح تعطیل باشند ولی توضیح داده نشده است که این نان‌ها نماد چه چیزی هستند.

بیشتر بخوانید:

حجت پام، عضو شورای شهر ماکو، نیز گفته است در شهرهای اورمیه و خوی نیز «همین وضعیت در حال اجرا است».

مقام‌هایی قضایی و انتظامی ایران در روزهای گذشته دستورات سختگیرانه‌ای برای اعمال مقررات مربوط به ماه رمضان اعلام کرده‌اند. از جمله محمدجعفر منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی، اعلام کرد که نیروی انتظامی باید با «روزه‌خواران» حتی در خودروی شخصی برخورد کند.

فرمانده پلیس ایران نیز در اطلاعیه‌ای گفته است شهروندان باید «از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری در ملاء عام» خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نان بربری ماکو سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *