تفکیک پارکها ؛ حصارکشی جنسیتی در صدها پارک پایتخت !

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران گفت: بالای ۲۰۰ پارک مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد. با خبر تفکیک پارکها همراه فیگار باشید.

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران، در واکنش به انتشار بنری از سردر یک پارک در منطقه ۱۴ شهرداری تهران مربوط به ممنوعیت ورود مردان به پارک ، برنامه حصارکشی جنسیتی در صدها پارک پایتخت ایران را تأیید کرد. و درباره این تصمیم نیز مدعی شد که به باور او، حضور مردان در پارک‌ها «به صلاح بانوان نیست».

تفکیک پارکها

حصارکشی جنسیتی در صدها پارک پایتخت !

تفکیک پارکها
تفکیک پارکها

این عضو شورای شهر تهران همچنین مدعی شد که «دلیل اجرای چنین طرحی، تقاضای زیاد مردم شهر تهران بوده و ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم.» وی شواهدی مربوط به این ادعای خود یا نظرسنجی در این مورد ارائه نداد.

بیشتر بخوانید:

محمد آقامیری پس از انتشار این مصاحبه و درج آن در خبرگزاری صدا و سیما،

بامداد یک‌شنبه ۲۱ فروردین زبان به انتقاد از صدا و سیما و به گفته او «اصلاح‌طلبان» گشود و گفت که منظور او جلوگیری از ورود مردان به «بخش‌هایی» از پارک‌ها بوده و نه تمام محوطه‌های پارک‌ها.

او بازتاب سخنانش در مورد «زنانه و مردانه شدن بوستان‌ها» از سوی سایت دیده‌بان ایران و خبرگزاری صداوسیما را «شایعه» دانست.

و گفت که بر اساس طرح شهرداری تهران قرار است در ۳۵۲ بوستان محلی از ۲۲۰۰ بوستان تهران تنها ورود به «فضاهایی» از پارک‌ها برای مردان ممنوع شود «و مابقی فضای پارک در اختیار عموم مردم است.»

بیشتر بخوانید:

این عضو شورای شهر در ادامه گفت که به باور او «خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها می‌بایستی اخبار خوب و امیدوارکننده منتشر کنند»

و خطاب به صدا و سیما نیز گفت که «واقعاً کار زشتی است که یک عده خبرنگار با اخبار جعلی، فیک و دروغ امرار معاش می‌کنند.»

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز پیشتر در توئیتی از آنچه «مناسب‌سازی» ۳۵۲ بوستان در تهران برای مادران، کودکان، زنان و دختران» نامیده خبر داده بود.

۳۵۲ بوستان تهران برای مادران و کودکان، زنان و دختران مناسب‌سازی و به زودی ۵ بوستان اختصاصی بانوان نیز به پایتخت اضافه خواهد شد. امکانات تفریحی تهران باید آرامش بخش همه اعضای خانواده باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تفکیک پارکها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *