ماژلان تلسکوپی روی زمین با 4 برابر وضوح بیشتر از جیمز وب! [+عکس]

تلسکوپ بزرگ ماژلان با ترکیب برخی از بزرگترین آینه‌هایی که تاکنون ساخته شده است، کیفیت تصویر باورنکردنی را از کهکشان‌های دور ارائه می‌دهد.

برنامه تلسکوپ بزرگ ماژلان (GMT)، با مزیت‌هایی چون وضوح فضایی چهار برابری نسبت به جیمز وب به عنوان قوی‌ترین تلسکوپ موجود جهان، با توجه به دریافت یک بودجه جدید ۲۰۵ میلیون دلاری احتمالا تا سال ۲۰۲۹ تکمیل شود. در ادامه با خبر تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا همراه فیگار بمانید.

تلسکوپ بزرگ ماژلان

تلسکوپ ماژلان

تلسکوپ بزرگ ماژلان
تلسکوپ زمینی ماژلان, تلسکوپ ماژلان, تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

تلسکوپ زمینی ماژلان

تلسکوپ بزرگ ماژلان (GMT) قوی‌ترین تلسکوپی خواهد بود که تا به حال ساخته شده است و از بزرگترین آینه‌های ساخته‌شده تاکنون استفاده می‌کند؛ مسئولان پروژه ساخت این تسلکوپ امروز اعلام کردند که کنسرسیوم جهانی آن، ۲۰۵ میلیون دلار برای تسریع ساخت و تکمیل آن اعطا کرده است.

تلسکوپ غول پیکر زمینی۱۲ طبقه‌ای ماژلان (GMT) است. GMT مخفف (Giant Magellan Telescope) به معنای «تلسکوپ بزرگ ماژلان» است. این تلسکوپ در حال ساخت، به دانشمندان این امید را می دهد که بیشتر از هر زمان دیگری به فضا با جزئیات بیشتری نگاه کنند.

تلسکوپ بزرگ ماژلان
تلسکوپ زمینی ماژلان, تلسکوپ ماژلان, تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

این تلسکوپ با سرمایه‌گذاری و کمک‌های قابل توجهی از سوی مؤسساتی مانند مؤسسه علمی “کارنگی”، دانشگاه “هاروارد”، بنیاد تحقیقات “سوپائولو” (FAPESP)، دانشگاه “تگزاس در آستین”، دانشگاه “آریزونا” و دانشگاه “شیکاگو”، در حال ساخت است و اکنون یکی از بزرگترین اعتبارات خود را از زمان شروع به ساخت دریافت کرده است.

این تلسکوپ عظیم نسبت به تلسکوپ‌های موجود که قرار است اولین نور خود را در سال ۲۰۲۹ ببیند، مزیت‌های فنی دیگری هم دارد. به عنوان نمونه آینه‌های هفت بخشی‌ آن که در توسان، آریزونای آمریکا در حال ریخته‌گری هستند، دارای قطر کلی ۲۴.۹۹ متری خواهند بود.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تلسکوپ بزرگ ماژلان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.


4 thoughts on “ماژلان تلسکوپی روی زمین با 4 برابر وضوح بیشتر از جیمز وب! [+عکس]

  1. سلام. من میخواستم نظر خودم را در مورد تشکیل جهان هستی بیان کنم. اینکه ما در جهان هستی هیچ نوع انفجار ستاره ای نداریم اون ستاره هایی که دانشمندان میگویند منفجرشده در واقع اون تازه با جذب مواد ستاره ای از مواد اطراف خودش متولد شده وروشن شده وبا روشن شدنش مواد اطرافش را ما میبینیم در ضمن سیاهچاله ای هم وجود ندارد مرکز کهکشان جایی هست که مواد ستاره ای تولید میشه وبه بیرون پرتاب میشه.

    1. تمام دانشمندا و تمام ریاضیدانان و تمام فرمول هایه ریاضی وجود سیاهچاله رو اثبات کردن حتی ازش تا حالا دوبار عکس گرفته شده شما میگی سیاه چاله وجود نداره!

  2. 1 خوب ستاره بدون انفجار مواد اطرافش از کجا میاد
    2 مرکز کهکشان این مواد رو از کجا و چه طور تولید می‌کنه
    3چه چیزی این مواد ستاره رو با چه نیرویی از مرکز به بیرون و کنار کهکشان پرتاب میکنه
    ☹️☹️☹️دانشمند عصر نوین هجر🥴🥴🥴

  3. با تشکر از دانشمندان نابغه تورک دانشگاه اینونو تورکیه که با کمک های خود به ناسا در کشف جهان هستی بسیار کوشا هستند از طرف خسرو تورک قشقایی از نوادگان اغوزخان بزرگ و فرزند طاهرخان ایل بیگی از محققان تورک شناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *