10 تا از بهترین فیلم ها درباره تفنگداران از نگاه سایت فیگار

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین فیلم ها درباره تفنگداران از گذشته تا به امروز بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

یکی از موضوعات همیشه مورد بحث سینما درباره بزرگ‌ترین تفنگداران یا تفنگ‌‌بازان تاریخ بوده است. آثار بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند و تهیه لیستی با عنوان بهترین فیلم ها با موضوع تفنگداران ساده نیست.

با وجود دشوار بودن تهیه یک لیست سینمایی که گروهی از سینمادوستان بر روی آن توافق داشته باشند، در فیلم‌های مربوط به تفنگداران مسیر کمی روشن‌تر است. چرا که بیشتر وزن این دسته از آثار در ژانر وسترن قرار دارند.

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

10 تا از بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

مقالات مکمل:

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

اگر به بازی و نبرد با اسلحه علاقه دارید و به دنبال بهترین فیلم ها با محوریت تفنگداران هستید، در این لیست گزینه‌های خوبی را برای تماشا پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های غیر انگلیسی زبان تاریخ سینمای جهان + 2023

Tombstone (1993)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

این فیلم یک اثر کلاسیک برجسته بوده که در دسته وسترن‌های مدرن قرار می‌گیرد. یک بازی اسلحه‌ای سریع و خشن بین شخصیت‌های نمادین Tombstone، از جمله وایات ارپ با بازی کرت راسل، گروه برادرانش از جمله ویرژیل (سم الیوت) و مورگان (بیل پکستون) و کابوی‌ها به رهبری کرلی بیل (Powers Boothe) انجام می‌شود.

تحسین‌شده‌ترین و پربارترین شخصیت فیلم، داک هالیدی وال کیلمر است که با تقنگدار ترسو جانی رینگو با بازی مایکل بین رو به رو می‌شود. تعداد زیادی از مکالمات تقنگداران سینما و تلویزیون به تکه‌کلام‌های هالیدی ارجاع دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های وسترن مدرن 

Desperado (1995)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

دسپرادو که به طور کلی یکی از بهترین فیلم‌های رابرت رودریگز و دومین فیلم در سه گانه نئو وسترن مکزیک محسوب می‌شود، داستان ال ماریاچی (آنتونیو باندراس) را روایت می‌کند که به دنبال انتقام از قاچاقچی مواد مخدری است که معشوق سابقش را کشته است.

در سبک معمول و همیشگی رودریگز، این فیلم رگبار دائمی خون و گلوله‌های سوزان را به نمایش می‌گذارد که از تعدادی از بهترین بازیگران لاتین تبار هالیوود از جمله سلما هایک، دنی ترژو و چیچ مارین استفاده می‌کند و مورد حمایت استیو بوشمی و کوئنتین تارانتینو نیز قرار گرفته است. این فیلم رقصی زیبا و مرگبار از جنگ با اسلحه را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

فیلم های مورد علاقه تارانتینو 

Dirty Harry (1971)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

نمی‌توان لیستی از تفنگداران تهیه کرد و نامی از کلینت ایستوود در آن وجود نداشته باشد. بازی او به عنوان بازرس هری کالاهان همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند. Dirty Harry ساخته دان سیگل البته یک کلاسیک واقعی است که یکی از معروف‌ترین پلیس‌های تاریخ سینما را به نمایش می‌گذارد و نقش آن را به کلینت ایستوود می‌دهد که قابل شناسایی‌‍ترین نقش او است.

جای تعجب است که این فیلم که اولین اثر از یک مجموعه بود توانست بر فیلم‌های اصلی ایستوود مانند The Outlaw Josey Wales یا High Plains Drifter پیشی بگیرد، اما باز هم این Dirty Harry بود که یک اثر نمادین را به طرفداران هدیه داد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران فیلم جدید کلینت ایستوود معرفی شدند !

Butch Cassidy And The Sundance Kid (1969)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

تعداد زیادی فیلم وجود دارد که از استعدادهای حماسی پل نیومن و رابرت ردفورد خبر می‌دهند، اما تعداد کمی از آن‌ها این کار را به این میزان یکپارچه و جذاب انجام می‌دهند. کاری که این فیلم وسترن رفاقت‌محور به کارگردانی جورج هیل انجام داده است. این فیلم درباره دو سارق قطار است که برای فرار از دست مارشال‌های آمریکایی به بولیوی فرار می‌کنند. این شوخی‌ها و رابطه آسان بین نیومن و ردفورد است که فیلم را در جایگاه یک اثر به یادماندنی قرار می‌دهند.

مؤسسه فیلم آمریکا آن را به‌عنوان هفتمین وسترن برتر تمام دوران رتبه‌بندی کرد و پایان آن یکی از بهترین‌هایی است که تاکنون تصور شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین پایان های فیلم‌ ها در تاریخ سینما

Unforgiven (1992)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

این فیلم برنده اسکار، سرانجام کلینت ایستوود را به جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی رساند. هنر سینمایی و داستان سرایی است که این فیلم را به جایگاه حماسی در بین آثار تفنگ‌بازی می‌رساند.

ویلیام مانی که پس از بازنشستگی به زندگی کشاورزی روی آورده است، آخرین کار خود را به عنوان یک قانون شکن و قاتل سابق بر عهده می‌گیرد. همچنین با بازی جین هکمن، ریچارد هریس، و مورگان فریمن، این فیلم یک اثر طولانی از وسترن‌های انتقام جویانه در رزومه ایستوود است که به جای تیراندازی با اسلحه، کانون توجه خود را بر روی شخصیت‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های انتقام جویانه تمام دوران

The Hateful Eight (2015)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

دومین تجربه کوئنتین تارانتینو در وسترن‌های انتقامی که از برترین فیلم ها درباره تفنگداران می‌باشد، منجر به ساخت اثری دیالوگ محور از ساختارهای استاندارد این ژانر از جمله جاه طلبی، خیانت و نابودی تمام شخصیت‌ها تا آخرین نفر شد.

با بازی های خیره کننده کرت راسل، ساموئل ال. جکسون، والتون گوگینز، بروس درن، دمیان بچیر، تیم راث، مایکل مدسن، و جنیفر جیسون لی، قصه این گروه از مسافران سرگردانی که در یک ایستگاه دوردست کالسکه در طوفان گرفتار شده بودند، به اندازه خشن و خونی بودن، جذاب نیز بود.

Once Upon A Time In The West (1968)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

یک لیست رتبه بندی تفنگداران بدون یک وسترن اسپاگتی از سرجیو لئونه واقعاً یک لیست ضعیف خواهد بود و این لیست دارای دو مورد از آنها است. ایستوود، شریک لئونه، از حضور در این فیلم صرف نظر کرد چرا که تصور می‌کرد پس از حضور در سه‌گانه شخصیت مرد بی‌نام، در معرض قرارگیری در ایفای نقش‌های تکراری قرار می‌گیرد.

در عوض، نقش اصلی به چارلز برانسون رسید، شخصیت او که هارمونیکا نام داشت در مقابل هنری فوندا در نقش فرانک قرار گرفت. طبق معمول پروژه‌های لئون، سبک و لحن فیلم به گونه‌ای است که محتوا را بدون تکیه بر اکشن یا حتی کاراکتر ارائه می‌دهد. فیلم با یک سکانس ایستگاه قطار و تقریباً بدون دیالوگ شروع می‌شود و بیشتر فیلم با صداها و فیلم‌برداری به جای فیلمنامه روایت می‌شود، یک شاهکار واقعی.

Hostiles (2017)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

به نظر می‌رسد که Hostiles جالب‌ترین مورد در این لیست باشد، چرا که اثری نسبتا جدید است و معمولاً به عنوان یکی از بهترین وسترن‌های سینما از آن یاد نمی‌شود. با این حال، داستان دو دشمن دیرینه در جنگ‌های بومیان آمریکا که مجبور می‌شوند برای آخرین بار با یکدیگر ملاقات کنند، داستان مجذوب‌کننده‌ای است.
به کاپیتان جوزف بلوکر، با بازی کریستین بیل، دستور داده می‌شود تا حریف قدیمی خود، یک فرمانده جنگ شاین به نام عقاب زرد، را به سرزمین اصلی خود در مونتانا برگرداند. خون و خیانت اتفاق می‌افتد تا اینکه بلاکر و عقاب زرد سرانجام پس از پی بردن به خشونت‌هایی که متقابلاً مرتکب شده‌اند، با یکدیگر صلح می‌کنند، یک داستان هشداردهنده دیگر درباره انتقام.

Django Unchained (2012)

بهترین فیلم ها درباره تفنگداران
بهترین فیلم ها درباره تفنگداران

فیلم Django Unchained (2012) دومین اثر از تارانتینو در این لیست است. برداشت وحشیانه از شرایط برده‌داری و پرداخت به آن سخت است و برای بسیاری از رنگین پوستان، از جمله اسپایک لی، بحث برانگیز بود، زیرا از رفتاری که با بردگان می‌شد به عنوان نوعی قلاب داستانی استفاده شده است که این موضوع با استفاده مکرر از الفاظ نژادپرستانه ترکیب شده است.
با این حال، یک جنگ با اسلحه تمام عیار به سبک معمول و همیشگی تارانتینو به تصویر کشیده می‌شود، جنگی با جانگوی جیمی فاکس که انتقامی خشمگین و خونین را از سرکوبگران سابق خود به راه انداخت.

The Good, The Bad, And The Ugly (1966)

بهترین فیلم درباره تفنگداران
بهترین فیلم درباره تفنگداران

اگر مشهورترین همکاری سرجیو لئونه و کلینت ایستوود در این لیست نبود، شاید باقی آثار لیست نیز مشروعیت خود را از دست می‌دادند. آخرین فیلم در سه گانه مرد بدون نام به عنوان بزرگ‌ترین وسترن و بهترین فیلم درباره تفنگداران در تاریخ فیلم‌های وسترن شناخته می‌شود و برای اثبات این ادعا دلایل خوبی دارد.

بلوندی مرموز و کاریزماتیک ایستوود نه تنها در بهترین فرم قرار دارد، بلکه دو تا از بهترین مکمل‌های سینما در شخصیت های توکو الی والاک و لی ون کلیف به او کمک می‌کنند. هیچ لحظه جنگ با تفنگی بهتر از دوئل سه طرفه در اوج فیلم، فیلمبرداری نشده است. این اتفاق با نبوغ لئونه در استفاده از صدا و تنش سینمایی رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره تفنگداران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *