بهترین کمیک های شانگ چی از نگاه سایت فیگار

مارول دنیایی از ابرقهرمانان محبوبی را خلق کرده است که یکی از آن ها Shang-Chi می باشد. در ادامه می خواهیم بهترین کمیک های شانگ چی معرفی کنیم.

اکنون که طرفداران اولین نگاهی اجمالی به فیلم آینده Shang-Chi دارند، زمان خوبی است تا با بهترین کمیک های شانگ چی آشنا شوید. با انتشار تریلر فیلم Shang-Chi and the Ten Rings، طرفداران مارول برای جدیدترین فیلم پرفروش MCU هیجان زده شدند. به نظر می‌رسد این فیلم در حال حاضر پتانسیل‌های زیادی داشته باشد، مهمتر از همه به این دلیل که بخشی از نام “ده حلقه” گروه تروریستی را که تونی استارک را در فیلم مرد آهنی ربوده بودند، بازمی‌گرداند.

همه‌ی مقاله‌های مارول را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم مارول

بهترین کمیک های شانگ چی

  • برترین کمیک های شانگ چی

در ادامه قرار است بهترین کمیک های شانگ چی را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

بهترین کمیک های شانگ چی
بهترین کمیک های شانگ چی

شانگ چی بزرگترین رزمی کار مارول کامیکس است. او از دهه 70 وجود داشته است و توسط استیو انگلهارت و جیم استارلین در اوج محبوبیت کونگ فو در فرهنگ پاپ خلق شده است. بهترین کمیک های شانگ چی نشان می‌دهد که چرا او استاد کونگ فو است.

The Legend Of Shang-Chi

بهترین کمیک های شانگ چی
پرطرفدارترین کمیک های شانگ چی

شانگ چی مدت زیادی است که در دنیای مارول حضور داشته است (در ادامه درباره پرطرفدارترین کمیک های شانگ چی نوشته خواهد شد). همانطور که در مورد بسیاری از قهرمانان مارول وجود دارد، برخی از هواداران به تازگی شخصیت را کشف می‌کنند، در حالی که دیگر طرفداران قدیمی به ناچار قسمت‌های اصلی داستان او را از دست داده‌اند.

آلیسا وونگ، برنده جایزه جهانی فانتزی، Nebula، لوکوس، یک کمیک تک شات درباره قهرمان با هنر جوی زیبا توسط اندی تانگ نوشت که راهی عالی برای درک واقعی اینکه شانگ چی است. این داستان با عنوان The Legend of Shang-Chi شامل جاسوسی، دزدی، یک شمشیر جادویی باستانی و برخی اکشن‌های دیدنی و جذاب کونگ فو است. این یک داستان خواندنی کوتاه است که طرفداران همه نوع از آن لذت خواهند برد.

Special Marvel Edition #15

بهترین کمیک های شانگ چی
خواندنی کمیک های شانگ چی

شانگ چی قبل از حضور در سریال خودش، در شماره پانزدهم سری Special Marvel Edition، کمیکی که قبلاً شخصیت‌هایی مانند ثور و نیک فیوری مارول را مورد توجه قرار داده بود، برای اولین بار حضور داشت و جزء خواندنی کمیک های شانگ چی قرار گرفت. این شماره اول پدرش را به عنوان یک فو مانچوی شرور معرفی کرد و نشان داد که شانگ چی توانایی‌های هنرهای رزمی باورنکردنی دارد؛ زیرا به طرز ماهرانه‌ای حریفان بسیار بزرگ‌تری را از بین می‌برد.

پنجاه سال بعد، نفس‌های جیم استارلین و نوشته‌های استیو انگلهارت گاهی اوقات می‌توانند کمی قدیمی به نظر برسند؛ اما در بیشتر موارد در آزمون زمان مقاومت می‌کنند. این داستان کاملا ارزش خواندن را دارد. او همچنین در شماره 16 نسخه ویژه مارول ظاهر شد. سپس در شماره 17 کتاب عنوان استاد کونگ فو را گرفت.

Master of Kung Fu

بهترین کمیک های شانگ چی
جذاب ترین کمیک های شانگ چی

شانگ چی با بازی در سریال استاد کونگ فو پس از تنها دو حضور کمیک قبلی، ثابت کرد که با طرفداران طنین انداز شده است. این سریال داستان قهرمانی را ادامه می‌دهد که به دنبال فرار از نفوذ پدرش در حالی که به دنیا می‌رود، از آموزش و ذهن خود برای زنده ماندن استفاده می‌کند. داستان‌های او دارای ماجراهای جاسوسی هیجان‌انگیزی، رازهای نوآر و درام‌های خانوادگی عمیق شخصی است که همه با نیروی مشت‌های او و اراده‌اش در پشت سر آن‌ها ارائه می‌شوند.

کونگ فو همیشه به اندازه حرکات فیزیکی در مورد فلسفه بوده است. این ترکیبی از بدن، ذهن و روح است که با هر ضربه چی را نشان می‌دهد. این کمیک واقعاً به دنبال به تصویر کشیدن عناصر متافیزیکی سفر شانگ چی بود، چیزی که حتی تیتراژها به آن اشاره می‌کردند.

Giant-Size Master of Kung Fu

بهترین کمیک های شانگ چی
بهترین کمیک های شانگ چی

همانطور که از نام آن پیداست، Giant-Size Master of Kung Fu ادامه سری اصلی بود که جزء جذاب ترین کمیک های شانگ چی قرار گرفت؛ اما با مسائل بسیار بزرگتر که شامل محتوای بیشتری بود. اینها را می‌توان در مجموعه‌های اخیر در کنار سری‌های اصلی تجدید چاپ کرد؛ اما اگر کسی بتواند شماره‌های اصلی را پیدا کند، مقاله‌های غیرداستانی فوق‌العاده‌ای درباره هنرهای رزمی کاربردی دارد.

در مجموع چهار شماره Giant-Size وجود داشت که همگی توسط داگ مونچ نوشته شده بود که با هنرمندان مختلفی کار می‌کرد. در حالی که اکثر آن‌ها دارای تیتراژ استانداردی بودند که کمیک‌ها برای آن‌ها شناخته می‌شد، شماره 3 با اعتبار بخشیدن به مونچ با “Thought”، پل گولاسی با “Vision” و Vinnie Colletta با “قدرت” به سنت ایجاد شده توسط انگلهارت و استارلین ادامه داد. در همین حال، ویرایشگر لن وین اعتبار ویژه خود را به دست آورد.

Secret Avengers

بهترین کمیک های شانگ چی
برترین کمیک های شانگ چی

همه چیز درباره خاستگاه شانگ چی در انتقام‌جویان مخفی 12 شماره‌ای که جزء برترین کمیک های شانگ چی قرار گرفت و توسط اد بروبیکر با آثار دیوید آجا، مایک دئوداتو، مایکل لارک و ویل کنراد نوشته شده بود، تغییر کرد. او زمانی پسر فو مانچوی بدنام بود که یک شخصیت دارای مجوز که دیگر متعلق به مارول نیست؛ اما شخصیتی برخاسته از کلیشه‌های نژادپرستانه آسیایی بود. انتقام‌جویان مخفی هویت فو مانچو را به‌روزرسانی کردند و تهدیدات دیگری را ایجاد کرد که شانگ چی و هم‌تیمی‌هایش مجبور بودند با آن‌ها مقابله کنند؛ زیرا هویت‌شان تا حد اصلی متزلزل شده بود.

بهترین رهبران گروه انتقام جویان

Secret Avengers #18

بهترین کمیک های شانگ چی
پرطرفدارترین کمیک های شانگ چی

پس از اینکه بروبیکر اولین نسخه ۱۲ شماره‌ای از Secret Avengers را تکمیل کرد، دیگران این عنوان را به دست گرفتند. در شماره 18 مجموعه توسط وارن الیس و دیوید آجا، استیو راجرز شانگ چی را برای کمک به مبارزه با گروهی که جهان را گروگان گرفته بودند استخدام کرد. این گروه در جهان دیگری با فیزیک خاص خود قرار داشت. آن‌ها تهدید می‌کردند که ماده را از آن جهان متناوب به دنیای اصلی مارول می‌آورند، آن را منفجر می‌کنند و به خواص عجیب آن اجازه می‌دهند زمین را به خورشید تبدیل کنند. شانگ چی در میان لشکرهای سربازان در محیطی با جاذبه منحصربه‌فرد خود می‌جنگید، در حالی که حرکاتش بی‌دردسر جریان می‌یافت، با خشونت رودخانه‌ای خروشان برخورد می‌کرد.

The Master of Kung Fu

بهترین کمیک های شانگ چی
خواندنی کمیک های شانگ چی

کراس اوور Secret Wars 2015 در Battleworld اتفاق افتاد، دنیای جدیدی که از بقایای متلاشی شده هر دنیای دیگری در دنیای چندگانه مارول تشکیل شده است و جزء پرطرفدارترین کمیک های شانگ چی قرار گرفت. کمیک استاد کونگ فو ساخته هادن بلکمن و دالیبور تالیجیک بر روی شانگ چی تمرکز داشت که در یک تورنمنت هنرهای رزمی مبارزه می‌کند. با این حال، یک چرخش وجود داشت. هم قهرمان داستان و هم مخالفانش با نسخه‌های آشنای معمولی خود متفاوت بودند. این مورد خطرات را افزایش داد؛ زیرا طرفداران نمی‌دانستند چه چیزی باید انتظار داشته باشند. این هنر تماشایی احساسات و حس تاریخ را برانگیخت و باعث شد که احساس بسیار بیشتری نسبت به سایر کتاب‌های جنگ‌های مخفی داشته باشد.

Spider-Island: Deadly Hands of Kung Fu

بهترین کمیک های شانگ چی
جذاب ترین کمیک های شانگ چی

Spider-Island یک کراس اوور حماسی عظیم بود که جزء خواندنی کمیک های شانگ چی قرار گرفت و بر اساس این ایده بود که همه در نیویورک به طور همزمان از قدرت مرد عنکبوتی برخوردار بودند. تقریباً همه شخصیت‌ها را به ارمغان آورد، حتی با تم عنکبوت از راه دور، از جمله Bride of Nine Spiders، حتی از کمیک Iron Fist. در کمیک Spider-Island: Deadly Hands of Kung Fu اثر آنتونی جانستون و لئاندرو فرناندز، شانگ چی با مشت آهنین برای مقابله با دشمنان مختلف با قدرت عنکبوت همکاری کرد. در حالی که Bride of Nine Spiders یک دشمن بزرگ بود، تنها زمانی که با خدای Ai Apaec جنگیدند، خود را واقعاً برتر دیدند. همچنین پس از آن، شانگ چی یک شگفتی نهایی در خود داشت.

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی

Agents of Atlas

بهترین کمیک های شانگ چی
بهترین کمیک های شانگ چی

چندین نسخه خارق العاده از کمیک Agents of Atlas وجود دارد و هر کدام چرخش خاص خود را در تیم ابرقهرمانی قرار داده است. سریال 2019 ساخته گرگ پاک و نیکو لئون دارای تیمی تحت رهبری استاد مامور مخفی جیمی وو است. شانگ چی تنها یکی از قهرمانان عالی این مجموعه است که همگی آسیایی یا آسیایی تبار هستند.

هنگامی که یک شهر جدید با پورتال های دوربری که به روی جهان باز می‌شود مورد حمله قرار می‌گیرد، قهرمانان باید برای متوقف کردن تهدید و محافظت از شهر تلاش کنند و در مقابل اژدهایان، سربازان با فناوری پیشرفته و خطرات پخش رسانه‌ای قرار بگیرند. از هم تیمی‌های شانگ چی می‌توان به سیلک، آمادئوس چو، آئرو و فاکس سفید اشاره کرد. این کتاب اکشن باورنکردنی، ماجراجویی پرمخاطره، لحظات سبک‌تر شخصیت‌ها و علمی تخیلی حدس‌آمیز را ترکیب می‌کند و یکی از بهترین کتاب‌های تیمی سال‌های اخیر را خلق می‌کند.

The 2020 Shang-Chi

بهترین کمیک های شانگ چی
برترین کمیک های شانگ چی

هر آنچه در مورد جذاب ترین کمیک های شانگ چی وجود دارد در مینی سریال Shang-Chi 2020 توسط Gene-Luen Yang، Dike Ruan و Philip Tan نمایش داده می‌شود. هنر، اکشن، و مخاطرات احساسی، همه در یک ملیله زیبا در هم تنیده شده‌اند که بسیار پیچیده است؛ اما دنبال کردن آن آسان است. خانواده شانگ چی و به ویژه پدرش، بخش‌هایی از زندگی او را تعیین کرده‌اند؛ زیرا او هرگز نتوانسته است از سایه پدرش که در گذشته بزرگ خودنمایی می‌کند فرار کند.

در این داستان، او باید در مبارزه برای سرنوشت خود و سرنوشت کل خانواده‌اش با خواهر و برادرهایش روبرو شود، هم سنت‌های گذشته را ادامه می‌دهد و هم آن‌ها زیر و رو می‌کند. خواندن آن برای طرفداران این شخصیت ضروری است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های شانگ چی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *