بهترین کمیک های دکتر اختاپوس از نگاه سایت فیگار

مارول دنیایی از شروران را در کنار قهرمانان خلق کرده است که یکی از آن ها Doctor Octopus است. حال می خواهیم بهترین کمیک های دکتر اختاپوس معرفی کنیم.

دکتر اختاپوس در دسامبر امسال برای رویارویی با مرد عنکبوتی به پرده بزرگ بازمی‌گردد؛ اما قبل از آن باید بهترین کمیک های دکتر اختاپوس بخوانید. دکتر اتو اکتاویوس، معروف به دکتر اختاپوس، یکی از قدیمی‌ترین و ترسناک‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی است. او و وب اسلینگر در رقابت چند دهه‌ای خود بارها با هم جنگیده‌اند، گویی که سرنوشت آن‌ها بدترین دشمنان بوده است.

همه‌ی مقاله‌های مارول را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم مارول

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس

  • خواندنی ترین کمیک های دکتر اختاپوس

در ادامه قرار است بهترین کمیک های دکتر اختاپوس را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
بهترین کمیک های دکتر اختاپوس

اکتاویوس برای اولین بار در بیش از پانزده سال در فیلم Spider-Man: No Way Home به پرده بزرگ بازگشت و آلفرد مولینا نقش نمادین خود را بازی کند. بهترین کمیک های دکتر اختاپوس وجود دارد که این شخصیت را نشان می‌دهد که طرفداران می‌خواهند قبل از اکران فیلم در دسامبر امسال با آن‌ها آشنا شوند.

Spider-Man Versus Doctor Octopus (1963)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
برترین کمیک های دکتر اختاپوس

The Amazing Spider-Man #3 اولین حضور شرور نمادین مرد عنکبوتی را نشان می‌دهد که جزء برترین کمیک های دکتر اختاپوس است. وقتی یک دکتر اکتاویوس شرور و دیوانه بازوهای مکانیکی را اختراع می‌کند که دستور او را انجام می‌دهد، این به پیتر پارکر بستگی دارد که او را به عنوان مرد عنکبوتی متوقف کند؛ اما پارکر هنوز در این کار تازه کار است و برای شکست دادن این دشمن جدید تلاش می‌کند. این کمیک در طول سال‌ها تبدیل به نماد شده است؛ زیرا اولین رویارویی مرد عنکبوتی و دکتر دیوانه را نشان می‌دهد. با وجود یک دوتایی خلاق مانند استن لی و استیو دیتکو در پشت صحنه، این داستانی نیست که طرفداران واقعی بخواهند از دست بدهند.

Forming the Sinister Six (1964)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
جذاب ترین کمیک های دکتر اختاپوس

پس از چندین درگیری ناموفق با مرد عنکبوتی Friendly Neighborhood، دکتر اختاپوس تصمیم می‌گیرد که زمان آن رسیده است که در مبارزه خود چند متحد پیدا کند. این داستان جزء جذاب ترین کمیک های دکتر اختاپوس قرار گرفته است که The Amazing Spider-Man Annual #1 می‌بیند که اکتاویوس پنج ابرشرور دیگر را برای تشکیل تیم نمادین معروف به Sinister Six تشکیل می‌دهد تا در نهایت بهترین مرد عنکبوتی را به دست آورد. این موضوع برای مورخان دکتر اختاپوس بزرگ اهمیت دارد. او برای همیشه به‌عنوان موسس این تیم به یاد می‌آید، تیمی که آنقدر به بخش مهمی از داستان‌های مرد عنکبوتی تبدیل شده است که طرفداران معتقدند نسخه‌ای از Sinister Six را در No Way Home خواهند دید.

Doc Ock Wins! (1967)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
جالب ترین کمیک های دکتر اختاپوس

دکتر اختاپوس همیشه به دشمن عنکبوتی خود نمی‌بازد. در واقع، در The Amazing Spider-Man #53-56، او موفق می‌شود حافظه مرد عنکبوتی را پاک کند و قهرمان را متقاعد کند که او در واقع قایق او بوده است! مرد عنکبوتی چند شماره بعدی را صرف انجام دستورات اکتاویوس می‌کند؛ زیرا خاطراتش کم کم به او باز می‌گردد. این خط داستانی نشان می‌دهد که یک دشمن داک اوک چقدر می‌تواند قدرتمند باشد. اگرچه برخی از داستان‌های بعدی با هزینه شخصیت بیشتر سرگرم‌کننده هستند؛ اما این لحظه خاص در تاریخ کتاب‌های مصور باید به طرفداران یادآوری کند که او مردی نیست که بتوان با او درگیر شد.

My Uncle… My Enemy? (1974)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
بهترین کمیک های دکتر اختاپوس

یک قطعه فوق العاده آبدار از چیزهای بی اهمیت دکتر اختاپوس این است که او تقریباً عموی پیتر پارکر بود! در The Amazing Spider-Man #131، پیتر به طور تصادفی به عروسی بین کسی جز دشمنش و عمه می برخورد می‌کند که جزء جالب ترین کمیک های دکتر اختاپوس قرار گرفته است. در حالی که مرد عنکبوتی، پیتر عروسی را به هم می‌زند و باعث می‌شود که مهمانی فرار کند و اکتاویوس با عروس آینده اش فرار می‌کند؛ اما بعداً توسط برادرزاده انتقام جو ردیابی می شود.

این موضوع کمیک خاص یک انحراف سرگرم کننده از داستان‌های سنگین تر است که اغلب کلاسیک در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه ازدواج بین اکتاویوس و می پارکر دوام نمی‌آورد، خنده‌دار است که به این فکر کنیم که زندگی پیتر چگونه می‌شد اگر ابرشرور عموی اصلی او خواهد شد.

Arachnophobia (1988)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
خواندنی ترین کمیک های دکتر اختاپوس

از دست دادن مداوم نبردها به دشمنان خود واقعاً می‌تواند ضررهای خود را بر کسی بگذارد. The Web of Spider-Man #4-5 این ایده را بررسی کرد که دکتر اختاپوس استرس پس از سانحه را در رابطه با دشمن تار بندش پس از اینکه مکرراً توسط او در نبرد مورد تجاوز قرار گرفت، دارد. این مسائل خاص به دلیل برداشت متفاوتی که در رابطه با رابطه بین دو شخصیت که دهه ها در تضاد بودند بسیار جالب هستند که جزء خواندنی ترین کمیک های دکتر اختاپوس است. ترس اکتاویوس از دیدن مرد عنکبوتی واقعی است و تقریباً باعث می شود که مخاطب احساس کند که مرد عنکبوتی بیشتر برای او یک قلدر است تا حریف – تا زمان بهبودی شرورانه اش.

Web of Death (1994-1995)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
برترین کمیک های دکتر اختاپوس

The Amazing Spider-Man #397-398 و Spectacular Spider-Man #220-221 درست در میانه داستان بدنام Clone Saga افتادند که بسیاری از کمیک‌های مرد عنکبوتی دهه 90 را خورد. این مسائل خاص خط داستانی کوچک «Web of Death» را تشکیل می‌دهند که یک کلون مرد عنکبوتی به نام کین را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند نسخه اصلی را بکشد، فقط برای اینکه توسط Doc Ock از همه مردم نجات پیدا کند! سپس اکتاویوس توسط کین مورد حمله قرار می گیرد و به طرز وحشیانه ای به قتل می‌رسد.

اگرچه اکتاویوس بعداً در The Amazing Spider-Man #428 زنده شد؛ اما مرگ او بخش مهمی از افسانه مرد عنکبوتی برای سال‌هایی بود که او نبود. این واقعیت که یکی از آخرین اقدامات او نجات بدترین دشمن خود بود برای بسیاری از طرفداران کاملاً شگفت‌انگیز بود و نشان داد که بخش‌های عمیق‌تری از دکتر اختاپوس وجود دارد که قبلاً کاوش نشده بود، حتی اگر او این کار را انجام داده باشد تا او می تواند کسی باشد که او را بکشد.

Funeral for an Octopus (1995)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
جذاب ترین کمیک های دکتر اختاپوس

Funeral for an Octopus #1-3 یک مینی سریال بود که اندکی پس از مرگ اکتاویوس در عناوین اصلی مرد عنکبوتی منتشر شد که جزء برترین کمیک های دکتر اختاپوس است. وقایع این سه قسمتی باعث می شود که مرد عنکبوتی در حال تحقیق درباره یک Sinister Six تازه تشکیل شده و نقشی است که اکتاویوس در زندگی خود بازی کرده بود، فکر می‌کند. اگرچه دکتر اختاپوس از نظر فیزیکی در این خط داستانی ظاهر نمی‌شود؛ اما حضور او در هر رویدادی قابل لمس است. این مسائل رابطه ای را که این شخصیت شرور با مرد عنکبوتی داشت و اینکه مرد عنکبوتی دقیقاً چه کاری انجام می‌داد را بررسی می‌کند که شریک جنگی او مرده و رفته است.

My Science Teacher is Spider-Man! (2006)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
جالب ترین کمیک های دکتر اختاپوس

همانطور که کمیک‌ها پیش می‌روند، مرگ‌ها به ندرت دائمی هستند. زمانی که Sensational Spider-Man (جلد 2) شماره 28 منتشر شد که جزء جذاب ترین کمیک های دکتر اختاپوس است. Doctor Octopus مدتی بود که دوباره وارد عمل شده بود. این موضوع در میانه رویداد سراسری مارول “Civil War” رخ داد که در آن پیتر پارکر به دنیا نشان داد که او مرد عنکبوتی است.

این داستان خاص به دنبال داد و بیداد دکتر اختاپوس پس از اطلاع از این خبر است. این داستان دقیقاً چیزی را به تصویر می‌کشد که پس از فهمیدن هویت مخفی مرد عنکبوتی در ذهن یک شرور می‌گذرد. برای اکتاویوس، این افشاگری شخصی بود (مخصوصاً به این دلیل که او در The Amazing Spider-Man #12 نقاب پیتر را آشکار کرده بود، اما معتقد بود فریب خورده است). خشم و خیانتی که او احساس می‌کند واقعی است و خشم او تقریباً ده‌ها نفر را به قتل می‌رساند.

The Superior Spider-Man (2013-2014)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
بهترین کمیک های دکتر اختاپوس

خط داستانی «Dying Wish» شاهد یک دکتر اختاپوس بود که بدنش از کار افتاد. دکتر دیوانه در تلاشی ناامیدکننده برای نجات جان خود، بدن‌ها را با دشمن خود عوض کرد و هوشیاری خود را در بدن پیتر پارکر قرار داد و پیتر را رها کرد تا در بدن قدیمی‌اش بمیرد. با این کار سریالی با عنوان The Superior Spider-Man شروع شد که دکتر اختاپوس را به تصویر می‌کشید که هویت مرد عنکبوتی را برای خودش به دست می‌آورد. یکی از داستان‌های اخیر اکتاویوس، این دوره به عنوان مرد عنکبوتی برتر وقتی به طرفداران اعلام شد، مورد نفرت قرار گرفت؛ اما به تدریج توسط طرح و نوشته‌ای که به دنبال داشت، آن‌ها را جذب کرد. در نهایت، البته، مرد عنکبوتی به بدن خود باز خواهد گشت؛ اما هیچ کس هرگز دوران مرد عنکبوتی اکتاویوس را فراموش نخواهد کرد.

Becoming Superior Octopus (2017)

بهترین کمیک های دکتر اختاپوس
خواندنی ترین کمیک های دکتر اختاپوس

روند “superior” شدن در The Amazing Spider-Man (vol. 4) #25 ادامه یافت که این داستان جزء جالب ترین کمیک های دکتر اختاپوس است، زمانی که اتو اکتاویوس یک بار دیگر آگاهی خود را از بدن در حال مرگ خود منتقل کرد، این بار به یک کلون اولیه. با کمک هایدرا، او لباس جدیدی پوشید که به او اجازه داد تا به «اختاپوس برتر» تبدیل شود. The Superior Octopus یک برداشت تازه از شرور قدیمی است که به او قدرت های جدید و ظاهری بسیار شبیه به مرد عنکبوتی می دهد و باعث می شود که او بیش از هر زمان دیگری قدرتمند باشد. این خط داستانی و حضورهای بعدی را نمی‌توان برای طرفداران این شخصیت از دست داد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های دکتر اختاپوس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *