بهترین رمان های دی سی از نگاه سایت فیگار

ابرقهرمانان و ابرشروران زیادی در دی سی رمان های اختصاصی را در این کمپانی دارند. در ادامه می خواهیم بهترین رمان های دی سی معرفی کنیم.

یکی از مشهورترین و مورد احترام ترین ناشران، دی سی، چندی از بهترین رمان های دی سی که تاثیرگذارترین آثار در صنعت این کمپانی بوده است.  رمان های جذاب دی سی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و ارجمندترین ناشران در صنعت کمیک، شاهد و مشارکت در تمام گرایش‌ها و تغییرات عمده هنری بوده است، حتی با انتشار بسیاری از جسورانه‌ترین، تجربی‌ترین و غیر متعارف‌ترین جنبش‌ها در ادبیات کمیک، چندین حرکت را به پیش برده است.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

بهترین رمان های دی سی

  • برترین رمان های دی سی

در ادامه قرار است بهترین رمان های دی سی را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

بهترین رمان های دی سی
بهترین رمان های دی سی

عناوین تحسین شده بهترین رمان های دی سی در دهه 80 به تنهایی توسط غول‌هایی مانند آلن مور، فرانک میلر، گرانت موریسون و جک کربی تولید شد، فقط برای نام بردن چند مورد، آنچه را که می‌توان با استفاده از فرم کمیک انجام داد، بازتعریف کرد و در آزمون زمان مقاومت کرد. رمان های خواندنی دی سی که تا کنون منتشر شده است. دی‌ سی و استعداد خلاقانه‌ای که مدام به‌کار می‌برند، مدیوم را دوباره تصور می‌کنند و راه‌های جدیدی برای استفاده از پتانسیل بی‌پایان آن پیدا می‌کنند، با گشودن دنیاهای جدید در هر کجا که می‌توانند، مهم‌تر از همه در مجموعه رمان‌های گرافیکی برجسته‌شان جای دهد.

Justice

بهترین رمان های دی سی
برترین رمان های دی سی

full-length جزء برترین رمان های دی سی است که توسط الکس راس تکرار نشدنی برای دی‌ سی تولید شده است، Justice تقریباً از هر نظر قلمرو جدیدی را برای ناشر ترسیم می‌کند. این کمیک با دیدی وحشتناک و عاطفی آخرالزمانی از بزرگترین ابرقهرمانان جهان که به طور کامل در جلوگیری از آرماگدون هسته‌ای شکست می‌خورند، شروع به کیفرخواست هولناکی می‌کند که توسط کسی جز برجسته ترین ابرشرورهای جهان علیه لیگ عدالت وضع شده است و یکی از سخت‌ترین سوالات را مطرح می‌کند.

Doomsday Clock

بهترین رمان های دی سی
عجیب ترین رمان های دی سی

Doomsday Clock جزء عجیب ترین رمان های دی سی است که به‌عنوان پیوند یا عذرخواهی برای رویداد تولد دوباره دی‌ سی تصور می‌شود، این داستان موفق شد به چیزی غیرقابل تصور دست یابد: دنباله‌ای قانع‌کننده Watchmen، بدیع و ارزشمند برای چیزی که شاید تحسین‌شده‌ترین کمیک تمام دوران باشد. جف جانز از روح پیشرو وقیحانه مور با سوق دادن داستان به قلمروی فراداستانی که به ندرت در جریان اصلی DC کاوش می‌شود، احترام می‌گذارد، شخصیت‌های نمادینی مانند Dr. Manhattan را با ظرافت و خلاقیت مدیریت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در بافت وسیع‌تر دنیای DC توسعه یافته و تکامل یابند.

بهترین کمیک های سوپرمن

Identity Crisis

بهترین رمان های دی سی
رمان های برتر دی سی

یکی از اولین رمان‌های گرافیکی DC که یک نویسنده نثر برجسته را برای فیلمنامه خود به خدمت گرفته است، برد ملتزر بحران هویت در میان دیگر رویدادهای DC دقیقاً به دلیل دیدگاه تازه‌ای که Meltzer به میز ارائه می‌دهد منحصربه‌فرد است. ملتزر که بر اساس فرضیه اصلی یک داستان “whodunnit” عمل می‌کند، تصمیم جسورانه‌ای می‌گیرد تا روایت را حول قهرمانان B-List و خانواده‌های آن‌ها (به ویژه رالف و سو دیبنی) متمرکز کند تا پویایی خانواده و هزینه شخصی بودن را کشف کند. ابرقهرمان دیدنی‌ترین ویژگی این رمان صمیمیت واقعی است که با شخصیت‌های ابرقهرمانی برخورد می‌کند و خواننده را از پشت پرده به تأثیر انسانی زندگی مافوق بشری نگاه می‌کند و نوری را بر مردم عادی که با مردان و زنان زندگی می‌کنند که آن‌ها را دوست دارند می‌تاباند.

بهترین کمیک های لیگ عدالت

The Killing Joke

بهترین رمان های دی سی
رمان های جذاب دی سی

The Killing Joke جزء رمان های برتر دی سی است که در میان مجموعه‌ای از ژانرهای دیگر و آثار متوسط ​​از همان دوره متولد شد که به شوالیه تاریکی برمی گردد، The Dark Knight Returns, Batman: Year One, Arkham Asylum در میان معاصران خود جایگاهی را به خود اختصاص داده است. یکی از تاثیرگذارترین داستان های بتمن و دی سی برای شجره استعدادهای سازنده و قالب منحصر به فرد انتشار آن. داستان فوق العاده سادیستی آلن مور و برایان بولاند از جوکر و جاذبه مهلک بتمن شکلی خاص را تشکیل می دهد و به عنوان یک کمیک تک شات با فرمت معتبر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

10 تئوری مورد انتظار در جوکر 2

بهترین کمیک های جوکر

New Gods

بهترین رمان های دی سی
رمان های خواندنی دی سی

New Gods جزء رمان های جذاب دی سی است که نشان دهنده یکی از اولین نمونه‌های کنترل خلاقانه گسترده است که به یک نویسنده در سیستم انتشارات DC داده شده است و کربی در این مرحله از حرفه خود توانست هدایت کامل کار خود را در دست بگیرد. طرفاداران و منتقدان به طور یکسان، New Gods را به عنوان نقطه اوج هنری کارنامه ممتاز کربی اعلام می کنند و به طور جهانی به عنوان یکی از بهترین هنرهای کمیک منتشر شده شناخته شده است. در خدایان جدید کربی اسطوره‌شناسی پیچیده‌ای را برای خود ایجاد می‌کند که غرق در سنت‌های مذهبی و دغدغه‌های فلسفی سرسام‌آور است و پرسش‌هایی در مورد وضعیت انسانی و واقعیت و هزینه جنگ ایجاد می‌کند.

Kingdom Come

بهترین رمان های دی سی
بهترین رمان های دی سی

Kingdom Come با نشان دادن اولین اثر بزرگ برای DC که توسط هنرمند افسانه‌ای کمیک الکس راس به تصویر کشیده شده است، چشم اندازی از دنیای دی سی در چند دهه آینده را ارائه می‌دهد، در حالی که بسیاری از ابرقهرمانان برجسته پیر یا بازنشسته شده‌اند و جهان تحت سلطه نسل جدید خشن و غیرمسئول است. از فرا انسان‌ها نقاش نگارهای برجسته راس به تنهایی برای جایگاه Kingdom Come در میان برجسته‌ترین رمان‌های گرافیکی منتشر شده توسط DC کافی است؛ اما داستان درخشان مارک وید چیزی است که این موقعیت را تثبیت می‌کند.

Mister Miracle

بهترین رمان های دی سی
برترین رمان های دی سی

مستر میراکل جزء برترین رمان های دی سی است که مسیر خودش را در چارچوب کمیک‌های ابرقهرمانی رایج می‌گذراند و یکی از پرماجراترین و جسورانه‌ترین نشریات دی سی در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد. محتوای کتاب چالش‌برانگیز، بحث‌برانگیز و مرتبط است که برای بزرگسالان به گونه‌ای که معنایی بیش از رابطه جنسی، مواد مخدر و خشونت دارد. با پخش دو صفحه‌ای گرافیکی که شخصیت عنوان را در حال اقدام به خودکشی در یکی از صفحات ابتدایی شماره اول به تصویر می‌کشد، از همان ابتدا مشخص است که تام کینگ و میچ جرادز داستانی ابرقهرمانی را روایت می‌کنند که بسیار متفاوت از آن‌هایی است که می‌توان در بین رمان های دی سی یافت.

The Dark Knight Returns

بهترین رمان های دی سی
عجیب ترین رمان های دی سی

به سختی می‌توان اهمیت و تأثیر داستان مهم بتمن فرانک میلر را از نظر تأثیر محض بر شخصیت و جایگاه او در آگاهی فرهنگی گسترده‌تر اغراق کرد. The Dark Knight Returns is the literary “missing link” بین کیچ، بتمنی در دوران طلا و نقره و بتمن نوآر و نوآر معاصر است که طرفداران بسیاری با او آشنا هستند. میلر بتمن را وارد قلمروی جدید و ناآشنا می‌کند: گروه‌هایی از جهش‌یافته‌ها که خالکوبی‌های نئونازی و لباس‌های عجیب پوشیده‌اند، تاکتیک‌های مبارزه‌ای وحشیانه با هدف افسران پلیس، رگه‌های قتل‌آمیز که در رویارویی او با جوکر ظاهر می‌شود و یک ایدئولوژی نیهیلیستی کمی نگران‌کننده که در طول ماجرا توضیح داده شد.

بهترین کمیک های بتمن ؛ ترتیب خواندن، دانلود و هر آنچه که باید بدانید

Animal Man

بهترین رمان های دی سی
رمان های برتر دی سی

احیای گروه B-lister عصر نقره‌ای کمپی توسط گرانت موریسون شاید به عنوان عجیب ترین رمان های دی سی منتشر شده توسط دی‌سی و یکی از نمادین‌ترین و هوشمندانه‌ترین کمیک‌های فراداستانی نوشته شده باشد. موریسون با سرسختی و ماهیت مزخرف با تداوم دی سی، از بادی بیکر و ماجراهای ناگوارش استفاده می‌کند تا نقشی را که داستان‌های خشن و خارق‌العاده در زندگی روزمره خوانندگانش بازی می‌کند که با قرار دادن خود در نقش شخصیت شرور زیر سوال ببرد. موریسون یک داستان پست مدرن واقعاً شگفت‌انگیز را روایت می‌کند که می‌بیند قهرمان داستان سفری را آغاز می‌کند تا با سازنده‌اش روبه‌رو شود و او را برای بی‌عدالتی‌هایی که بر شخصیت‌های داستانی صرفاً برای لذت بردن خوانندگان انجام می‌شود، تحمیل کند که منجر به جلد کاملاً نوآورانه و بدنام کتاب می‌شود.

Watchmen

بهترین رمان های دی سی
بهترین رمان های دی سی

تنها رمان های برتر دی سی که در مجله تایم “100 بهترین رمان انگلیسی زبان قرن بیستم” نامگذاری شده است، Watchmen آلن مور و دیو گیبونز تقریباً 35 سال است که به عنوان شاهکار بلامنازع رسانه کمیک سلطنت کرده است. Watchmen که معمولاً به‌عنوان اولین کمدی که «thought bubbles» و دیگر اشکال روایت می‌کند یا آماتوری را از بین می‌برد، نام برده می‌شود، بدون توجه به آنچه که از نظر محتوا و شکل ممکن بود، با مسائل جنسی مواجه شد. سیاست، اخلاق، متافیزیک و ساختارشکنی ابرقهرمانی با استفاده از ساختارهای روایی واقعاً پیشگامانه و غیر متعارف. شخصیت‌های آن چشم‌اندازی فرهنگی را اجرا کرده‌اند و تا به امروز در فرهنگ و ادبیات پاپ مرتبط و تأثیرگذار باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین رمان های دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *