بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024 ؛ از بدلکاری تا کارگردانی

David Leitch نام آشنایی است که اگر پیرو فیلم‌های اکشن باشید نام او را حتما شنید‌ه‌اید. با بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024 همراه فیگار بمانید.

دیوید لیچ به عنوان یکی از بهترین افرادی است که سینمای اکشن مدرن را ارائه می‌کند. لیچ کار خود را در هالیوود به‌عنوان بدل‌کار آغاز کرد و در تعدادی از فیلم‌ها از جمله « باشگاه مبارزه» در نقش بدلکار برد پیت بازی کرد.

دیوید لیچ کارگردانی خود را زمانی آغاز کرد که در سال 2014 جان ویک را در کنار همکار بدلکارش چاد استاهلسکی، کارگردانی کرد هرچند که در آن زمان فقط به استاهلسکی اعتبار داده شدو نامی از لیچ در تیتراژ فیلم ذکر نشد. اما به عنوان کارگردان در دنباله‌های جان ویک جایگاه کارگردانی خودش را تثبیت کرد. به این ترتیب، لیچ اکنون نامی تثبیت شده در صنعت سینما، به ویژه در ژانر اکشن است.

اولین جایگاه کارگردانی انفرادی لیچ، فیلم Atomic Blonde با بازی شارلیز ترون بود که منجر به ساخت اولین فیلم ابرقهرمانی او، Deadpool 2 با رایان رینولدز شد. Deadpool 2 با فروش 785 میلیون دلاری در سرتاسر جهان، لیچ را با دست‌آورد بسیار خوبی روبه‌رو کرد. در ادامه با بهترین فیلم های David Leitch تا سال 2024 همراه فیگار بمانید.

بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024

برترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024

جدید ترین فیلم لیچ «The Fall Guy» یک فیلم اکشن و درام آمریکایی است که توسط او کارگردانی شده و با بازی رایان گاسلینگ و امیلی بلانت ساخته شده است. این فیلم بر اساس سریالی با همین نام در دهه ۱۹۸۰ است، که در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) اکران خواهد شد. شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024

دیوید لیچ با فیلم Bullet Train، نقطه دیگری را در ژانر فیلم اکشن به کارنامه خود اضافه کرد، این فیلم که در باکس آفیس عملکرد خوبی داشت او را تبدیل به فیلمساز موفقی کرد. لیچ پروژه‌های زیادی در راه دارد، از جمله اقتباسی از سریال The Fall Guy که بیشتر مخاطبان این ژانر از فیلم، منتظر حضور او در پرده سینماها هستند.

John Wick (2014)

بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024
بهترین فیلم های David Leitch تا سال 2024

در حال حاضر سخت است که پیش‌بینی کنیم کدام فیلم‌ها در آینده به عنوان کلاسیک شناخته خواهند شد. اما در کمتر از یک دهه، جان ویک تأثیر قابل توجهی بر توسعه سینمای اکشن داشته است. او موج جدیدی از بازیگران مسن‌تر را به وجود آورده است که به ژانر اکشن بازگشته‌اند و برای یک ماموریت انتقامی تلاش می‌کنند.

یکی از نکات مهم در فیلم “جان ویک” این است که تمام اطلاعات به صورت مستقیم به مخاطب ارائه نمی‌شود و فیلم حوصله مخاطب را با جزئیات اضافی سر نمی‌برد. این اطلاعات به طور قطره‌چکانی و از طریق روایت بصری منتقل می‌شوند. نویسنده از اینکه مخاطب را کودن فرض نمی‌کند و اجازه می‌دهد تا با عطش و کنجکاوی خود برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، پیگیری کند، اهمیت دارد.  فیلم جان ویک یکی از بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024 است!

حال و هوای فرازمینی “جان ویک” نشان می‌دهد که دِرک کولستد، نویسنده فیلم، این تصویر را در ذهن خود داشته است. او جان ویک و ویگو را به عنوان خدایان نیوریورک و وینستون را تایتانی معرفی می‌کند که از ارتشی از تایتان‌های تحت فرمان خود استفاده می‌کنند.

بنابراین وقتی این شخصیت‌ها با هم در تماس قرار می‌گیرند، ما شاهد یک نبرد عادی نیستیم، بلکه در واقع در حال تماشای نبردی بین خدایان و تایتان‌ها هستیم. این نبرد به اندازه و مقدار سکانس آغازین بازی “خدای جنگ ۳” در کوه المپ است، با این تفاوت که این خدایان در آمریکای قرن بیست و یکم در حال نبرد هستند، نه در یونان باستان. همین امر این فیلم را به یکی از مهم ترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024 تبدیل می‌کند.

هرچند تأثیر جان ویک در سینما به وضوح قابل مشاهده است، اما فیلم به طور قطع ادای احترامی به سایر غول‌های سینمای اکشن است که به وضوح از آنها الهام گرفته شده است.

نقد فیلم جان ویک 4 (John Wick 4)

Atomic Blonde (2017)

بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024
بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024

برخی از کمپانی‌های بازاریابی تلاش کرده‌اند “Atomic Blonde” را به عنوان “جان ویک زن” به بازار عرضه کنند، اما “بلوند اتمی” بیشتر از یک فیلم هیجان‌انگیز، انتقام‌محور است. در واقع، فضای فیلم و تأثیرات نئونوآر آن بیشتر شباهت‌هایی با سینمای آلن جی پاکولا و مایکل مان دارد تا روایت‌های ساده‌تر از اکشن در فیلم‌های جان ویک.

“بلوند اتمی” در اصل یک معمای جنگ سرد است، اما این بدان معنا نیست که فاقد هر یک از آثار برجسته‌ای است که لیچ به آن مشهور است، ارائه می‌شود! Atomic Blonde یکی از بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024 است.

اما نکته مهم که در این فیلم حائز اهمیت است، می‌توان به این اشاره کرد که  دیوید لیچ در فیلم بلوند اتمی سبک بازی و رقص جنگی خود را به سبک جان ویک به خط مقدم می‌آورد، و از سکانس‌های اکشن به جلوه‌های عالی پیش می‌رود و نشان می‌دهد که حتی این تأثیرگذاری را با ترون انجام می‌دهد که بسیاری از کارهای شیرین را  می‌سازد.

فضای دهه 80 و لوکیشن‌های جنگ سرد، یک منظره اکشن را ایجاد می‌کند که بیشتر شخصی و سخت است تا بزرگ و وحشتناک. لیچ بازیگران خود را در خدمت فیلم Atomic Blonde قرار می‌دهد و ار آن‌ها بسیار عالی بازری می‌گیرد، چه برای یک سکانس مبارزه کاملاً طراحی شده یا یک صحنه عاشقانه آغشته به نئون.

بهترین فیلم ها درباره جاسوسان زن

Bullet Train (2022)

بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024
بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024

فیلم “Bullet Train” نشان می‌دهد که لیچ سبک خود را به یک زیرژانر متفاوت از اکشن تغییر داده است. این فیلم هرگز در صحنه‌های عالی نبرد تن به تن کمبودی ندارد، اما نقاط قوت آن عناصر نئونوآر و شخصیت‌های آن هستند.

تلاش برای درک اینکه کدام شخصیت در کدام طرف قرار دارد و چه کسی در حال تلاقی دوگانه است، ممکن است بیننده را به جنون بکشاند. اما یکی از مزیت‌های داشتن چنین داستان پیچیده‌ای این است که بسیاری از بازیگران بزرگ آماده اجرای کمیابی از جنبه‌های کمدی هستند. این اثر در میان بهترین فیلم‌ های دیوید لیچ تا سال 2024 قرار می‌گیرد.

همچنین در این فیلم به نظر می‌رسد که همه بازیگران از نقش‌های مربوط به خود لذت می‌برند و لیچ تمام تلاشش را می‌کند تا آنها را از خنده به نبرد هدایت کند، اما تغییر لحن برای ساخت قطار گلوله‌ای بسیار سخت است. Bullet Train یکی از مهم‌ ترین فیلم های David Leitch تا سال 2024 است زیرا فیلمی است که بخشی از آن کمدی، بخشی اکشن، و بخشی کارتون Bugs Bunny است، که مطمئناً گاهی اوقات می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما احساس گیج‌کننده‌ای به جای می‌گذارد. اما در نهایت Bullet Train می‌تواند یکی از برترین فیلم های David Leitch تا سال 2024 باشد.

12 بهترین فیلم اکشن 2022

Deadpool 2 (2018)

بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024
بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024

بدون شک، «ددپول ۲» بزرگتر، خنده‌دارتر و اکشن‌تر از قسمت قبلی خود است، اما از جنبه‌ای محروم است، آن‌هم ماهیت صمیمانه‌ای است که قسمت اول را به یک اثر منحصر به فرد تقریبا تبدیل کرده بود. حتی با وجود اینکه قسمت قبل تحت کارگردانی تیم میلر همان سطح طنز بی‌معنا را ارائه می‌کرد، این رابطه صمیمانه بین وید ویلسون (رایان رینولدز) و ونسا (مورنا باکارین) بود که شخصیت‌ها را در قلب مخاطبان جای داد.

با این حال، با وجود کاستی‌هایی که در شخصیت‌پردازی وجود دارد، «ددپول ۲» با صحنه‌های اکشن خود این کاستی را تا حدودی جبران می‌کند. این فیلم در میان اثرهای دیوید لیچ در رده‌ی خوبی قرار می‌گیرد. هرچند که هیچ اثری از اکشن‌های پیاپی و خلاقانه «جان ویک» در اینجا وجود ندارد و ظاهری پر زرق و برق و تمیز و شیک و الهام‌بخش مانند «بلوند اتمی» نیست. «ددپول ۲» ظاهری آشفته دارد.

اما چون لیچ کارهای بزرگ‌تر و بهتری انجام داده است انتظار مخاطب را نسبت به خودش بسیار بالا برده است.  اما در کل می‌شود با Deadpool 2 هم سرگرم شد! که میزان فروش این فیلم به همین نکته اشاره می‌کند!  فیلم ددپول2 785 میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورد!

بهترین فیلم ابرقهرمانی کمدی 2023

Hobbs and Shaw (2019)

بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024
بهترین فیلم های David Leitch تا سال 2024

تکامل فرنچایز «سریع و خشن» بسیار جالب و جذاب بوده است. این سری که به صورت یک مسابقه خیابانی شروع شد، به یک حماسه اکشن در رده‌بندی سری «مأموریت: غیرممکن» تبدیل شد. این تغییر برای مدتی هیجان انگیز بود، اما متأسفانه، داستان پیچیده و اسطوره‌شناسی همواره در حال تغییر در دنیای سریع و خشن بوده است و این موضوع باعث شده که این فرنچایز به سرعت به زوال بیافتد.

10 تئوری از فیلم Fast & Furious 11

حتی اگر وین دیزل در این فیلم حضور نداشته باشد، «Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw» توانست حس و حال سری اصلی را در خود ایجاد کند. اما اتفاق مهمی که باید برای بازگشت سرگرم‌کننده این فرنچایز ایجاد می‌کرد، در نهایت به یک فاجعه ۱۳۷ دقیقه‌ای از صحنه‌های اکشن غیرقابل درک تبدیل شد. که با استفاده از تصاویر کامپیوتری ایجاد شده‌اند. حتی تلاش ادریس البا برای تبدیل شدن به یک تبهکار مفرح و فوق‌العاده به دلیل انگیزه‌های کاملاً مسخره‌اش به هم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های دیوید لیچ تا سال 2024 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *