بهترین فیلم ابرقهرمانی کمدی 2023 و تمام دوران [بهمراه دانلود رایگان]

در طول زمان ژانر کمدی در فیلم‌های ابرقهرمانی بسیار محبوب شده است. با ما همراه باشید تا به بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار بپردازیم.

کمدی ترین فیلم های ابرقهرمانی

اکثر فیلم‌های ابرقهرمانی با ژانر کمدی در طول فیلم باعث می‌شوند تا فیلم حال و هوای خوبی به خود بگیرد. فیلم‌های کمدی ابرقهرمانی در کنار شوخی‌ها، غم و اندوه بسیاری را به مخاطب منتقل می‌کنند و این نشان می‌دهد که کاراکتر فیلم کمدی در ژانر ابرقهرمانی در کنار تمام این شوخی‌هایش احساسات شکننده‌ای هم دارد.

این موضوع باعث شده تا ابرقهرمانان عمق شخصیتی زیادی داشته باشند و بیننده با دیدن فیلم ارتباط ویژه‌ای با آن‌ها برقرار کند. مارول یکی از کمپانی‌هایی است که با استفاده از ژانر کمدی در قیلم‌هایش توانسته بهترین فیلم‌های خود را بسازد و تنوع زیادی به آن‌ها بدهد.

فیلم‌های ابرقهرمانی (بهترین گروه های ابرقهرمانی) کمدی خاص خودشان را دارند که شما در یک فیلم کمدی معمولی شاهد آن‌ها نخواهید بود. این یکی ویژگی‌های فیلم ابرقهرمانی است که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 تا از بهترین فیلم های مارول جهان

خنده دارترین فیلم های دنیای سینمایی مارول

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

برترین های ژانر کمدی

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

مقالات مکمل:

کمپانی‌های بزرگ مانند مارول و دیسی سالانه فیلم‌های زیادی در ژانر ابر قهرمانی اکران می‌کنند که در اکثر آن‌ها از ژانر کمدی به صورت خلاقانه‌ای استفاده شده است.

در اینستاگرام بخوانید:


در ادامه به بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار می‌پردازیم.

Shazam! (2019)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
فیلم های ابرقهرمانی کمدی

فیلم شزم، محصولی از کمپانی دی‌سی است که در سال 2019 اکران شد. این فیلم با دیگر فیلم‌های دنیای دی سی متفاوت بود و طنز منحصر به فرد و جذابی در طول فیلم به مخاطب ارائه می‌دهد. خیلی از طرفداران فیلم شزم را یکی از بهترین فیلم‌های دیسی می‌دانند.

فیلم شزم برای طرفداران غافلگیر کننده بود و توانست رضایت طرفداران را به دست آورد. فیلم شزم با استقبال رو به رو شد و به همین دلیل قسمت دوم این فیلم در دست ساخت قرار گرفت. این فیلم به خوبی رفتارهای بچگانه و یک ابرقهرمان را با هم ترکیب کرده است که باعث شده طنز خوبی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022

The Mask (1994)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
برترین فیلم های ابرقهرمانی با ژانر کمدی

یکی از برترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی ، ماسک با بازی جیم کری است. این فیلم یکی از محبوب‌ترین آثار جیم کری محسوب می‌شود و در این فیلم به بهترین حالت ممکن ایفای نقش کرد. در واقع یکی از ویژگی‌های فیلم، بازی فوق العاده جیم کری است.

این فیلم برای مارول یا دیسی نیست و در واقع از کمیک‌های دارک هورس ماسک الهام برداری شده که یکی از فیلم‌های بسیار معروف جیم کری است. این فیلم با دیگر آثار ابرقهرمانی تفاوت دارد و طنز آن برای همه مناسب نیست، اما با دیدن آن نمی‌توانید جلوی خنده خود را بگیرید.

دانلود فیلم ماسک از تلگرام

super (2010)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی
  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: الن پیج، مایکل روکر، گرگ هنری
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۴۹ از ۱۰۰

فیلم پیش پا افتاده‌ی «سوپر» ممکن است به اندازه‌ی دیگر فیلم‌های موجود در این لیست شناخته شده نباشد، اما نکته‌ی قابل توجهی که در رابطه با آن وجود دارد این است که بازیگران مطرحی از جمله الیوت پیج، کوین بیکن و راین ویلسون در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند و جیمز گان هم کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

پس از موفقیت فیلم‌هایی مانند «نگهبانان کهکشان» و «جوخه انتحار»، «سوپر» یکی از آن فیلم‌هایی بود که به طور کامل و تمام عیار از کتاب‌های کمیک اقتباس شد. اگرچه نمی‌توان آن را به یک کتاب کمیک خاص نسبت داد، اما به روایت داستان مردی می‌پردازد که با الهام از کتاب‌های مصور قهرمان خود را که یک ابرقدرت است خلق می‌کند. اسکات واینبرگ در رابطه با این فیلم گفته که می‌توان آن را به عنوان فیلمی پر از خشونت گرافیکی دیوانه کننده و در عین حال سرشار از مضامین طنزآمیز توصیف کرد.

Iron Man (2008)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم کمدی ابرقهرمانی

فیلم مرد آهنی اولین فیلم مارول است که در سال 2008 اکران شد و شروع کننده حماسه مارول بود. این فیلم کاملاً کمدی نیست، اما به لطف بازی فوق العاده رابرت داونی جونیور و شوخی‌های زیبا به یکی از بهترین کمدی‌های مارول تبدیل شده است.

همانطور که گفته شد فیلم مرد آهنی اولین فیلم مارول بود و اگر با شکست مواجه می‌شد ادامه دنیای مارول مشکلات زیادی پیدا می‌کرد، اما به لطف ایفای نقش خوب رابرت داونی جونیور و کارگردانی فوق العاده این فیلم با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های مارول 2022

The Incredibles (2004)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
برترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

انیمیشن شگفت انگیزان که در سال 2004 اکران شد یکی از محبوب‌ترین آثار ابرقهرمانی است. این انیمیشن به صورت مشترک توسط دیزنی و پیکسار ساخته شده و یکی از ماندگارترین آثار انیمیشنی محسوب می‌شود. پیکسار همیشه در ساخت انیمیشن‌هایی با طنزهای فوق العاده و همه پسند مهارت داشته و در این مورد هم بسیار موفق عمل کرد.

داستان انیمیشن در مورد خانواده‌ای است که قدرت‌های ابرقهرمانی دارند و در عین حال نباید از آن‌ها استفاده کنند. به این دلیل که فعالیت ابرقهرمانان ممنوع شده و استفاده قدرت‌هایشان خلاف قانون خواهد بود. این انیمیشن می‌تواند یکی از خنده دارترین آثار دیزنی و پیکساز باشد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین فیلم ها و سریال های ترکی دیزنی پلاس

بهترین شخصیت های شرور انیمیشن های دیزنی بر اساس IMDB

Deadpool 2 (2018)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

قسمت دوم ددپول را می‌توان بهترین فیلم کمدی ابرقهرمانی و خشن‌ترین آن‌ها دانست. بد دهن بودن ددپول تمامی ندارد و هیچگونه سانسوری برای حرف‌هایش در نظر نمی‌گیرد. طنز فیلم ددپول 2 با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی متفاوت است و به هر کسی که دلش بخواهد در فیلم طعنه می‌زند.

قسمت دوم ددپول ادامه‌ای برای شروع فوق العاده قسمت اول آن در سال 2016 است. ددپول دیوار چهارم بین مخاطب و کاراکتر را می‌شکند و به طور مستقیم با بیننده صحبت می‌کند که یک نوآوری جالب در صنعت کمدی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2022

Guardians Of The Galaxy Vol. 2 (2017)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

قسمت دوم محافظان کهکشان دنباله قسمت اول آن در سال 2014 است که یکی از آثار فوق العاده مارول می‌باشد. این فیلم با بازیگران عالی و فیلمنامه خوب توانست رضایت طرفداران را جلب کند. همچنین طنز به کار رفته در این فیلم در بین آثار مارول نمونه ندارد.

به لطف کارگردانی بی‌نظیر جیمز گان با یکی از برترین فیلم های ابرقهرمانی با ژانر کمدی طرف هستیم که با شوخی‌ها و طعنه‌های شخصیت‌های فیلم به یکدیگر باعث می‌شود تا مخاطب نتواند جلوی خنده‌اش را بگیرد. جوک‌ها در این فیلم بسیار سریع وارد بحث شده و بیننده را به خنده وا می‌دارد، اما در صحنه‌های احساسی اثری از شوخی‌های بی مورد نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های مارول

The LEGO Batman Movie (2017)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی
  • کارگردان: کریس مک‌کی
  • بازیگران: مایکل سرا، ویل آرنت

با اینکه فیلم‌های این لیست، واقعا کمدی هستند، اما فراموش نکنیم که این فیلم‌ها در ابتدا فیلم‌های ابرقهرمانی و در درجه‌ی دوم کمدی هستند. این موضوع درباره‌ی فیلم لگو بتمن آن‌چنان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. زیرا شخصیت اصلی آن بتمن است. او با ابر شرورها می‌جنگد و همه عناصر دیگر فیلم‌های معمول بتمن را در اختیار دارد، اما همه چیز با لگو گفته می‌شود و نمی‌توان از این نکته غافل شد.

فیلم لگو بتمن با هزینه‌ی ژانر ابرقهرمانان گریم دارک (grim dark) که بتمن همیشه بخشی از آن بوده است، بسیار سرگرم کننده است، اما نکته کلیدی آن چیزی است که باعث خنده‌دار شدن آن می‌شود. لحظات و صحنه‌های طنز در این فیلم اساسا بدون توقف وجود دارند، بنابراین اگر یکی از آن‌ها تأثیرگذار نبود، جای نگرانی نیست زیرا ثانیه‌ای بعد طنز دیگری تکرار خواهد شد. اما با وجود همه‌ی این‌ها جنگ بتمن با جوکر همچنان ادامه دارد، چیزی که طرفداران فیلم‌های کمیک برای دیدن آن به سالن‌های سینما می‌آیند.

Ant-Man (2015)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

فیلم مرد مورچه‌ای یکی از فیلم‌های مارول است که توجه زیادی به آن نشد. فیلم در مورد مردی به نام اسکات لنگ می‌باشد که به دلیل سرقت از یک شرکت بزرگ در زندان بود و بعد از آزادی به یک سرقت دیگه می‌رود و یک لباس پیدا می‌کند که به او قدرت‌های عجیبی می‌دهد.

فیلم مرد مورچه‌ای یکی از بهترین طنزهای مارول را دارد و به با ایفای نقش بی‌نظر پال راد هر دقیقه از فیلم بهتر می‌شود. پال راد کاراکتر اسکات لنگ را به بهترین شکل ممکن بازی می‌کند و بیننده به راحتی با آن ارتباط برقرار خواهد کرد.

Guardians Of The Galaxy (2014)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

قسمت اول فیلم محافظان کهکشان در سال 2014 اکران شد و دنیای مارول را به طور عمیقی در فضا گسترده کرد. این فیلم بسیار غیر منتظره بود و یکی از شاهکارهای مارول است. کارگردان این فیلم مانند قسمت دوم آن جیمز گان می‌باشد.

در این فیلم شاهد شوخی و دعوای خنده‌دار بین کاراکترها هستیم که آن را به یکی از خاص‌ترین طنزهای مارول تبدیل می‌کند. طعنه‌های شخصیت‌ها به یکدیگر و قدرت بازیگران در اجرای آن‌ها این اثر را به یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی کمدی موفق از مارول تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

قوی ترین شخصیت‌های کمیک بوکی

Thor: Ragnarok (2017)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

تا قبل از ساخت ثور رگناروک، به کاراکتر ثور توجه خاصی نمی‌شد و طرفداران همچنان از دیدن مرد آهنی و کاپیتان آمریکا لذت می‌بردند. فیلم ثور رگناروک به کارگردانی تایکا وایتیتی همه چیز را عوض کرد و یک شاهکار در بین فیلم‌های مارول لقب گرفت.

این فیلم مسیر ثور به طور کامل تغییر می‌دهد و او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول تبدیل کرد. فیلم از طنز فوق العاده‌ای بهره می‌برد و مخاطب را از شوخی خسته نمی‌کند. کمدی‌ها تماماً سر جای خود وارد داستان می‌شوند و با بازی بی‌نظیر کریس همسورث فیلم حال و هوای خوبی به خود می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های ثور

بهترین کمیک های مایتی ثور

Deadpool (2016)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

قسمت اول ددپول یک فیلم ابرقهرمانی معمولی نیست و نحوه داستان سرایی و کمدی آن با بقیه فیلم‌ها متفاوت است. ددپول هیچ رحمی در این فیلم ندارد و به بازیگران دنیای واقعی یا داخل فیلم طعنه می‌گوید. این کاراکتر دیوار چهارم را می‌شکند و به طور مستقیم با بیننده ارتباط می‌گیرد.

بازیگر نقش ددپول رایان رینولدز است که بهترین بازی خود را در این فیلم ارائه می‌دهد. نوع گویش کمدی و طعنه گویی ددپول تماماً به بازی فوق العاده رینولدز بر می‌گردد. این فیلم یک شروع بی‌نظیر برای این کاراکتر بود و در حال حاظر قسمت سوم آن در دست ساخت قرار دارد.

Guardians of the Galaxy Vol. 3

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

نگهبانان کهکشان بخش ۳ یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس تیم ابرقهرمانی نگهبانان کهکشان محصول مارول کامیکس ساخته شده و توسط مارول استودیوز تولید و به وسیلهٔ استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع خواهد شد.

این فیلم در نظر گرفته شده که دنباله‌ای بر نگهبانان کهکشان (۲۰۱۴) و نگهبانان کهکشان بخش ۲ (۲۰۱۷) و سی و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان ساخته شده و در آن گروهی از بازیگران متشکل از کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، الیزابت دبیکی، شان گان، سیلوستر استالونه، ویل پولتر، چوکودی ایووجی و ماریا باکالوا حضور دارند. در این فیلم، نگهبانان برای دفاع از جهان و محافظت یکی از خودشان دست به انجام مأموریتی می‌زنند.

پیتر کویل که هنوز بابت از دست دادن گامورا در شوک است، باید نگهبانان کهکشان را در مأموریتی برای دفاع از کیهان و محافظت از یکی از خودشان جمع کند.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem (2023)

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای رو به اکران است که بر اساس تیم ابرقهرمانی به همین نام ساخته شده‌است و به عنوان بازراه‌اندازی سری فیلم‌های آن عمل می‌کند.

این هفتمین فیلم سینمایی لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان و دومین فیلمی است که پس از لاک‌پشت‌های نینجا (۲۰۰۷) با تصاویر کامپیوتری ساخته شده‌است. کارگردانی این فیلم بر عهده جف رو بر اساس فیلمنامه‌ای از برندن اوبراین، و تهیه کنندگی ست روگن، ایوان گلدبرگ و جیمز ویور خواهد بود.

Spider-Man: Into The Spider-Verse 2

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022
بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2023
  • نام فارسی: مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی 2
  • کارگردان: باب پرسیچتی، پیتر رمزی، رادنی روتمن
  • ستاره ها: شامیک مور، جیک جانسون، هایلی استاینفلد
  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، اکشن

فیلم انیمیشن مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی، یک موفقیت بزرگ در گیشه را برای سونی به ارمغان آورد؛ همچنین نظر منتقدان را بسیار جلب کرد و حتی توانست اسکار بهترین انیمیشن سال را برنده شود. با این تفاسیر اصلاً دور از انتظار نبود که سونی ساخت قسمت دوم این انیمیشن را تایید و خیلی زود آغاز کند. همانند قسمت اول، شخصیت اصلی این قسمت نیز مایلز مورالز خواهد بود و مرد عنکبوتی‌ های دیگری نیز از جهان‌های موازی مختلف در آن حضور خواهند داشت. همچنین شخصیت اصلی سریال مرد عنکبوتی ژاپنی که در اواخر دهه 1970 پخش می‌شد نیز در این فیلم حضور خواهد داشت.

بهترین انیمیشن های 2023 که قبل از مرگ باید دید

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

بهترین فیلم های جدید
بهترین فیلم های مارول
  • تاریخ اکران: 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)
  • بازیگران: پاول راد، اونجلین لیلی، کاترین نیوتن، جاناتان کاجورز، بیل مورری و…

مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس مارول کامیکس ساخته شده‌است و شخصیت‌های اسکات لانگ / مرد مورچه‌ای و هوپ پیم / واسپ در آن حضور دارند. این فیلم که توسط مارول استودیوز تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع می‌شود، قرار است دنباله‌ای بر فیلم‌های مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) و مرد مورچه‌ای و زنبورک (۲۰۱۸) و سی و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم را پیتون رید از فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی جف لاونس کارگردانی کرده و پل راد در نقش اسکات لنگ و اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون داین در کنار مایکل داگلاس، میشل فایفر، کاترین نیوتون و جاناتان میجرز از بازیگران آن هستند.

بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی
بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی

یکی دیگر از فیلم های سال ۲۰۲۳ سومین قسمت فیلم مرد مورچه‌ای است. این فیلم در واقع سی و یکمین فیلم دنیای مارول است و در آن شخصیت‌های اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای) و هوپ پیم (زنبورک) را خواهیم دید. به نظرتان این فیلم مارول می‌تواند لقب بهترین فیلم اکشن سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دهد؟

تریلر فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی را ببینید:

دومین تریلر از فیلم Ant Man and the Wasp: Quantumania

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های کمدی ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فیلم ددپول 3 کی اکران می‌شود؟

این فیلم همچنان در دست ساخت قرار دارد و تاریخ مشخصی برای اکران آن اعلام نشده است.

آیا انیمیشن شگفت انگیزان توسط مارول ساخته شده است؟

خیر. این انیمیشن حاصل همکاری بین دیزنی و پیکسار می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *