معرفی فیلم اکسهوما (Exhuma) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

در معرفی فیلم اکسهوما به نکاتی از بیوگرافی بازیگران، داستان و نقد و نمراتی که منتقدان به این فیلم دادند و داستان جذاب این اثر می‌پردازیم.

فیلم Exhuma ، یک اثر ترسناک فراطبیعی محصول سال 2024، از کشور کره‎‌جنوبی به نویسندگی و کارگردانی «جانگ جائه هیون» و بازیگری «چوی مین سیک»، «کیم گو یون»، «یو هائه جین» و «لی دو هیون» است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در 22 فوریه، این فیلم توسط «Showbox» در سینماهای کره‌جنوبی منتشر شد. اکسهوما 93.1 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی به دست آورد که آن را به پرفروش‌ترین فیلم کره‌جنوبی در سال 2024 تبدیل کرده است.

معرفی فیلم اکسهوما (Exhuma)

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم اکسهوما
معرفی فیلم اکسهوما

این فیلم شامل نقش‌های ضد ژاپنی است که کشف یک نفرین با گذشته کره مرتبط است. اکسهوما عناصر اسرارآمیز و پنهانی دارد و روند حفاری یک قبر شوم را دنبال می‌کند و عواقب وحشتناکی را که در زیر آن دفن شده به تصویر می‌کشد. فیلم نبش قبر برای نخستین‌بار در بخش فروم در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در 16 فوریه 2024 (27 بهمن 1402) به نمایش درآمد.

داستان فیلم Exhuma

در فیلم نبش قبر (Exhuma)، یک خانواده کره‌ای آمریکایی ثروتمند در لس آنجلس با حوادث عجیب و غریب ماورایی روبرو می‌شود. آنها تماسی با دو شمن جوان و مشهور به نام‌های «هواریم» و «بونگ گیل» می‌گیرند و درخواست کمک می‌کنند. پس از بررسی گذشته خانواده، «هواریم» متوجه می‌شود که این اتفاقات به یکی از اجداد خانواده مربوط است. حال آن‌ها تصمیم به باز کردن قبر این اجداد می‌گیرند، اما این کار باعث آزاد شدن یک نیروی شیطانی می‌شود که زندگی همه را تهدید می‌کند.

تریلر فیلم Exhuma

بازیگران فیلم Exhuma

معرفی فیلم اکسهوما
معرفی فیلم اکسهوما

بازیگران فیلم اکسهوما شامل «چوی مین سیک» در نقش «کیم سانگ دئوک»، «کیم گو یون» در نقش «لی هواریم»، «شمن یو هه جین» در نقش «یئونگ گئون»، «لی دو هیون» در نقش «یون بونگ گیل»، «شمن کیم جائه چئول» در نقش «پارک جی یونگ»، «هواریم کیم سون یانگ» در نقش «اوه گوانگ شیم» و «شمن کیم جی آن» در نقش «پارک جا هی» هستند.

لی دو هوآن در نقش یون بونگ گیل

معرفی فیلم اکسهوما

«لیم دونگ هیون» متولد 11 آوریل 1995 (22 فروردین 1374) که با نام «لی دو هیون» شناخته می‌شود، یک هنرپیشه اهل کره جنوبی است. او برای نقش مکمل خود در فیلم هتل دل لونا (2019) به شهرت رسید. «لی» در سریال‌های تلویزیونی زیادی مانند The Good Bad Mother و Youth of May به ایفای نقش پرداخت.

کیم گو عون در نقش لی هوآ ریم

معرفی فیلم اکسهوما
معرفی فیلم اکسهوما

«کیم گو-یون» متولد 2 ژوئیه 1991 (12 خرداد 1370)، یک از کره جنوبی است. او اولین بار در فیلم Eungyo (2012) به ایفای نقش پرداخت که در آن چندین جایزه بهترین بازیگر زن جدید را در کره جنوبی دریافت کرد. او همچنین برای بازی در مجموعه های تلویزیونی پنیر در دام (2016)، نگهبان: خدای تنها و بزرگ (2016–2017)، سلول های یومی (2021–2022)، و زنان کوچک (2022) شناخته شده است.

چوی مین سیک در نقش کیم سانگ دئوک

معرفی فیلم اکسهوما

«چوی مین سیک» متولد 22 ژانویه 1962 (22 دی 1340)، یک هنرپیشه اهل کره جنوبی است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم Oldboy (2003) شناخته شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. همچنین برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را در چهلمین جوایز هنری باکسانگ، بیست و چهارمین جوایز اژدهای آبی و چهل و یکمین جایزه گراند بل به دریافت کرد.

یو های جین در نقش یونگ گیون

معرفی فیلم اکسهوما
معرفی فیلم اکسهوما

«یو هه جین» یک هنرپیشه اهل کره جنوبی است. او در ابتدای کار خود شروع به بازی در نقش‌های مهمان کرد و وقتی نقش‌های مکمل را ایفا نمود، به سرعت شهرت خود را به دست آورد. علی‌رغم زمان کوتاهی که در اکران داشت، اجراهای او تأثیر زیادی بر تماشاگران و منتقدان گذاشت. او از آن زمان به عنوان یکی از برترین بازیگران کره شناخته شد.

نقدها و نمرات فیلم اکسهوما

معرفی فیلم اکسهوما

نقد فیلم اکسهوما توسط منتقدان و کاربران، با نمرات بالا و واکنش‌های مثبتی همراه بود. این فیلم از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 86 از 100، از کاربران Metacritic نمره 7.3 از 100 و از Imdb نمره 7.4 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد این فیلم را مشاهده خواهید کرد.

Sight & Sound / آنتوان بیتل

این فیلم کمبود ترس خود را از طریق لایه‌های متعدد عجیب و غریبی که حفاری می‌کند جبران می‌کند، زیرا یک قطعه (تدفین) به دیگری منتهی می‌شود و به عنوان میراث، چه ژنتیکی یا ملی، دارای اعماق ناپیدا است.

Reeling Reviews / لائورا کلیفورد

«جانگ» آنقدر در فیلمنامه خود گنجانده شده است که ممکن است تماشاگران غربی در نیمه دوم فیلم صبر خود را از دست بدهند، اما او با «چوی مین» را در آستین دارد، بازی کاریزماتیک این بازیگر است که ما را پای فیلم نگه می‌دارد.

Bloody Disgusting / مگان ناوارو

«جائه هیون جانگ» مضامین فرهنگی و تاریخی درون‌نگر را با هیجان‌های ترسناک و جوی به شیوه‌ای هیجان‌انگیز ترکیب می‌کند.

جمع‌بندی

معرفی فیلم اکسهوما
معرفی فیلم اکسهوما

فیلم اکسهوما یکی از جدیدترین آثار کشور کره است که ژانر ترسناک دارد. این فیلم توانسته نمرات قابل قبولی از منتقدان بگیرد و با روایت یک داستان هیجان انگیز و ترسناک، تماشاگران را به وجد بیاورد. اگر به سینمای کره علاقه‌مند هستید و دوست دارید که لحظاتی هیجان انگیز به همراه آدرنالین را تجربه کنید، اکسهوما را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *