معرفی سریال پریش (Parish) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

به تازگی جدیدترین سریال جنایی در سال 2024 منتشر شد و بسیاری از بینندگان را تحت تاثیر قرار داد. در ادامه به معرفی سریال پریش (Parish) می‌پردازیم.

پریش یک مجموعه جدید آمریکایی در ژانر جنایی است که بر اساس یک سریال بریتانیایی به نام راننده ساخته شد. 31 مارس 2024 مصادف با 12 فروردین 1403 تاریخ انتشار سریال Parish از شبکه «AMC» است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این سریال توسط «دنی براکلهرست»، «سونو گونرا» و «تئو تراورس» ساخته شده است و تهیه‌کنندگان اجرایی آن نیز همین افراد به همراه «جاش کسلمان»، «دیوید مورسی» و «دنی شرمن» هستند. فیلمبرداری پریش در اوایل آگوست 2022 در نیواورلئان آغاز شد. در همان ماه، عنوان سریال نیز به پریش تغییر پیدا کرد.

معرفی سریال پریش

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال پریش
معرفی سریال پریش

در اکتبر 2022، گزارش شد که به دنبال یک تحقیق داخلی علیه «سونو گونرا»، او از پروژه سریال کنار گذاشته شد. در نوامبر 2023، وبسایت ددلاین اولین تیزر تریلر و تصاویر سریال را منتشر کرد و اعلام کرد که «ادواردو خاویر کانتو» و «رایان مالدونادو» به عنوان سرپرستان نویسندگان جدید سریال انتخاب شده‌اند. در ادامه به معرفی سریال Parish می‌پردازیم.

داستان سریال پریش

معرفی سریال پریش

داستان سریال در مورد «گری پریش»، مرد خوبی با گذشته‌ای آشفته است که زندگی خلافکاری را کنار گذاشت و تبدیل به یک مرد خانواده شد، اما با به قتل رسیدن وحشیانه‌ی پسرش، عادت‌های قدیمی او دوباره سر بر می‌آورند و «گری پریش» را به سفری بی‌بازگشت با اهداف اخلاقی، اما عواقبی خطرناک سوق می‌دهد.

تریلر سریال پریش

بازیگران سریال Parish

معرفی سریال پریش
معرفی سریال پریش

در تاریخ 8 مارس 2022 اعلام شد که شبکه «AMC» اقتباسی از سریال راننده شبکه «BBC One» می‌سازد و «جیانکارلو اسپوزیتو» قرار است نقش اصلی را ایفا کند. در ماه‌های بعد، بازیگران دیگری از جمله «پائولا مالکومسون»، «آریکا هیمل»، «ایوان امباکوپ» و «زکری مومو» به سریال اضافه شدند.

جیانکارلو اسپوزیتو در نقش گری پریش

معرفی سریال پریش

«جیانکارلو اسپوزیتو»، متولد 26 آوریل 1958 (6 اردیبهشت 1337)، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی ایتالیایی است که بیشتر به خاطر نقش‌های به یاد ماندنی‌اش در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی شناخته می‌شود. «اسپوزیتو» با بازی در نقش «گاس فرینگ»، شخصیت منفی و باهوش سریال‌های بریکینگ بد و بهتره با ساول تماس بگیری، به شهرت جهانی رسید.

او برای این نقش، جوایز متعددی از جمله جایزه گزینش منتقدان تلویزیون و نامزدی سه جایزه امی را دریافت کرد. او با بازی در ژانرهای مختلف، از جمله درام، جنایی، علمی تخیلی و کمدی، توانایی خود را به عنوان یک بازیگر همه‌کاره به اثبات رسانده است.

زکری مومو در نقش چوپان تونگهای

معرفی سریال پریش
معرفی سریال پریش

«زکری مومو»، بازیگر بریتانیایی متولد ژوئیه 1988، فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد. او اولین نقش سینمایی خود را در فیلم اتحادیه‌ای متحد ایفا نمود. «زکری مومو» بیشتر برای نقش‌هایش در سریال جنایی هفت ثانیه و سریال فانتزی ناپدیدشدگان شناخته می‌شود.

«مومو» در لامبت، منطقه‌ای در جنوب لندن، به دنیا آمد. او اصالتا اهل نیجریه است. «زکری» در دوران کودکی، در برنامه‌های استعدادیابی شرکت می‌کرد. او ابتدا در دانشگاه، رشته بازاریابی بازرگانی را آغاز کرد، اما بعدا تصمیم گرفت حرفه بازیگری را دنبال کند. وی به صورت پاره وقت در مدرسه بازیگری آموزش دید.

پائولا مالکومسون در نقش رز پریش

معرفی سریال پریش

«پائولا مالکومسون»، بازیگر اهل ایرلند شمالی، متولد 1970، با بازی در نقش‌های متعدد در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، به چهره‌ای شناخته شده در صنعت سینما و تلویزیون تبدیل شد.

از جمله فیلم‌ها و سریال‌های او می‌توان به پیشتازان فضا: شرکت، عطش مبارزه، عطش مبارزه: اشتعال، مسیر سبز، لاست و شش فوت زیر زمین اشاره کرد. «پائولا مالکومسون» در ژانرهای مختلف، از جمله علمی تخیلی، درام، جنایی و کمدی، به ایفای نقش پرداخته است. او با بازی در نقش‌های متنوع و چالش‌برانگیز، توانایی خود را به عنوان یک بازیگر توانمند و همه‌کاره ثابت کرد.

اسکیت اولریش در نقش کالین بروسارد

معرفی سریال پریش
معرفی سریال پریش

«اسکیت اولریش» متولد ژانویه 1970 با نام اصلی «برایان ری تراوت»، یک بازیگر آمریکایی است. او بیشتر برای نقش‌هایش در فیلم‌های محبوب دهه 90 میلادی مانند جیغ و جادوگران شناخته می‌شود.

«اولریش» بین سال‌های 2017 تا 2021 در نقش «فورسایت پندلتون» در سریال ریوردیل شبکه «CW» به ایفای نقش پرداخت. او همچنین نقش خود به عنوان «بیلی لومیس» را در دنباله‌های فیلم جیغ تکرار کرد. از دیگر نقش‌های تلویزیونی او می‌توان به «جیک گرین» در سریال جریکو و کارآگاه «رکس وینترز»، یک کهنه سرباز تفنگدار دریایی در مجموعه تلویزیونی قانون و نظم اشاره نمود.

نقدها و نمرات سریال Parish

معرفی سریال پریش

نقد سریال پریش توسط منتقدان و کاربران، با نمرات متوسطی همراه بود. این فیلم از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 30 از 100، از Metacritic نمره 52 از 100 و از Imdb نمره 6.6 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد سریال Parish را مشاهده خواهید کرد.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 88

پریش از حس تیز قدم زدن سود می‌برد. سازندگان فیلم دقیقا می‌دانند قبل از بازگشت به خطوط اصلی داستان که «گری» در مرکز آن قرار دارد، چقدر زمان را به داستان‌های فرعی مختلف اختصاص دهند.

Decider / جوئل کلر: 60

پریش یک درام جنایی نسبتاً عمومی با شخصیت‌‎های کم عمق است، اما «اسپوزیتو» آن را قابل تماشا می‌کند، صرفاً به این دلیل که ما دوست داریم ببینیم او چگونه خشم به سختی کنترل شده شخصیتش را به تصویر می‌کشد.

Under The Radar / کایل مولین: 50

سریال پریش که اقتباسی از سریال بریتانیایی «راننده» است، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک سریال جنایی جذاب و هیجان‌انگیز را دارد. با این حال، متاسفانه این سریال به دلیل ضعف در برخی از جنبه‌ها، از جمله روایت داستان و شخصیت‌پردازی، نتوانسته به طور کامل از این پتانسیل استفاده کند.

جمع بندی

معرفی سریال پریش
معرفی سریال پریش

سریال پریش یکی از جدیدترین آثار جنایی در سال 2024 است که بازیگران بسیاری خوبی دارد. این مجموعه نمرات متوسط رو به پایینی دریافت کرده، اما با توجه به گفته‌های منتقدان، ارزش دیدن را دارد. اگر شما به ژانر جنایی علاقه‌مند هستید، سریعاً به تماشای سریال پریش بپردازید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *