بهترین سریال ها درباره معلم ها از نگاه سایت فیگار

معلمان ستون فقرات جامعه هستند و بار تربیتی هر جامعه را به دوش می‌کشند. اینها بهترین سریال ها درباره معلم ها از نگاه سایت فیگار هستند.

تلویزیون در طول سالیان متمادی معلمان را در صف اول سریال‌هایش قرار داده است. اگرچه مدارس در تلویزیون ممکن است مانند آنچه در زندگی واقعی هست به نظر نرسند، اما شخصیت‌ پردازی معلمان بسیار نزدیک به واقعیت است، و این همان چیزی است که این سریال‌ها را بسیار جذاب می‌کند.

بهترین سریال ها درباره معلم ها از نگاه سایت فیگار

زنگ تفریح است!

در این قسمت فهرست عناوین بهترین سریال ها درباره معلم ها از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Mr. Corman (2021) – 6.5
  2. Teachers (2016 – 2019) – 6.5
  3. The Steve Harvey Show (1996 – 2002) – 6.6
  4. Schooled (2019 – 2020) – 6.9
  5. A Teacher (2020) – 6.9
  6. Welcome Back, Kotter (1975 – 1979) – 7.0
  7. Mr. Iglesias (2019 – 2020) – 7.2
  8. Boston Public (2000 – 2003) – 7.3
  9. A.P. Bio (2018 – 2021) – 7.4
  10. Abbott Elementary (2021 – ) – 8.0
بهترین سریال ها درباره معلم ها
بهترین سریال ها درباره معلم ها

سریال‌های تلویزیونی درباره معلمان دهه‌هاست که موضوع سریال‌ها را دربرگرفته است، و این به این معنی است که محبوبیتی نسبت به آنها برای همه مخاطبان وجود دارد. آیا می خواهید دوران دبیرستان در دهه 50 را از منظری جدید تماشا کنید؟ با مقاله بهترین سریال ها درباره معلم ها از نگاه سایت فیگار با ما همراه باشید.

Mr. Corman (2021) – 6.5

تریلر سریال آینده شبکه اینترنتی اپل تی‌وی پلاس با عنوان «آقای کورمن» و با نقش‌آفرینی جوزف گوردون لویت منتشر شد. جوزف گوردون لویت (Joseph Gordon-Levitt) علاوه بر نقش‌آفرینی در نقش اصلی این سریال، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی این پروژه نیز بوده است.

تریلر به نمایش درآمده از این سریال مورد انتظار نشان می‌دهد که بازیگر با تجربه و بسیار کارکشته‌ای مانند او، قطعاً می‌تواند تولیدکننده اصلی یک پروژه باشد چرا که او حتی پس از سال‌ها کار در صنعت سینما، همچنان توانسته قدرت خلاقیت خود را حفظ کند.

به نظر می‌رسد که سریال Mr. Corman، یکی از سریال‌های بسیار موفق به نمایش درآمده در امسال باشد چرا که علاوه بر نقش جوزف گوردون لویت در ساخت این پروژه، وظیفه تولید آن را نیز کمپانی مطرحی با نام A24 بر عهده داشته است.

همان‌طور که از نام این سریال نیز مشخص است، داستان آن بر روی کاراکتری رویاپرداز با نام جاش کورمن تمرکز دارد که آینده خود را در زمینه موسیقی رها کرده و تبدیل به معلمی در مدرسه ابتدایی عمومی واقع در شهری با نام دره سن فرناندو شده است.

او در زندگی‌اش با دست‌انداز‌های مختلفی مواجه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به جدا شدن نامزدش با نام مگان از او، نقل مکان کردن دوست دوران دبیرستانش با نام ویکتور به خانه او و مبارزه کردن این کاراکتر با احساساتی مانند تنهایی، اضطراب و افکار تاریک اشاره کرد.

او در حال تلاش و دست و پا زدن برای از بردن این احساسات و پیدا کردن مسیری مشخص در زندگی‌اش است.

بهترین مثال در این باره را نیز می‌توان در ابتدای تریلر به نمایش درآمده از این سریال مشاهده کرد. در این تریلر، او از دانش‌آموزان کلاسش می‌پرسد که آیا آن‌ها احساس خوش‌بختی می‌کنند و تنها یک دانش‌آموز دستش را بالا می‌برد.

سپس از او نیز سؤال پرسیده می‌شود که آیا او احساس خوش‌بختی می‌کند و این کاراکتر نیز با لحنی نامطمئن به این سؤال جواب بله می‌دهد.

بهترین سریال ها درباره معلم ها
بهترین سریال ها درباره معلم ها

سریال Mr. Corman، سریالی عمیقاً احساسی و تحقق یافته درباره فردی گم شده و سردرگم از نسل هزاره (متولدین دهه ۱۹۸۰ میلادی تا اوایل دهه ۲۰۰۰) می‌باشد.

همان‌طور که گفته شد نقش کاراکتر اصلی این سریال یعنی جاش کورمن را جوزف گوردون لویت ایفا کرده است که می‌شود گفت از بهترین معلم ها در سینما است. علاوه بر او، نقش نامزد این کاراکتر را جونو تیمپل (Juno Temple) و نقش دوستش با نام ویکتور را نیز بازیگری با نام آرتورو کاسترو (Arturo Castro) ایفا کرده‌اند.

از دیگر بازیگران حاضر در این سریال نیز می‌توان به دبرا وینگر (Debra Winger)، بابی هال (Bobby Hall)، الکساندر جو (Alexander Jo)، جمی چانگ (Jamie Chung)، شنون وودوارد (Shannon Woodward) و هکتور هرناندز (Hector Hernandez) اشاره کرد.

بسیار خوب است که جوزف گوردون لویت دوباره به عرصه تلویزیون بازگشته چرا که او حرفه کاری خود را با نقش‌آفرینی در سریالی تلویزیونی آغاز کرده است.

با وجود این‌که این بازیگر شهرت خود را با بازی در سریال کمدی شبکه تلویزیونی NBC در سال ۱۹۹۶ با عنوان ۳rd Rock from the Sun، به دست آورده ولی او از آن موقع تا به حال، مشغول نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی بوده است.

بازگشت او به عرصه سریال‌های تلویزیونی پس از چندین سال حضور موفق در سینما بسیار خوشایند است و همچنین بسیار خوب است که او علاوه بر نقش‌آفرینی در این پروژه، وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته است.

دو قسمت ابتدایی سریال Mr. Corman قرار است در تاریخ ۶ اوت امسال (۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰) در شبکه اینترنتی اپل‌ تی‌وی پلاس منتشر شود و دیگر قسمت‌های آن نیز به صورت هفتگی پس از این تاریخ، در این شبکه به نمایش گذاشته خواهد شد.

Teachers (2016 – 2019) – 6.5

بهترین سریال ها درباره معلم ها
بهترین سریال ها درباره معلم ها

اگرچه TV Land بیشتر به خاطر پخش مجدد سریال‌های کمدی و دوست داشتنی شناخته می‌شود، اما این شبکه همچنین دارای سهم قابل توجهی از ژانرهای دیگر، از جمله کمدی‌هایی درباره معلمان است.

این کمدی که بر اساس یک مجموعه نوشته به همین نام ساخته شده است، زندگی شش معلم را دنبال می‌کند که در مدرسه ابتدایی فیلمور در شیکاگو کار می‌کردند.

این سریال به مدت سه فصل پخش شد و شامل قسمت هایی با محوریت کلاس‌های آموزش جنسی و نمایشگاه کتاب بود. این یک سریال کمدی و جذاب است که بارها به این موضوع کنایه می‌زند که معلمان چقدر حقوق کمتری نسبت به سایر مشاغل دارند.

The Steve Harvey Show (1996 – 2002) – 6.6

در خلاصه داستان که از سوی تیم رسانه‌ای اثر و یا توسط دیگر رسانه‌ها درباره داستان The Steve Harvey Show منتشر شده است، می‌خوانیم: «یک ستاره فون سابق به نام استیو هیتاوور به عنوان یک معلم موسیقی دبیرستان، دور از حرفه اصلی خود در شیکاگو مشغول به کار و تدریس است.»

سریال The Steve Harvey Show از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. سریال تلویزیونی The Steve Harvey Show به‌کارگردانی Stan Lathan در 26 سال پیش یعنی سال 1375 در گونه کمدی تولید شده است.

The Steve Harvey Show که اولین سریال Stan Lathan محسوب می‌شود، توانست در مرجع ارزش‌گذاری سینما و تلویزیون نمره 6 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم The Steve Harvey Show را اثری بی‌ارزش و بسیار بد ارزیابی می‌کنند.

Schooled (2019 – 2020) – 6.9

بهترین سریال ها درباره معلم ها
بهترین سریال ها درباره معلم ها

این سریال یک اسپین آف از سریال ” گولد برگ ” است و داستان مدرسه‌ای است که دانش آموزان آن با وجود دیوانگی‌ها برای خود یک قهرمان محسوب میشوند.

اسپین آف کمدی محبوب  Schooled در دهه 1990 اتفاق می‌افتد و داستان بر معلمان آکادمی ویلیام پن در پنسیلوانیا متمرکز است. این سریال داستان لینی لوئیس را دنبال می‌کند که از تعقیب رویای خود یعنی تبدیل شدن به یک ستاره راک برای آموزش موسیقی در دانشگاه خود نا‌امید شده است.

این سریال به مدت دو فصل پخش شد و از عاشقانه‌های بین معلم‌ها گرفته تا سبک‌های متناقض تدریس آن‌ها را بررسی می‌کند. همچنین مهرت برخی از معلمان دلسوز را به نمایش می‌گذارد که توانستند با دانش‌آموزان بی‌نظم به خوبیارتباط برقرار کنند و فضای امنی به آنها بدهند.

A Teacher (2020) – 6.9

بهترین سریال ها درباره معلم ها
بهترین سریال ها درباره معلم ها

از نظر من سریال A Teacher بهترین سریال معلمی است. این سریال توسط هانا فیدل (Hannah Fidell)، با اقتباس از فیلم خود به همین نام که در سال ۲۰۱۳ با کارگردانی او منتشر شده بود، تولید شده است.

داستان این سریال به بررسی رابطه بین معلمی جوان با نام کلر و دانش آموزش با نام اریک و با نقش‌آفرینی نیک رابینسون (Nick Robinson) می‌پردازد.

قسمت پایانی این سریال به صورت پایانی باز با جلو رفت زمان به مدت ۱۰ سال و رابطه‌ای حل نشده بین دو کاراکتر اصلی آن تمام شد، که این سؤال را در ذهن طرفداران به وجود آورد که آیا ادامه‌ای برای این داستان وجود خواهد داشت یا خیر.

در مصاحبه اخیر کیت مارا با وب‌سایت The Wrap، با وجود علاقه‌اش به ادامه دادن این سریال، او گفت که سریال A Teacher همیشه قرار بوده به عنوان سریال کوتاهی در قالب یک فصل پخش شود.

همچنین او به صحبت‌هایش اضافه کرد که امیدوار است این سریال تبدیل به واسطه‌ای جهت تعریف کردن داستان‌هایی متنوع درباره آزار و اذیت دیگران شود.

متن کامل صحبت او در این باره را می‌توانید در ادامه بخوانید: ای‌کاش که ما فصل‌های بیشتری از آن (سریال A Teacher) را می‌ساختیم، ولی نمی‌دانم که چگونه می‌توانستیم داستان را ادامه دهیم در حالی که مدت زمان زیادی از آن (جلو رفت زمان به مدت ۱۰ سال در پایان این سریال) سپری شده بود.

بهترین سریال ها درباره معلم ها
بهترین سریال ها درباره معلم ها

چون هر دوی ما (او و نیک رابینسون) نقش کاراکترهایی را در پایان سریال بازی کردیم که از سن ما بسیار بزرگ‌تر بودند. امیدوارم که (این سریال) در را به روی دیگر سریال‌ها برای شکستن کلیشه‌ها و تعریف داستان‌هایی از دید کاراکترهای مختلف باز بگذارد.

سریال A Teacher به عنوان سریالی واقع‌گرایانه شناخته شده که در پایان و ابتدای هر قسمت، هشداری با همکاری گروه RAINN (سازمان غیرانتفاعی ضد آزار و اذیت و تعرض جنسی) مبنی بر منابعی که در اختیار بازماندگان این معضل قرار دارد، مهیا شده است.

سریال A Teacher به شکلی تمام شد که در آن کاراکتر اریک به کلر گفت که آن‌ها باید با اتفاقی که پیش از این رخ داده کنار بیایند. در حالی که نحوه به پایان رسیدن این سریال، جا را برای تولید فصل دوم آن باز گذاشته، امکان دارد پایانی که برای این سریال رقم خورده و تولید نکردن ادامه‌ای بر آن، تنها راه درست و صادقانه برای به اتمام رساندن داستان باشد.

Welcome Back, Kotter (1975 – 1979) – 7.0

با وجود تولید چهار فصل از Welcome Back Kotter اما این سریال یک کمدی فراموش شده به حساب می‌آید. این سریال درباره گیب کوتر است که به دبیرستان خود برمی گردد تا به دانش آموزان کلاسی که زمانی به او تعلق داشت آموزش دهد.

خوش آمدید، کوتر یک سریال ویژه در مورد معلمان است زیرا بر داستان معلمی در یک محیط کلاسی منحصر به فرد تمرکز دارد. این سریال همچنین دارای شخصیت‌های سرگرم کننده‌ای است، چه بزرگسالانی که در مدرسه کار می‌کنند و چه دانش آموزان کلاس، همه به داستان جذابیتی ویژه بخشیده‌اند.

این سریال در طول زمان پخش با انتقادهای زیادی روبرو شد و به همین دلیل باعث تعجب است که چگونه چهار فصل به طول انجامید؟

Mr. Iglesias (2019 – 2020) – 7.2

داستان سریال درباره یک معلم دبیرستانی نیکوکار است که در محل کارش با دانش آموزان باهوش اما بی‌علاقه به درس سر و کار دارد.

گابریل ایگلسیاس در این سریال کمدی نتفلیکس نقش آقای ایگلسیاس را بازی می‌کند. تمرکز این نمایش بر روی آقای ایگلسیاس است که در همان دبیرستانی که از آن فارغ التحصیل شده است، تاریخ تدریس می‌کند.

اگرچه ممکن است آقای ایگلسیاس ززندگی واقعی معلمان را به نمایش نگذارد، اما سریال یک معلم با قلبی بسیار مهربان را به تصویر کشیده است.

این سریال به بررسی اهمیت داشتن معلمی دلسوز می‌پردازد که واقعاً به زندگی دانش‌آموزان خود اهمیت بدهد.

Boston Public (2000 – 2003) – 7.3

بهترین سریال ها درباره معلم ها
بهترین سریال ها درباره معلم ها

فیلم دیوید ای. کلی در بوستون اتفاق می‌افتد. بر خلاف دیگر سریال‌های مربوط به معلمان، بوستون عمومی یک درام واقعی است که از کاوش در اوج و فرودهای زندگی معلمی که از او قدردانی نمی‌شود، ابایی ندارد.
این سریال عالی برای معلمان است زیرا نگاه نسبتاً معتبری به این حرفه ارائه می‌دهد. این سریال به مدت چهار فصل پخش شد.

A.P. Bio (2018 – 2021) – 7.4

کار جک گریفین در تدریس فلسفه در دانشگاه هاروارد بسیار راحت بود، اما همه اینها زمانی پایان یافت که رقیبش او را اخراج کرد. در حال حاضر، گریفن در حال آموزش زیست شناسی پیشرفته به گروهی از دبیرستان‌های نمونه است.

گریفن به جای انجام کاری که به او محول شده بود، در عوض از شاگردانش استفاده می‌کرد تا به او کمک کنند تا یک بار برای همیشه به جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد بازگردد.

A.P. Bio یک کمدی است و بینش جالبی از چالش‌هایی که معلمان در تدریس تجربه می‌کنند و با آن روبرو هستند ارائه می‌دهد. اگرچه این مجموعه بازیگران زیادی ندارد، اما تجربیات جک گریفین برای بازی در این سریال و جذاب کردن آن کافی است.

Abbott Elementary (2021 – ) – 8.0

سریال دبستان ابوت (Abbott Elementary)، یک سریال کمدی و بامزه با محوریت زندگی روزمره معلمان است که گزینه‌ی بسیار مناسبی برای تماشا همراه خانواده در ایام عید نوروز به حساب می‌آید.

تا به امروز فیلم و سریال‌های زیادی درباره شخصیت‌های دانش‌آموز و حتی معلم‌های مدرسه ساخته شده است. اکثر این فیلم و سریال‌ها هم بچه پولدارهایی را نشان می‌دهد که دغدغه‌های مختلفی دارند.

همان‌هایی که وقتی آن‌ها را تماشا می‌کنی، فقط مشکلات زندگی شخصی‌شان را می‌بینی و مدام از خود می‌پرسی که این افراد درس هم می‌خوانند؟ زیرا در این فیلم و سریال‌ها هر چیزی نشان می‌دهند جز محیط مدرسه و مسئولیت‌هایی که این محیط روی دوش آن‌ها می‌گذارد.

حالا مدرسه دبستان ابوت تلاش کرده تا زاویه متفاوتی از این ژانر را به مخاطب نمایش دهد؛ چیزی که تا حالا ندیده بودیم.

خلاصه داستان اصلی سریال Abbott Elementary اینطور نشان می‌دهد که ما در این مجموعه، داستان گروهی از معلمان را دنبال می‌کنیم که در یکی از بدترین مدرسه‌های دولتی در کشور، دور هم جمع شدند.

وضعیت این مدرسه و درآمدی که از کارشان دارند، آنقدر خراب است که رسما می‌توان گفت آن‌ها فقط به خاطر عشقی که به درس دادن، بودن در آن مدرسه و کمک به بچه‌ها، به شغل خود ادامه می‌دهند؛ وگرنه با وضعیتی که ما در این سریال می‌بینیم، هیچ دلیل عقلانی و منطقی دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

دبستان ابوت سبکی سیتکامی و مستندنما دارد که توسط کوئینتا برانسون برای شبکه‌ای بی سی خلق شده است.

برانسون علاوه‌بر خلق این مجموعه، نقش شخصیت اصلی داستان را هم به‌عنوان معلم کلاس دوم ابتدایی برعهده دارد. درکنار او، هنرمندان دیگری مانند تایلر جیمز ویلیامز، جانل جیمز، لیزا ان والتر، کریس پرفتی و شریل لی رالف هم در قالب نقش معلم‌های مختلف هنرنمایی می‌کنند.

جالب است بدانید که این مجموعه اصلا در فهرست اصلی سریال‌های شبکه‌ای بی سی نبود و در نیمکت ذخیره قرار داشت. تا اینکه مثل افرادی که بین‌مریض به دکتر مراجعه می‌کنند، به‌عنوان یک مجموعه بینِ‌فصلی و جایگزین سریال دیگری در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به روی آنتن رفت؛ با تمام این اوصاف، توانست حسابی نظر منتقدان را به خود جلب کند.

ما در این مجموعه کمدی شاهد یکی از بدترین مدرسه‌ها در سطح کشور هستیم؛ مدرسه‌ای که به خاطر بودجه بسیار کم، اصلا نمی‌تواند نیازهای خود را تأمین کند.

اکثر معلم‌ها در تلاش هستند تا در همان حدی که وظیفه دارند، کار کنند و انرژی بیشتری در این راه نگذارند؛ حتی تصمیم دارند با همان تجهیزات و امکاناتی که دارند، کار کنند و هیچ تلاشی برای تهیه وسایل جدید نکنند.

اما جِنین (کوئینتا برانسون) نمی‌تواند با چنین شرایطی کنار بیاید و می‌خواهد هر طور که شده، شرایط را برای کودکان مدرسه راحت کند.

در میانِ نشان دادن زاویه‌های مختلف مدرسه و مشکلات، هر از گاهی با معلم‌ها هم مصاحبه می‌شود تا نظرات آن‌ها هم در مستند اضافه شود. هر کدام از قسمت‌های این سریال به یکی از مشکلات مدرسه می‌پردازد.

در هر قسمت، معلم‌ها مجبور هستند بدون انتظار هرگونه پول و بودجه‌ای از طرف دولت و سازمان‌های مسئول، این مشکلات را برطرف کنند. با اینکه وضعیت غم‌انگیز و ناراحت‌کننده‌ای در مدرسه جریان دارد، اما آن‌ها سعی می‌کنند که شرایط را با حرف‌های خنده‌دار و طنز، آرام کنند و چاشنی کمدی به آن اضافه کنند.

او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که سریال Abbott Elementary می‌تواند مخاطب خود را راضی کند؛ آن هم با نمایش شرایطی که معلمان تمایل دارند هرگونه مشکلی را حل کنند و از درون هر شرایطی شوخی و خنده در می‌آورند.

بهترین سریال ها درباره معلم ها
بهترین سریال ها درباره معلم ها

نکته‌ی جالب‌توجه دیگری که درباره این مجموعه وجود دارد، این است که قسمت ابتدایی آن توانسته رکورد را در شبکه‌ای بی سی بشکند؛ براساس آمار منتشر شده، قسمت‌های آغازین سریال Abbott Elementary توانسته تا ۳۰۰ درصد میزان بینندگان را به‌عنوان یک مجموعه کمدی جدید بالا ببرد؛ یعنی چندین برابر سریال‌های کمدی جدید دیگری که در این شبکه پخش شده بودند.

این آمار تا حدی چشمگیر است که قسمت دوم این سریال، در طی ۳۵ روزِ اول، از ۵.۶ میلیون به ۹ میلیون بیننده رسید. کوئینتا برانسون داستان این سریال را براساس تجربه‌هایی که به‌عنوان معلم یک مدرسه ابتدایی داشت، نوشته و ساخته است.

کوئینتا برانسون در یکی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که بعد از دیدن امتیازهای فوق‌العاده خوب و نظرات منتقدان حسابی شوکه شد زیرا اصلا انتظار چنین موفقیت سریعی را نداشت.

به همین دلیل هم آن‌ها تصمیم گرفتند که بخشی از پولی را که برای تبلیغات و کارهای دیگر مارکتینگ در نظر گرفته شده بود، کنار بگذارند و در عوض برای خرید تجهیزات لازم برای معلمان استفاده کنند.

سریال Abbott Elementary آنقدر دوست‌داشتنی و دلنشین است که اگر با سبک آن مشکلی نداشته باشید، همان قسمت اول یا نهایت قسمت دوم برایتان کافی است که حسابی جذب آن بشوید و هر لحظه برای تماشای قسمت جدید آن صبر کنید.

Abbott Elementary از بهترین سریال های تاریخ درباره معلم ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال ها درباره معلم ها از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *