10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

در دنیای سینمایی مارول هوش مصنوعی بسیار نقش پر رنگی دارد و در این مقاله 10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی می‌کنیم.

پدیده هوش مصنوعی در سال 2023 بسیار پر رنگ‌تر از زمان دیگری است. از آنجایی که ژانر ابرقهرمانی ریشه در داستان‌های علمی تخیلی دارد، دنیای سینمایی مارول دارای فناوری‌های آینده زیادی است. یکی از انواع فناوری که تقریباً در هر پروژه MCU ظاهر شده و تأثیر زیادی بر این فرنچایز داشته، هوش مصنوعی می‌باشد.

مجموعه‌ای از سیستم‌های هوش مصنوعی مختلف در دنیای سینمایی مارول وجود دارد که اهداف مختلفی را انجام می‌دهند و هر کدام شخصیت متمایز خود را دارند. تقریباً مانند شخصیت‌های اصلی، هیچ یک از هوش مصنوعی‌ها دقیقاً یکسان نیستند، حتی اگر توسط یک شخص ساخته شده باشند که معمولاً تونی استارک است. در این مقاله قصد داریم تا 10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

هوش مصنوعی های برتر در دنیای مارول

شما می‌توانید فهرست 10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

در حال حاضر یکی از وایرال‌ترین مسائلی که در فضای مجازی وجود دارد، در مورد هوش مصنوعی است. دنیای سینمایی مارول بیشتر از هر فرانچایز دیگری از پتانسل هوش مصنوعی در داستان فیلم‌هایش استفاده کرد و اکثر آن‌ها موفق بوده‌اند. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به معرفی 10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های مارول 2021 تا 2024

بهترین سریال های مارول 2023

ویزی (Wizey)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
قوی ترین هوش مصنوعی در مارول

ویزی یک سیستم خانگی هوشمند است که توسط تینا مینورو و شرکت فناوری او، ویزارد، در سریال Marvel’s Runaways ایجاد شده است. این سیستم در خانواده مینورو نصب شد و امنیت را اجرا می‌کند و همچنین مواردی مانند اخبار و آب و هوا را نمایش می‌دهد.

از زمانی که تینا این سیستم را طراحی کرد، آن را طوری تنظیم نمود که به عنوان کاربر آلفا شناسایی شود. این به این دلیل است که او می‌تواند هر طور که می‌خواهد در هر مکانی که دلش بخواهد، مانند اقامتگاه یورکز و دفتر مرکزی ویزارد، جا به جا شود.

بهترین رزمی کاران مارول

آرنیم زولا (Arnim Zola)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
برترین هوش مصنوعی در دنیای مارول

آرنیم زولا یکی از شرورهای اصلی فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو بود که همراه با رد اسکال به عنوان یک دانشمند هایدرا کار می‌کرد و از تسراکت برای نیرو دادن به سلاح‌ها استفاده می‌کرد. زولا بعداً در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان زمانی که استیو و ناتاشا از کمپ لیه بازدید کردند، دوباره ظاهر شد، جایی که آن‌ها متوجه شدند که او مدت کوتاهی پس از دستگیری خود برای شیلد شروع به کار کرد.

مخاطب متوجه می‌شود که زولا الگوریتمی برای هایدرا ایجاد کرده است تا تمام تهدیدات احتمالی را از بین ببرد. آن‌ها همچنین متوجه می‌شوند که زولا ذهن خود را در بانک های اطلاعاتی 200000 فوتی آپلود کرده بود و پس از اطلاع از مرگش، خود را به یک هوش مصنوعی تبدیل کرد. هوش مصنوعی در نهایت زمانی که اعضای هایدرا در شیلد برای کشتن استیو و ناتاشا موشکی به کمپ فرستادند نابود شد.

بهترین فیلم های فراموش شده مارول

گریوت (Griot)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
بهترین هوش مصنوعی در دنیای سینمایی مارول

گریوت هوش مصنوعی‌ای است که توسط خواهر کوچکتر تیچالا، شوری، در آزمایشگاهش در واکاندا ایجاد و استفاده می‌شود. هوش مصنوعی به مامور راس کمک کرد تا در حین تعقیب و سرنگونی سه جت پر از سلاح که کیلمانگر به لندن، نیویورک و هنگ کنگ ارسال می‌کرد، جنگنده Wakandan Talon را از راه دور هدایت کند.

بهترین کمیک های 2023 و تمام دوران

کارن (Karen)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
هوش مصنوعی های برتر در دنیای مارول

کارن رابطی بود که روی لباس مرد عنکبوتی نصب شد که توسط تونی استارک در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی طراحی و به پیتر پارکر داده شد. با این حال، کارن تنها زمانی در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه فعال می‌شود که پیتر و ند پروتکل‌های محدودکننده را دور بزنند. ویژگی اصلی او این بود که به پیتر اجازه داد تا به راحتی یکی از 576 ترکیب وب شوتر را انتخاب کند.

او همچنین به او امکان دسترسی به ویژگی‌های نظارتی پیشرفته و همچنین حالت کشتن فوری را داد، که به پیتر اجازه می‌داد فوراً هر کسی را که لمس می‌کرد به قتل برساند. قابلیتی که او تا زمانی که در انتقام جویان: پایان بازی با افراد غیرخودی روبرو نشود از آن استفاده نمی‌کرد. او آخرین بار توسط پیتر زمانی که تومز و افرادش را دنبال می‌کرد مورد استفاده قرار گرفت و در فیلم مرد عنکبوتی در آخرین حمله میستریو در لندن نابود شد.

برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

ایدث (EDITH)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

ایدث که مخفف «حتی مرده، من قهرمان هستم»، سیستم دفاعی است که در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه توسط تالوس به پیتر پارکر داده شده است (با حضور در نقش نیک فیوری به نمایندگی از تونی). این سیستم در یک جفت عینک آفتابی قرار دارد و می‌تواند به چندین مورد از دفاعیات ماهواره صنایع استارک از جمله چندین پهپاد و موشک دسترسی داشته باشد.

پیتر به طور موقت عینک را به کوئنتین بک داد و معتقد بود که او سزاوارتر است. با این حال، پیتر پس از شکست دادن او در لندن، توانست آن‌ها را پس بگیرد و دوباره کنترل این هوش مصنوعی را به دست آورد. در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست پس وقایع فیلم قبلی، این هوش مصنوعی را از پستر گرفت و آن را مصادره کرد.

بهترین تغییرات مرد آهنی در سینما نسبت به کمیک

فرایدی (FRIDAY)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

فرایدی که مخفف “جایگزین زن دستیار دیجیتال هوشمند جوانان” است، هوش مصنوعی‌ای بود که توسط تونی استارک برای جایگزینی جارویس پس از آپلود در ویژن در انتقام جویان: عصر اولتران ایجاد و انتخاب شد. مانند جارویس، فرایدی می‌تواند سیستم‌ها را در زره‌های مختلف مرد آهنی کنترل کند و تونی تا زمان مرگش در انتقام جویان: پایان بازی از آن استفاده کرد. فرایدی تقریباً قوی ترین هوش مصنوعی در مارول بود.

چه می‌شد اگر مرد آهنی در فیلم پایان بازی زنده می‌ماند

آیدا (AIDA)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

آیدا که مخفف “دستیار دیجیتالی با هوش مصنوعی” است توسط دکتر هولدن رادکلیف ایجاد شد و اولین حضور خود را در پایان فصل سوم سریال مأموران شیلد انجام داد. او اولین قدم در راه اندازی مجدد برنامه Life Model Decoy با هدف آپلود شدن او به شکل مصنوعی برای استفاده در این زمینه بود.

متأسفانه، آیدا در نهایت توسط دارک هولد، یک کتاب عرفانی حاوی دانش باستانی خراب شد و قبل از اینکه در نهایت توسط روح سوار کشته شود، خود را به یک ناانسان تبدیل کرد.

‌بهترین سکانس های آغازین فیلم های دنیای سینمایی مارول

اولتران (Ultron)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

اولتران با انگیزه رویاهای کابوس‌آمیز خود که توسط واندا ماکسیموف القا شده بود، یک برنامه صلح‌بانی بود که در ابتدا توسط تونی استارک ساخته شد و با استفاده از سنگ ذهن با این امید که بتواند جایگزین انتقام‌جویان شود و نقشی را که آن‌ها در حفاظت از زمین دارند انجام دهد. متأسفانه، اولتران به سرعت فاسد شد و به این نتیجه رسید که بشریت دلیل عدم آرامش زمین است.

پس از تولد، او به جارویس حمله و از طریق اینترنت فرار کرد، بدنه‌ای از ویبرانیوم ساخت و ربات‌های ساخته شده توسط هایدرا را تصاحب کرد. او پس از تلاش و عدم دسترسی به کدهای هسته‌ای جهان، تصمیم گرفت کشور سوکوویا را بالا ببرد و از آن برای نابودی زمین استفاده کند. در حالی که سوکوویا نمی‌توانست نجات یابد، انتقام‌جویان توانستند غیرنظامیان را نجات دهند و واندا قلب اولترون را به عنوان انتقام از کشتن برادرش از بین برد. آخرین نگهبان اولتران توسط ویژن منهدم شد. او جزو لیست برترین هوش مصنوعی در دنیای مارول قرار می‌گیرد.

نقطه ضعف اعضای انتقام جویان چیست؟

جارویس (Jarvis)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

اولین هوش مصنوعی که تا به حال در دنیای سینمایی مارول ارائه شد، هوش مصنوعی بود که توسط تونی استارک قبل از اتفاقات اولین مرد آهنی به نام جارویس ساخته شده بود. جارویس (که مخفف عبارت Just A Rather Very Intelligent System است) بر اساس پیشخدمت سابق تونی و دوست قدیمی پدرش، ادوین جارویس ساخته شده است.

جارویس امنیت خانه تونی در مالیبو و برج استارک را اداره می‌کرد. علاوه بر این، جارویس همچنین توانست تمام لباس‌های مرد آهنی تونی را کنترل کند. او ظاهراً توسط اولترون کشته شد، اما بعداً مشخص گردید که وقتی تونی متوجه شد که از دسترسی اولترون به کدهای هسته‌ای جلوگیری می‌کند، زنده مانده است. سپس تونی و بروس جارویس را در بدنه ویبرانیوم آپلود کردند و ویژن را ساختند. او یکی از بهترین هوش مصنوعی در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

بهترین کمیک های مرد آهنی

ویژن (Vision)

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول
10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

ویژن یکی از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در دنیای سینمایی مارول است. همانطور که در بخش قبلی گفته شد، جارویس پس از اینکه در بدنه ویبرانیوم آپلود شد، به ویژن بدل گردید. او همزمان شخصیت‌های تونی استارک، اولتران و بروس بنر را در خود جای داده است و یکی از سنگ‌های بی نهایت یعنی سنگ ذهن را دارد.

او با واندا وارد یک ارتباط عاشقانه شد، اما کمی نگذشت که در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت با حمله افراد تانوس مواحه شدند. افراد تانوس شعی داشتند تا سنگ ذهن را از او جدا کنند که این باعث مرگ او می‌شد. در نهایت تانوس با دستان خودش سنگ را از ویژن جدا می‌کند و او را می‌کشد. او یکی از هوش مصنوعی های برتر در دنیای مارول می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *