دفعاتی که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند ؛ از مرد عنکبوتی تا ولورین

گاهی شخصیت‌های مارول در کمیک یا سینما مجبور شدند تا بدنشان را تغییر دهند. همراه ما باشید تا به 10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند بپردازیم.

کمیک‌های مارول (بهترین کمیک های مارول 2022) بیش از یک بار از داستان‌های تعویض بدن استفاده کردند و اغلب به شروران و قهرمانان فرصتی برای ماجراجویی‌های جدید می‌دهند. اخیراً، مارول مفهوم تعویض بدن را به روشی جذاب با تغییر بدن‌های دکتر دوم و راکت راکون در کمیک‌های نگهبانان کهکشان مطرح کرد که لحظات بسیار جالبی را در داستان ارائه داد. با این حال، موارد دیگری نیز وجود دارد که تغییر بدن بسیار آسیب زا و اغلب مخرب است.

تعداد دفعاتی که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند نشان می‌دهد که افراد متضاد در موقعیت‌هایی که عادت ندارند چه واکنشی نشان می‌دهند و کتاب‌های مصور نیز تفاوتی با هم ندارند. با این حال، کمیک‌ها نیز اغلب از آن به عنوان نوعی درگیری استفاده می‌کنند، چه قرار دادن یک شخصیت شرور در بدن یک قهرمان یا یک قهرمان بی رحم در بدن یک شخصیت معمولی که مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

این موضوع در کمیک‌های مارول به تعداد دفعات بالایی اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود تا جذابیت داستان از قبل بیشتر شود و مخاطب از ادامه داستان لذت بیشتری ببرد. تعویض بدن همواره به معنی دستکاری ژنتیکی یک بدن نیست و در بعضی موارد به اضافه مردن یک ویژگی جدید به لباس مخصوص قهرمان یا شرور گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم 10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

دفعاتی که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند

  • از مرد عنکبوتی تا ولورین

شما می‌توانید فهرست 10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند

اینگونه داستان‌ها در دنیای کمیک، فضای متفاوت‌تری نسبت به دیگر کمیک‌ها دارند و باعث می‌شود تا مخاطبان با یک داستان و جلوه‌های جدیدی رو به رو شوند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به 10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند بپردازیم.

دکتر اختاپوس و مرد عنکبوتی (Doctor Octopus And Spider-Man)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
شخصیت هایی از مارول که بدنشان را عوض کردند

معروف‌ترین مورد تعویض بدن در کمیک‌های مارول زمانی رخ داد که مرد عنکبوتی (نسخه طولانی تر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) و دکتر اختاپوس با هم جنگیدند و به نظر می‌رسید که اتو می‌میرد. با این حال، در آخرین لحظه، اختاپوس هوشیاری خود را به بدن مرد عنکبوتی منتقل کرد، بنابراین اختاپوس به مرد عنکبوتی جدید تبدیل شد و این پیتر پارکر بود که از بین رفت.

این منجر به یک سریال مرد عنکبوتی (بهترین دشمنان حیوانی مرد عنکبوتی) برتر شد که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، جایی که دکتر اختاپوس از عقل برتر خود استفاده کرد تا از مرد عنکبوتی به قهرمانی مؤثرتر تبدیل شود، البته بدون قطب‌نمای اخلاقی که پیتر داشت. همه چیز زمانی به پایان رسید که بقایای هوشیاری پیتر در بدن او باقی ماند و او در نهایت مبارزه کرد و کنترل خود را به دست آورد.

کاساندرا نووا و پروفسور ایکس (Cassandra Nova And Professor X)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
شخصیت های دنیای مارول که بدنشان را تغییر دادند

خط داستانی کاساندرا نوا در مارول حتی برای کتاب‌های کمیک داستان عجیبی بود. کاساندرا دوقلو پروفسور ایکس (بهترین اعضای مردان ایکس) بود، اما او درگذشت. پروفسور قبل از تولد از هوش بالایی برخوردار بود و او را در یک حمله در رحم او را کشت. او به نوعی از سقط جنین جان سالم به در برد و در طول سال‌ها بدن جدیدی پیدا کرد.

به دلیل اعمالش در رحم، کاساندرا از پروفسور متنفر شد و برای انتقام از او برنامه ریزی کرد. پس از اینکه چارلز دوباره او را کشت، او نظرش را با پروفسور عوض کرد و کاساندرا تبدیل به یک شرور همیشگی مردان ایکس شد. او از این فرصت استفاده کرد تا مردان ایکس را به عنوان جهش یافته به جهان نشان دهد و سپس شروع به نابودی امپراتوری شیعار از درون کرد تا اینکه پروفسور دوباره ظاهر شد و کنترل را به دست آورد.

دکتر دوم و راکت راکون (Doctor Doom And Rocket Raccoon)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
شخصیت های دنیای مارول که بدنشان را عوض کردند

یکی از جدیدترین نمونه‌های تغییر بدن دو شخصیت مارول در نگهبانان کهکشان (بهترین کمیک های نگهبانان کهکشان) رخ داد، جایی که نگهبانان تا آنجایی که می‌توانستند از جهان در برابر تهدید آینده نول دفاع می‌کردند. دکتر دوم تلاش کرد تا شمشیر ستاره اکسلزیور را از پادشاه دورک هفتم بدزدد و در نهایت در بدن راکت قرار گرفت.

در واقع با تلاش دکتر دوم برای تسخیر بدن دورک شروع شد، اما وقتی قهرمانان (بهترین قهرمانان نوجوان دنیای سینمایی مارول) او را به خاطر گرفتن بدنی با قدرت کشش مانند رید ریچاردز مسخره کردند، او سعی کرد عقب نشینی کند و اژدهای ماه سوئیچ را به زور وارد بدن راکت کرد. در این موقع دکتر دوم مجبور بود به نگهبانان کمک کند تا اینکه مانع تلاش آن‌ها شود.

بی باک و دکتر دوم (Daredevil And Doctor Doom)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
شخصیت های مارول که بدنشان را تغییر دادند

دکتر دوم سعی کرده است بدن‌ها را با چندین قهرمان عوض کند. حتی لحظه‌ای در کمیک های آلتیمیت مارول وجود داشت که در آن او بدن خود را با رید ریچاردز تغییر داد. با این حال، قهرمان دیگری که دوم بدن خود را با آن عوض کرد، بی باک در کمیک بی باک (بهترین کمیک های بی باک) شماره 35 و 36 بو د که توسط استن لی و ژن کولان نوشته شد.

دکتر دوم این را انتقال بدن نامید و او بدن‌ها را با بی باک تغییر داد تا بتواند از قهرمان برای حمله دزدکی به برج چهار شگفت انگیز استفاده کند. بی باک با فریب دادن دکتر دوم به این باور که او فقط از بدن دوم برای اعلام جنگ به کشورهای اطراف لاتوریا استفاده کرده است، از مغز خود استفاده کرد تا از این وضعیت خلاص شود.

مرد عنکبوتی و میس مارول (Spider-Man And Ms. Marvel)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند

در کمیک شماره 2 تیم مارول، مرد عنکبوتی (سوتی های فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) و میس مارول بدن خود را تغییر دادند. یک آزمایش آپلود کننده مغز اشتباه پیش رفت و باعث شد پیتر پارکر در بدن کامالا کان و او در بدن پیتر قرار بگیرد. این کمیک بسیار کمتر به مبارزه با شرور پرداخت و تنها در مورد نتایج ناخوشایند این آزمایش داستان را جلو برد.

تمام سرگرمی این داستان نشان دادن نحوه برخورد آن‌ها با تعویض بدن بود، در حالی که بیشتر موضوع مربوط به این دو بود که زندگی شخصی آن‌ها را دنبال می‌کرد. مصاحبه کامالا (نقد و بررسی سریال Ms Marvel) به عنوان پیتر برای شغل و مواجهه پیتر با قلدری اسلام هراسی دو نکته برجسته هستند که در این کمیک بسیار سرگرم کننده بودند.

ایکس 23 و گوون عنکبوتی (X-23 And Spider-Gwen)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند

در سال 2016، داستانی وجود داشت که در آن دو شخصیت بدن‌هایی را از جهان‌های مختلف با هم عوض می‌کردند. این اتفاق در مورد ایکس 23 و گوون عنکبوتی افتاد. از آنجایی که قهرمانان باید مکان خود را مشخص می‌کردند، مشکلات زیادی ایجاد کرد تا بتوانند راهی برای بازگشت به خانه پیدا کنند.

همه چیز برای گوون خوب نبود که به سرعت خود را با چنگال‌های ایکس 23 معلول کرد. با این حال، خوشبختانه، ایکس 23 همه چیز را فهمید و به دنیای خود بازگشت، جایی که او با گوون عنکبوتی متحد شد تا با زنبور سرخ مبارزه کند و به بدن خود بازگردد.

لوکی و سیف (Loki And Sif)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند

لوکی به طور غیرمنتظره‌ای به تعویض بدن با سیف پایان داد. این اتفاق پس از یک چرخه رگناروک رخ داد و زمانی که خدایان بازگشتند، لوکی در بدن سیف قرار گرفت. این راه او برای بازگشت بود، بدون اینکه گناهان گذشته‌اش تأثیری بر زندگی او گذاشته باشند.

همه این‌ها باعث شد تا ثور (بهترین کمیک های ثور) به بررسی مسائل بپردازد و اوست که در نهایت آن را برطرف کرد. ثور قبلاً بسیاری از آزگاردی‌ها را بازگرداند. او از هایمدال شروع کرد و وقتی پیرزنی را با روح سیف در بستر مرگ پیدا کرد، اقداماتی را انجام داد و آن‌ها را به بدن مناسبشان بازگرداند. این یکی از بهترین انواع لوکی (بهترین نسخه های لوکی) در کمیک‌ها بود.

اما فراست و استورم (Emma Frost And Storm)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند

اما فراست قبلا بدن خود را با افراد مختلف عوض کرده بود، اما یکی از بدترین لحظات زمانی بود که او بدن خود را با استورم عوض کرد. در کمیک مردان ایکس (بهترین کمیک های مردان ایکس) عجیب و غریب شماره 151 و 152، والدین کیتی پراید می‌خواستند او را به مدرسه اما فراست منتقل کنند و وقتی استورم او را به آنجا برد، اما برای او کمین کرد و بدن‌ها را با یکدیگر عوض کرد.

اما فراست این کار را به این دلیل انجام داد که می‌خواست مخفیانه به مردان ایکس حمله کند و در این کار موفق شد. همه اینها زمانی به اوج رسید که اما نتوانست به درستی قدرت‌های استورم را کنترل کند و پس از برخورد تصادفی با سباستین استن با رعد و برق، استورم دوباره کنترل بدن او را به دست گرفت و اما را شکست داد.

اما فراست و مرد یخی (Emma Frost And Iceman)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند

تعویض بدن موفق‌تر اما فراست با مرد یخی رخ داد. این اتفاق پس از حمله ترور فیتزروی به اِما و قرار دادن او در کما افتاد. او از بدن در کما فرار کرد و هوشیاری خود را به مرد یخی سپرد و سپس حمله کرد. این اتفاق بسیار بزرگی بود، زیرا طرفداران دریافتند که مرد یخی همیشه عقب مانده است، چه به دلیل خوبی و چه به دلیل عدم اطلاع از میزان قدرتش نتوانست به بالاترین سطح خود برسد. او ثابت کرد که مرد یخی در واقع یک جهش یافته در سطح امگا است. این زمانی بود که اما بعد از اینکه حقیقت در مورد مرگ دانش آموزانش را کشف کرد، خوب شد و به مردان ایکس پیوست.

مرد عنکبوتی و ولورین (Spider-Man And Wolverine)

10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند
10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند

یکی از بحث برانگیزترین لحظات تعویض بدن در تاریخ مارول در کمیک دنیای نهایی مارول رخ داد. در این خط داستانی، ولورین و مرد عنکبوتی هر دو ژان گری را اذیت کردند، بنابراین او آن‌ها را با تغییر ذهنشان به بدن یکدیگر مجازات کرد.

خنده دار شروع شد، پیتر پارکر در حالی که در بدن ولورین بود به زندان افتاد و ولورین یک روز را در دبیرستان گذراند. پیتر پارکر یک نوجوان بود و ولورین در بدنش این حرکات بدی را بر روی مری جین واتسون نوجوان انجام داد، یکی از بدترین (بدترین پایان بندی در فیلم های علمی تخیلی) کارهایی که ولورین تا به حال انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 بار که شخصیت های مارول بدنشان را عوض کردند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *