فرادرس

خودروی اقتصادی ایران خودرو رونمایی شد ؛ جایگزین سمند، 405 و 206 [+عکس]

خودروی اقتصادی ایران خودرو . جایگزینی برای سمند، پژو 405 و 206 تیپ 2. در ادامه مطلب ایران خودرو خودروی اقتصادی همراه فیگار باشید.

دولت قرار است خودروی اقتصادی وارد کند. خودروهایی که نیاز همه دهک‌ها را پوشش دهد. اما این خودروهای اقتصادی چه ویژگی‌هایی دارد و سطح ایمنی آنها چگونه است؟

خودروی اقتصادی ایران خودرو

جایگزینی برای سمند، پژو 405 و 206 تیپ 2 + [عکس]

خودروی جدبد ایران خودرو
خودروی جدبد ایران خودرو

ایران‌خودرو در بهمن‌ماه سال گذشته به طور خودخواسته تصمیم گرفت استراتژی جدیدی را با هدف ارتقای کیفیت محصولات و رضایت هرچه بیشتر مشتریان و از همه مهم‌تر کاهش زیاندهی در پیش بگیرد. این راهبرد سه محوره، شامل تولید خودروهای جدید، از دور خارج کردن محصولات قدیمی و ارتقای کیفی خودروهای فعلی می‌شود. بدین ترتیب، خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ به سبب قدیمی بودن پلتفرم و همین‌طور عدم امکان عبور از استانداردهای ۸۵گانه علیرغم محبوب بودن، از دور خارج و تولید آن‌ها متوقف شده است.

بدون شک حذف این خودروها باعث از بین رفتن بخشی از بازار می‌شود، اما ایران‌خودرو درصدد است با افزایش تیراژ پژو پارس و پژو ۲۰۶ که از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با محصولات حذف‌شده ندارند، بخشی از این کمبود را جبران کند. همچنین خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ شده و خلأ ناشی از نبود آن‌ها را پر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خودروی اقتصادی ایران خودرو

خودروی جدبد ایران خودرو
خودروی جدبد ایران خودرو

برخی معتقدند صرف باز شدن قفل واردات، دستاورد خوبی است و می‌تواند به انحصار خودروسازان پایان دهد. اما عده دیگری می‌گویند حالا که مساله واردات خودرو مطرح است، دولت باید واردات را آزاد کند و نوع خودرو و قیمت آن را به واردکنندگان بسپارد نه اینکه برای واردات خودرو هم سقف تعیین کند. این رفتار، ادامه رفتار انحصارگرایانه‌ای است که دولت تاکنون در عرصه خودرو داشته و گویی به خودروسازان این سیگنال را می‌دهد که واردات به نحوی نیست که انحصار آنها را به مخاطره بیندازد.

از دیگر برنامه‌های آینده ایران‌خودرو می‌توان به رشد تولید وانت آریسان ۲ و سواری‌های تارا و دنا پلاس اتوماتیک اشاره کرد. زمینه تأمین قطعات این محصولات از قبل فراهم آمده و شرکت داخلی امیدوار است تا پایان سال بتواند رشد ۵۰ درصدی در تولید داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خودروی اقتصادی ایران خودرو سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


52 thoughts on “خودروی اقتصادی ایران خودرو رونمایی شد ؛ جایگزین سمند، 405 و 206 [+عکس]

  1. میگما به ایران خودرو بگو خودروهاش محبوب نیست چون مردم مجبورن و هیچی دیگه بجز محصولات بنجل اینا نیست بالاجبار خرید این خودروها زیاده. اینم بهش بگو دقیقا منظور ایران خودرو از دور خارج کردن خودروهای قدیمی و ارتقای کیفی خودروهای فعلی چی هست؟ مگه خودروهای فعلیش چیزی بجز خودروهای قدیمیشم توش هست میخواد از دور خارج کنه و کیفتشونم ببره بالا…

      1. قراره این خودرو ماهی صد عدد تولید بشه بعد از طریق قرعه کشی به دست مصرف کننده برسه و با قیمت کارخانه چهارصد ملیون و بازار آزاد ششصد ملیون. و بعد دوملیون نفر هم برای این صد عدد خودرو ثبتنام کنند. بعد خودرو ساز با افتخار میگه برای این خودروی محبوب تقاضا برای خرید هست

    1. خرید مجبوری راه دیگه واسمون نزاشتن
      تو ایران ایرانخودرو و سایپا ابر قدرت خودرو هستن تنها گزینه خانواده های ایرانی کاش میشد بهشون اولتیماتوم میدادن تو چند سال چون رقابتی وجود ندارد به فکر کیفیت نیستن

    2. سی ساله ، پژو آردی ، پژو 405 و پراید و سمند ، دل و چشمامونو زده کرده ، و بقول آقا حامد: از روی اجباره و نبود گزینه های دیگر ، تولیدات ایران خودرو یا سایپا و سایر خودرو سازان داخلی فروش می‌رفتند و می‌روند.
      پراید محصول شرکت کیاموتورز کره جنوبی بود و براشون هنری بود که پراید رو به کشور های دیگه تونستند صادر کنند ، ولی 5 سال نشده ، شاسی بلند و کراس و چندین مدل سواری مطرح تولید کردند و رقیب جدی برای اتومبیل سازان ژاپنی هم شدند.
      پیکان رو زمان شاه داشتیم ، تا چند سال پیش تولید کردید ، شکلش برای سه دهه است که موجب خجالت خودروسازی است. صد رحمت به جیپ ، چون جبپ برای کوه و آفرود و سنگلاخ طراحی شده بود ، استحکام و سادگی ( اونم در اون دهه خودش ) ملاک اول و اولویت بود. که الآن دیگه مدلهای سوپر لوکس و راحت و لاکچری انواع جیپ و لندور و رنجرور و..و…هم داریم ( دارند در واقع) که در حد هواپیما راحت هستند.
      اسم تولید که میاد ، ما همون تولید کننده نیسان آبی هستیم که جنگ جهانی دوم در ژاپن ( نوعی برادرزاده جیپ ، اما وانتش بود ) که تولید و استفاده میکردند. و هنوز میسازیم ازش !!!!؟؟
      اینم موجب خجالت و نشان از عقب افتادگی کشور ماست بخدا.
      طولانی شد عرایض بنده ، اینم بگم : این قوطی های فلزی متحرک رو با چه قیمت‌هایی دادید به مردم بیچاره ، و اونم در شرایطی که صادراتش کمتر از نصف همون قیمت بود ( به عراق و سوریه و لبنان و افغانستان) ، بازم ادعا می‌کنید که زیان دادید ؟!
      یادمه بارها افزایش نرخ دلار و تحریم رو ریشخند کردید که اثری نداره در قیمت 85% از مواد مصرفی خودروهای داخلی ، چون بیشترش رو دیگه خودمون !! میسازیم و ارزان هم در میاد !؟
      حافظه تاریخی کسی داشته باشه ، در حد 20 سال فقط ، یادش میاد چی گفتید و در عمل چی کردید و تحویل دادید.
      ایربگ خودروهای تولید پنج سال اخیر رو نگم ، که معلوم نیست کدومشون باز میشه و واقعاً سیستم روشون کار گذاشته شده یا نه ، فقط نوشتهٔ روی درب داشبورد: Airbag واقعی بوده ؟!
      خدا کمک هممون کنه ، شما و کار مردم همیشه منتظر.
      با تشکر

  2. آقا تاوقتی که سهامداران اصلی این دوتاشرکت بزرگ تولیدکننده فرغون خود مسئولین سطح اول مملکت باشن معلومه که چیزی به اسم واردات خودرو نداریم یااگه هم باشه هزاربرابرقیمت جهانی بایدبپردازیم.
    اینااگه واردات روآزادمیکردن ملت میرفتن این آشغالهاروبخرن؟!؟؟
    پس هرگز سودومنفعت خودشون روبه خطرنمی اندازن با آزادکردن واردات خودرو

  3. سمند و دنا فرقشون فقط دو تا چراغ جلو و عقب و سپرشه با یه داشبورد بعد فرق قیمتشون حدود 60 میلیون تومان از طرف کارخانه به مردم عرضه میشه بعد منت میزارید سر مردم به خاطر کیفیت پایین و نداشتن ایمنی از چرخه تولید خارج شده؟؟؟!!!! دو تا چراغ و سپر ایمنی رو چه جوری میبره بالا که 60 میلیون تومان هم پولشه. واسه اون 60 میلیون تومان اضافه گرفتن از مردم دیگه سمند تولید نمیشه لطفا به شعور مردم توهین نکنید همین موضوع درمورد تیبا و ساینا در سایپا اتفاق افتاده

  4. اگر ایران خودرو بجای 100هزار نیرو با 20هزار نیرو اداره بشه نه اونا زیان میبینن نه مردم گرون میخرن
    هر نماینده که میره مجلس سفارش چند ده نفر رو می‌کنه تو ایران‌خودرو جذب بشه کسایی که کارایی ندارن و اصلأ لازم نیستن
    و مردم بدبخت باید حقوق اونها رو هم با خرید ماشین گرون قیمت بده حدود 80هزار نیروی مازاد و سفارشی هستن

  5. ماشین اشغال باقیمت بالا تحویل مشتری میدن
    بعد هم بهمون می خندن و مثله شعری که به بچه‌ها میگن!
    گول خوردی آی گول خوردی
    پفک اضافی خوردی

  6. سلام هم وطنان
    حیف و صد حیف که بعداز چهل سال به اینجا رسیدیم که میخاییم خودروی با کیفیت تولید کنیم آخه پس کی ؟ ارادتمند همه شماها بابک

  7. امیدواریم مسئولین کاری رو که خدا راضیه انجام بدن و اینقدر با اعصاب و روان مردم بازی نکنند , این دنیا با همه پست و مقاماش واسه کسی نمیمونه

    1. منظورتون از خودرو محبوب چیه خدایی؟؟
      محبوب بخاطر ظاهر زیباشون؟ امنیت بالاشون؟ تکنولوژی پیشرفتشون یا قیمت منصفانشون؟؟
      مگه حق انتخابی وجود داره که فرق بین محبوب و غیر محبوب مشخص بشه.
      چرا آخه این دو شرکت فکر میکنن مردم نمیفهمن که دارن ارابه های مرگ رو به خلق الله با قیمتهای سرسام اور قالب میکنن. جالبه که دم از صادرات هم میزنن
      مگه مردم کشورای دیگه با اینهمه حق انتخاب نگاهم به این خودروهای اونا میکنن؟؟
      مگر اینکه به ۲0-30 درصد قیمت اینجا بذارن واسه فروش که اونم شک دارم بدون وساطت کسی بخره
      🤔🤔

  8. چرت و پرتی میگن مثلاً قرار بود تارا از سمند ارزان تر شود مثل همون تارا هستش که میگن ۱۰۰تومن می‌دیم بعد تولید زیر۵۰۰ نمی‌دن اینم زیر ۱میلیارد بدن خودم ۳ تا میخرم

    1. بزرگترین تمدن دنیا رو داریم با اشغالترین اتومبیل‌های دنیا واقعا باید تاسف خورد به حال ایران‌خودرو و سایپا.یه نگاه به کشورای حاشیه خلیج فارس بیندارین متوجه میشین کجای دنیا هستیم اروپا و آمریکا پیشکش

  9. خودرو قبلی که ارزان هست را تولید نکنیم بعد همون موتور رو روی یه اتاق جدید پیاده کنیم و با چندتا آپشن دوبرابر قبل بفروشیم . بعدن بگیم هدف ارتقای کیفیته.
    واردات اگر قراره آزاد بدون صرف باشه باید برای اشخاص حقیقی هم آزاد باشه و هرکسی بره هر مدل دوست داشت برای خودش بخره و وارد کنه وگرنه وارد کنندگان طبق معمول علاقه به واردات خودروی لوکس دارن تا چندبرابر قیمت بفروشن و سود بیشتری کنند .
    ایجاد محدودیت صقف قیمتی به همین دلیله . پس اون عده ی دوم برا خودشون حرف اضافی زدند .
    درصورت حل بحران ارزی باید واردات برای عموم بدون صرف و آزاد بشه و بخصوص شرکت هایی مثل تویوتا و نیسان خودشون نمایندگی بزنن بدون واسطه و در ایران بفروشن . این واسطه گری بی معنی خنجر به اقتصاد ما زده . بخصوص مافیاهای که مسعول خم هستند تو مجمع تشخیص .
    طرح ایران خودرو هم در واقع گرانفروشیه وگرنه تارا و پژو پارس یک خودرو هستند با یک موتور یکسان . پلاس و این حرفا فقط فریب مردمه .

  10. سعی کنین ماشین خارجی پدر دار واردکنین تا این دو شرکت حلبی ساز بدونه ماشین یعنی امنیت جان انسان نه گاری.این اشغالهای که تولید میکنین درشان این ملت نیست بخدا

  11. خودرو در تمام دنیا یک کالای مصرفی است ولی در کشور ما خودروهای بسیار کم کیفیت و در حد موتور سیکلت به کالای ارزشی تبدیل شده است …سیاست بریتانیایی و نابودی کشورهای جهان چندم ..

  12. همون پیکان رو دوباره تولید کنید، ملت دعاگوی شما خواهند بود.
    آریسان هم سدان اگه بتونید تولید کنید که فوق لاکچری میشه برای پولدارها

  13. رنو kwid فقط با آرم اسب خسته نباشید ‌واقعن واقعن واقعن شرم آوره
    کیا ریو جدید در بازار های خارجی نهایتا ۵۰۰۰ دلار قیمتشه بعد اینجا حدودا ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون
    مزدا ۳ که ۱۵ ساله ساختش گذشته رو چه حساب ۷۰۰ میلیون
    جنسیس ۹۰۰ تومنی چرا ۳ میلیارد
    آخه چرا آخر چرا آخر چرا
    تازه همون تارا و شاهین که ساختین پلتفرمش مال دوج دارت سال ۲۰۱۳ هه که اونم ۸ ۹ ساله خارج از تولیده واقعا با آمریکا و اینور و اونور مشکل دارین،؟؟؟

  14. چرا شایعه انداختید و هروز میندازید و میگید ایرانخودرو و سایپا ضرر میلیاردی دارند؟ یکی از آشناهامون تو خط تولید ایرانخودرو بازنشست شده و میگه یک پرشیا جمعا ۴۰ میلیون برا ایرانخودرو در میاد.الان حقوق کارگران ایرانخودرو شده ۱۷ میلیون تومن.در هر پرشیا وقتی ۳۰۰ میلیون سود میکنه و ۳ شیفته ایرانخودرو و سایپا ماشین تولید میکنند مگه امکان داره ضرر کنند؟ببخشید مردم رو …حساب نکنید.تو سوئد یکی از فامیلهامون شورلت شاسی بلند مدل ۹۳ مارو گرفته ۱۰۰ میلیون تومن پول ما! اینجا پراید رو میدن ۲۰۰ تومن.دیگه بس کنید اینقدر دروغ و کلک.دست خودروسازها رو شده.دروغ تا کی؟!

  15. خودرو ملی کشور ترکیه
    برقیه
    نیم ساعته شارژ میشه
    ۵۰۰ کیلومتر راه میره
    شتاب صفر به صد ۷ ثانیه هست
    الان لایه اوزون بخاطر دود ماشین ها داره از بین میره و هر سال گرمای کره زمین بالاتر میره.
    گیاهان و حیوانات و انسان از بین میروند.
    همه دنیا فهمیدن اما ایران اصرار داره همین اشغال رو بیشتر تولید کنه.

  16. خیلی عجیبه ایران موشک ها پهبادها توربین ها و لوازم پزشکی ناو جنگی زیر دریایی ماهوار و خیلی چیزایی رو به تنهایی میسازه که تمام دنیا کنارش مثل موشن اما خودرو نه. ما همانطور که در نظامی جز ابر قدرت هاییم باید خودرو سازی هم جز برترین ها باشیم. بزرگان دینی ما تاکیید زیادی کردن تو کاری که میدونیم گند میزنیم باید بکشیم کنار. امیدواریم مقصران و مسئولین و دیگر بی کفایتان هم بکشن کنار درضمن یکی گفته بود زمان شاه پیکان داشتیم. همون پیکان ها مال انگلیس بوده مال ایران تبود. انگلیس تو ایران شرکت زده بود. وابسته شدیم یهو هم جمع کرد رفت.

  17. سلام شما نمیخواد تولید کنید برید سراغ ماشین های کره ای با یک پنجم قیمت آشغالهای تولید داخل اگه به فکر مردم هستید هزینه وباکیفیتی که این ماشین‌ها دارن هم هزینه سوخت وهم نگهدار یش کمتره

  18. ما تیبا یک داریم یه بنده خدایی ماشین روشن استارت زده تازه راننده پایه استارت باتری ساز گفت آب شده گفتیم عوض کن گفت پیدا نمیشه این استارتا یوگوسلاویه همش عوض کرد استارتو کلا به جا ۲۰۰هزار نزدیک ۲ملیون خرج کردیم یادبازی ایران یوگوسلاوی میفتم بابا ۲۰سال پیش یوگوسلاوی ازبین رفت چقد استارت وارد کردین که رو مدل اخرای نودونه ام بستین؟!!!یوگوسلاوی چه سوار بوده خبر نداشتیم خودروسازیتون که غصبیه از بردران خیامی گرفتین با سایپا کاری ندارم مردم هنوز نمیدونن معنی سایپا ینی والا حضرت شاهدخت اشرف به زبان فرانسه اس که به اختصار سایپا شده ساخت خودروتونم مثل تولید هوایپماهاییه که باقطعات یکی زمان محمدرضا شاه هواپیما میسازین وافتخار میکنین این عکسم کپ یه ماشین چینیه اسمش یادم نمیاد فقط نشان ایران خودرو خورده روش، کل حرفای بی ربط من برمیگرده به بی ربطی کل کارای شما تومدیریت کشور

  19. توی آلمان وقتی خودرو ساخت کشور خودشون رو بخرید ( بنز..پورشه..بی ام دبلیو…آئودی…ولکس واگن) نه اینکه پراید و ساینا و سمند و اینا، اونایی که داخل پرانتز نوشتم، دولت نصف پول رو‌میده کارخانه, نصف دیگه رو خریدار میده کارخانه…دولت با این کارش حمایت داخلی میکنه و شهروندان راغب میشن به خرید داخلی…اینجا چطور ؟؟؟

  20. باهمین سهل انگاریهاتون میدونید چندین هزارنفر الآن بین مانیستند وزیر خروارها خاک مدفون شده اند
    کی شما رو مجبور کرده که خودرو سازی داشته باشید توی صنعتی که موفق هستید سرمایه گذاری کنید!!!؟

  21. قدیم که ایران خودرو ماشین های (پژو و رنو) و سایپا ماشین های شرکت سیتروئن و نیسان رو مونتاژ می‌کرد خیلی وضع خودرو کشور بهتر بود . اون موقع ماشین های با اصالت سوار می شدیم ماشین هایی که صفر تا صد موتور و بدنه ساخت یک شرکت خودرو سازی بود ولی الان ایرانخودرو اصالت ماشین ها رو از بین برده . (موتور پیکان انگلیس رو روی بدنه 405 فرانسه نصب کرد اسمش روا شد) (با همکاری شرکت FEV آلمان یه موتور به اسم EF7 درست کردن رو بدنه سمند (که خود سمند روی پلتفرم 405 ساخته شده ) نصب کردن) ( موتور پژو 206 که فقط برای بدنه 206 ساخته شده رو برداشتن روی بدنه سنگین 405 نصب کردن اسمش رو 405slx گذاشتن) ما در صورتی می تونیم اسم ایران خودرو و سایپا رو خودرو ساز بذاریم که خودرویی درست کنن که صفر تا صد اون ساخت ایران باشه . ایرانخودرو و سایپا الان تنها کاری که دارن انجام میدن از بین بردن اصالت خودرو های پژو و کیا هست.
    هنوز ایرانخودرو و سایپا به مرحله خودرو سازی نرسیده و اگه واردات خودرو آزاد نشه و ایرانخودرو و سایپا با خودرو ساز های مطرح دنیا همکاری نکنن صنعت خودرو ایران از بین میره کشور ما علم کافی از خودرو سازی نداره و برای پیشرفت باید مثل قبلا به مونتاژ خودرو های خارجی ادامه بدن تا به علم کافی از خودرو برسن

  22. متاسفانه ما فقط یه آرزو نداریم، هزاران آرزو داشتیم که ظاهرا بر باد رفته، مثلاً اگر به منه نوعی یک ماشین لندکروز ۲۰۱۲ بدن بگن رایگان برا خودت، ببینین چه شرایطی داریم که نمی‌توانیم رایگان هم نگهش داریم، چرا؟ چون نمی‌تونیم ۲ میلیون پول روغن، ۲۰ میلیون پول لاستیک و ۴۰ میلیون پول آینه شو حتی بدیم چه برسه به اینکه اگه تصادف کنیم …. اینا رو گفتم بگم شما که هرکاری هرجوری تونستین سر مردم ناآگاه و آگاهمون آوردین. حداقل یه جو ته اعماق وجودتون، تمسخر و پافشاری بر خریت خود نداشته باشین. من موندم مردم ناآگاه ما چطور هنوز تو صف می آبستن تا از هم عقل نیفتن

  23. یره تو افغانستان ماشینای ساخت ایران کاربرد نداره اولا اونجا همه ماشینا دیزلی ان بعد سرزمین کوهستانی هست واینا جوابگوی اونجا نیست دوما بهترین تویتاها ،هایلوکس ها لندرور،لند کروزر،ماشینهای کم مصرف ژاپنی با یک چهارم قیمت پراید کارکرده میتونی از گمرکات اونجا بخری

  24. سلام وقت به خیر کاش ایران خودرو یه طرحی اجرا کنه واونایی که ماشینشون 10سال بیشتر از ساختش میگذره را از افراد بگیره ودر عوض خود روی جدید شرایطی بهشون بده

  25. همه محصولات ایران خودرو وسایپا خوب می شوند بشرطی که میز نشیناش عوض شوند یکی با یک کیلو فلز یکعددچکش میسازد ودیگری با همان یک کیلو فلز یکصد عدد ساعت شیک میسازدپس فرق است باکسی که مدیر …باشد وکسی که یک مدیر پاک باشد

  26. یه چیزی به اسم ماشین تولید میکنن که از نظر قیمت در حد بوگاتی از نظر کیفیت در حد فرغون ،همیشه هم میگن در حال ضرر هستیم،به کشورهای دیگه مثل عراق و افغانستان و پاکستان مجانی میدن که فقط بگن صادرات داریم بابا شما هر چی رو مجانی بدین اونا میخان

پاسخ دادن به ایوب لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *