قانون جدید سهمیه ایثارگران در کنکور ۱۴۰۱ ؛ مصوبه جدید دولت +[عکس]

قانون جدید سهمیه ایثارگران در کنکور ۱۴۰۱ . اطلاعیه‌ سازمان سنجش درباره‌ داوطلبان سهمیه‌ای آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۱. در ادامه مطلب همراه فیگار باشید.

سازمان سنجش مصوبه جدید هیات وزیران درباره آیین نامه اجرایی ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

قانون جدید سهمیه ایثارگران در کنکور ۱۴۰۱

مصوبه جدید دولت +[عکس]

داوطلبان سهمیه‌ای آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۱
داوطلبان سهمیه‌ای آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۱

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای مصوبه جلسه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ هیأت وزیران درباره آئین نامه اجرایی ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را برای اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اعلام کرد. مصوبه جلسه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ هیأت وزیران درباره آئین نامه اجرایی ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح ذیل ابلاغ شد:

۱. ماده ۳ آئین نامه اجرایی: «مشمولین استفاده از سهمیه صرفاً یکبار در هر مقطع آزمون سراسری و تحصیلات تکمیلی می‌توانند در دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی از سهمیه استفاده کنند. چنانچه پس از قبولی و ثبت نام در رشته محل مذکور از ادامه تحصیل انصراف دهند و یا ثبت نام نکنند، مجدداً حق استفاده از سهمیه در آن مقطع تحصیلی را ندارند.»

۲- ماده ۴ آیین نامه اجرایی: «استفاده مجدد مشمولین پذیرفته شده در هر مقطع در آزمون های سراسری و تحصیلات تکمیلی در دوره های شبانه (نوبت دوم) پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس بین الملل، خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دوره های شهریه پرداز از سهمیه مشمولین این آیین نامه در صورت انصراف از تحصیل علاوه بر ماده (۳) این آیین نامه حداکثر تا یکبار دیگر بلامانع است.»

بیشتر بخوانبد:

قانون جدید سهمیه ایثارگران در کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان سهمیه‌ای آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۱
داوطلبان سهمیه‌ای آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۱

با توجه به موارد فوق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که دارای قبولی در آزمون های سال ۱۴۰۰ و یا قبل از آن در دوره روزانه که شامل رشته های فرهنگیان و مناطق محروم نیز می باشد، یا حداقل دو بار در دوره های غیرروزانه پذیرفته شده­اند، امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران را ندارند و فقط داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که دارای یکبار قبولی با استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمونهای سال ۱۴۰۰ و یا قبل از آن در دوره های غیر روزانه (شبانه «نوبت دوم»، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس بین الملل، خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دوره های شهریه پرداز) هستند مشمول ماده ۴ آیین نامه مذکور می باشند.

قانون جدید سهمیه ایثارگران در کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان سهمیه‌ای آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۱
داوطلبان سهمیه‌ای آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۱

لذا آن دسته از داوطلبانی که رشته قبولی سهمیه ایثارگران آنان در سالهای گذشته در دوره­های غیر روزانه بوده لازم است برای بررسی اعمال مجدد سهمیه ایثارگران وضعیت خود را با اعلام یکی از حالات ذیل در زمان انتخاب رشته مشخص نمایند. بدیهی است با افرادی که اطلاعات غلط ارائه نمایند طبق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قانون جدید سهمیه ایثارگران در کنکور ۱۴۰۱ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “قانون جدید سهمیه ایثارگران در کنکور ۱۴۰۱ ؛ مصوبه جدید دولت +[عکس]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *