معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

فیلم مردگان متحرک یکی از جذاب‌ترین آثار 2023 است که در ادامه باهم به معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023 می‌پردازیم.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تاریخ شروع پخش سریال (The Walking Dead: Dead City) تایید شد. شبکه AMC اعلام کرد که زمان پخش سریال (مردگان متحرک: شهر مرده) از تاریخ 18 ژوئن 2023 یعنی (28 خرداد 1402) از شبکه AMC پلاس شروع خواهد بود.

ژانر سریال مردگان متحرک در دسته ترسناک و آخرالزمانی قرار می‌گیرد. و همچنین مدت زمان هر قسمت سریال بین 40 تا 50 دقیقه است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال 2023

داستان سریال The Walking Dead: Dead City

معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023
معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

خلاصه سریال مردگان متحرک داستان مگی و نیگان را دنبال می‌کند که در جستجوی هرشل، پسر ربوده‌شدهٔ مگی، به شهر منهتن پسا آخرالزمانی جدا شده از سرزمین اصلی سفر می‌کنند. شهر فروپاشی‌ شده مملو از مردگان و ساکنانی است که نیویورک را به دنیایی پر از هرج و مرج، خطر، زیبایی و وحشت تبدیل کرده‌اند. سریال‌های خارجی طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. تعداد قسمت‌های مردگان متحرک شامل 6 اپیزود می‌باشد.

گارگردانی سریال (The Walking Dead: Dead City) بر عهده الی یورن است. الی نقش تهیه کننده در این سریال را دارد و همینطور جفری دین مورگان، لورن کوهن و اسکات ام گیمپل از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی سریال جدید مردگان متحرک هستند. از دیگر سریال‌های آینده و جدید دنیای واکینگ دد می‌توان به سریال (The Walking Dead: Daryl Dixon) با تمرکز روی داریل دیکسون با بازی نورمن ریداس و اسپین‌آف سریال (The Walking Dead) با بازی ریک و میشون که در حال حاضر هیچ اسم رسمی ندارد، اشاره کرد.

بازیگران سریال مردگان متحرک

معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023
معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

از هنرپیشه‌های سریال مردگان متحرک می‌توان به لورن کوهن در نقش مگی گرین، جفری دین مورگان در نقش نیگان، ژلیکو ایوانک در نقش کروات، گایوس چارلز در نقش پرلی آمسترانگ اشاره کرد. و اما دیگر بازیگران دوره‌ای شامل لوگان کیم در نقش هرشل ری، جاناتان هیگین بوتهام در نقش توماسو، کارینا اورتیز در نقش آمایا، لیزا امری در نقش داما و بازیگران مهمان هم میشل هارد در نقش جونز، تری سانتیاگو هادسون در نقش جانو، مایکل آنتونی در نقش لوتر و استیون آگ در نقش سایمون حضور دارند.

بازیگران سریال مردگان متحرک

 Lauren Cohan

معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023
معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

لورن متولد 7 ژانویه 1982 هنرپیشه و مدل بریتانیایی متولد ایالت نیوجرسی ایالات متحده آمریکا است. عمده شهرتش بخاطر بازی در نقش مگی گرین در مجموعه تلویزیونی مردگان متحرک و نقش‌های کوتاه در سریال‌های خاطرات خون‌آشام، سوپرنچرال و چاک و پسر فیلم 2016 است. در کودکی و قبل از نقل مکان به سرزمین مادرش انگلستان، در نیوجرسی زندگی می‌کرد. مادر اسکاتلندیش وقتی با ناپدریش ازدواج کرد یهودی شد پس کوهن از 5 سالگی در محیطی یهودی رشد کرد. او یک خواهر ناتنی کوچکتر هم دارد. کوهن در رشته ادبیات انگلیسی و تئاتر دانشگاه وینچستر فارغ‌التحصیل شده و بعدها او نیمی از اوقاتش را در لندن و نیمی دیگر را در لس آنجلس در فیلم‌های مختلف کار کرد.

Jeffrey Dean Morgan

معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023
معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

او بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که در سیاتل واشینگتن متولد شد. پدرش ریچارد دین مورگان و مادرش سندی توماس است. جفری مقطع ابتدایی‌اش را در دبستان بن فرانکلین گذراند. دوران دبیرستان او در مدارس رز هیل جونیور و لیک واشینگتن در کرک لند واشینگتن جایی که در آن فوتبال (آمریکایی) بازی می‌کرد و کاپیتان تیم بسکتبال بود. او قبل از آسیب دیدگی پایش برای تیم کالج اسکاگیت والی بازی می‌کرد.

Gaius Charles

معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023
معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

چارلز در 2 مه 1983 در منهتن ، نیویورک به دنیا آمد ، سپس در کوئینز زندگی کرد ، و بعداً زمانی که در مدرسه راهنمایی بود با خانواده اش به Teaneck ، نیوجرسی نقل مکان کرد. او که در خانه کودکی آهنگساز آلن سیلوستری بزرگ شد، در سال 2001 از دبیرستان Teaneck فارغ التحصیل شد. آثار او از جمله Candide ،The Wild Party و Spunk اولین تولید کالج با بازیگران تمام سیاه پوست بود. او در رومئو و ژولیت در نقش مرکوتیو در جشنواره پرینستون شکسپیر ظاهر شد و همچنین در موسسه ملی هنرهای دراماتیک (NIDA) در سیدنی، استرالیا تحصیل کرد.

در ادامه این نوشتار به تحلیل سریال مردگان متحرک با محوریت نیگان و مگی خواهیم پرداخت.

نقد سریال مردگان متحرک

معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023
معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

نمرات سریال مردگان متحرک: این اثر پس از انتشار، مورد توجه بینندگان واقع شد و توانست تحسین بسیاری از منتقدان را به دنبال داشته باشد. کاربران وب سایت IMDb به این سریال امتیاز 7.4 از 10 را داده‌اند و مجموعه‌ای از منتقدان Rotten Tomatoes هم به صورت میانگین برای این اثر امتیاز 82٪ را در نظر گرفته‌اند. Metacritic بر اساس نظرات منتقدانش به سریال امتیاز 57٪ را داده، IGN به سریال مردگان متحرک: شهر مرده امتیاز 6 از 10 را داده و 86٪ از کاربران گوگل هم این سریال را دیده و پسندیده‌اند.

نقد سریال مردگان متحرک Walking Dead تا حدی نشان می‌دهد سریال ساختار روایی خوبی ندارد. خیلی‌ها از دنبال کردنش خسته شده بودند و جز نوجوان‌ترها و هواداران مارول، کمتر کسی بود که با همان هیجان آغاز کار، بخواهد آخرین اپیزودهای این سریال بزرگ و طولانی را ببیند. با وجود تعدد ستاره‌هایش هر کدام طرفداران خود را داشتند.

توسعه سریال از ماه مارس 2022 آغاز شد و عنوان سریال در همان زمان اعلام شد که مدتی بعد به نام کنونی تغییر یافت. بازیگران اصلی از ابتدا مشخص بودند اما سایر بازیگران در ماه‌های اکتبر و نوامبر 2022 به لیست بازیگران اضافه شدند. در نهایت، فیلمبرداری در ماه جولای 2022 در شهر نیوجرسی آمریکا آغاز شد و در ماه اکتبر هم به پایان خود رسید. لازم به ذکر است زبان سریال، انگلیسی است. ضمنا انتشار این سریال از تاریخ 28 خرداد 1402 (18 ژوئن 2023) در شبکه AMC آغاز شده است.

جمع بندی

معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023
معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

اگر با خوشحالی از واکینگ دد خداحافظی کرده‌اید احتمالا هیچ دلیلی برای بازگشت وجود ندارد. اینجا تعداد ستاره‌های محبوب کمتر است. داستان هم به اندازه سریال اصلی -به خصوص فصا‌های اول TWD- جذاب و پر جزییات نیست. تا اینجا که سه قسمت از شهر مرده پخش شده، داستان چندان جلو نرفته و به نظر می‌رسد سازندگان به همین که دوباره نیگان و مگی را به شما نشان دهند راضی بوده‌اند. اگر مایل به دانلود سریال 2023 The Walking Dead: Dead City هستید، از طریق کانال تلگرام فیگار می‌توانید اقدام به دانلود فیلم کنید.

انتظار این است که حالا که دیگر زامبی‌ها عادی شده‌اند و داستان هم قرار نیست با شگفتی‌های زیادی همراه باشد، کمی به شخصیت‌ها پرداخته شود و شیمی رابطه آنها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. اما از این خبرها نیست! دیدن یک شهر و گروه جدید که فریاد می زنند و دنبال جامعه‌ای آرمانی هستند برای تماشاگران حرفه‌ای این مجموعه هم حرف تازه‌ای ندارد. مگر این که در ادامه داستان کاراکترهای جالب و جدیدی مثل پلیس آرمسترانگ ماجرا را آب و تابی بدهند و کروئت با پیچیدگی‌های شخصیتی و بازی زیرپوستی و قابل قبولش سریال را گرم‌تر کند. از شما مچکریم که تا پایان نوشتار معرفی سریال جدید مردگان متحرک مارا همراهی کردید.

برای دانلود مردگان متحرک دریل دیکسون قسمت ۱ تا ۶، فیلترشکن خود را روشن کنید و در کانال تلگرام فیگار عضو شوید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *