نامه ساترا به رئیس جمهور بابت نمایش سریال سقوط از فیلیمو

نامه ساترا به رئیس جمهور بابت پخش سقوط از فیلیمو: پافشاری ساترا بر مواضعش بعد از انتشار قسمت چهارم سریال امنیتی سقوط با بازی حمید فرخ‌نژاد!

نامه ساترا به رئیس جمهور بابت پخش سقوط

بعد از خروج حمید فرخ‌نژاد از ایران و فعالیت‌هایی که علیه نظام انجام داد،‌ پخش سریالی با حضور او حواشی بسیاری را در پی داشت. بعد از نمایش چند قسمت، ساترا اعتراضات بسیاری به این جریان داشت.

بعد از تاکید وزیر ارشاد بر ممنوع بودن توقف سریال‌ها به دلیل عملکرد بازیگرانشان، رئیس صداوسیما کماکان روی موضعش در قبال سریال «سقوط» باقی ماند و از رئیس‌جمهور خواست تا به بی‌توجهی فیلیمو به قوانین ساترا ورود کند.

برخی رسانه‌ها از درخواست پیمان جبلی از رئیس‌جمهور برای فیلتر فیلیمو خبر داده‌اند. روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت‌و‌تصویر فراگیر در فضای مجازی، پنجشنبه 6 بهمن بعد از انتشار قسمت 4 سریال سقوط اطلاعیه‌ای منتشر کرده و درباره نامه پیمان جبلی به رئیس جمهور توضیح داده است:

مکاتبه رئیس رسانه ملی با رئیس‌جمهور در جایگاه ایشان به عنوان رئیس شورای‌عالی فضای مجازی صورت گرفته و در آن ضمن ارائه گزارش تخلفات پلتفرم فیلیمو درخواست اقدام قانونی شده است.
پلتفرم فیلیمو بدون اخذ مجوز قانونی تولید سریال سقوط اقدام به تولید این مجموعه و همچنین بدون اخذ مجوز انتشار، اقدام به انتشار آن نموده است. این اقدام غیرقانونی علی‌رغم تذکرات و مکاتبات پیاپی ساترا و یادآوری فرایند قانونی اخذ مجوز و بی توجهی مکرر این پلتفرم صورت گرفته است.
با توجه به تکرار تخلفات این پلتفرم در گذشته، گزارش تخلف جدید فیلیمو به نهادهای نظارتی و قضایی گزارش و در این خصوص اطلاع‌رسانی شد.

مشکل پخش سریال سقوط
مشکل پخش سریال سقوط

در بخش دیگر این اطلاعیه باز هم درباره بی‌توجهی فیلیمو به قوانین ساترا تاکید شده:

فارغ از محتوای سریال سقوط، بی‌توجهی آشکار و عمدی پلتفرم فیلیمو به قانون و زیر پا گذاشتن مقررات علت پیگیری ساترا در راستای وظایف قانونی آن است و در این خصوص برای تحقق اجرای قانون همه نهادهای مربوطه از جمله شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی تابع این شورا نیز در جریان تخلف مذکور قرار گرفتند.

ساترا که پیش از این بارها درباره این تخلف اطلاع‌رسانی کرده، باز هم اعلام کرد:

رویکرد این سازمان نسبت به فعالان تولید محتوا در فضای مجازی، رویکرد حمایتی نظارتی است و در راستای حمایت از آنان به وظایف خود عمل کرده و در برابر هر گونه قانون شکنی و بی توجهی به حقوق مخاطبان و رقابت غیر قانونی و ناعادلانه با سایر سکوهای دارای مجوز از ساترا (۳۳۷ سکوی دارای مجوز)، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد و در این راستا در مقابل تخلف از قانون، مسئولیت خود را به شکل کامل انجام خواهد داد.

مشکل پخش سریال سقوط

نامه ساترا به رئیس جمهور بابت پخش سقوط
نامه ساترا به رئیس جمهور بابت پخش سقوط

قسمت چهارم سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده روز چهارشنبه 5 بهمن در پلتفرم فیلیمو منتشر شد و بازدید بسیار زیادی داشت.

درباره سقوط بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *