آنا لیلی امیرپور داور جشنواره کن 2023 شد !

روز گذشته، در جریان انتخاب داوران جشنواره کن 2023 ، آنا لیلی امیرپور داور جشنواره کن 2023 شد و در بخش فیلم‌های کوتاه، نظر خودش را بیان خواهد کرد.

پس از اینکه داوران تمامی بخش‌های مختلف مراسم کن انتخاب شدند، داوری لیلی امیرپور در کن یکی از اخباری بود که بامداد امروز تحت عنوان داور شدن آنا لیلی امیرپور در مراسم کن 2023 منتشر شد.

جشنواره کن همیشه نشان داده که هنرمندان ایرانی نیز می‌توانند موفقیت کسب کنند و داوری آنا امیرپور در کن 2023 یکی از مهم‌ترین اتفاقات کن امسال می‌تواند باشد.

آنا لیلی امیرپور داور جشنواره کن 2023 شد !

آنا لیلی امیرپور داور جشنواره کن 2023
داوری لیلی امیرپور در کن

ایلدیکو انیدی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان مجارستانی، که به عنوان رئیس هیئت داوران، بازیگر و کارگردان کانادایی شارلوت لو بون و بازیگر فرانسوی کاریدجا توره حضور خواهند داشت، اعضای هیئت داوران را تشکیل می‌دهند.

آنا لیلی امیرپور، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده ایرانی آمریکایی اولین فیلم خود را در سن 12 سالگی ساخت. او سابقه متنوعی در هنر از جمله نقاشی و مجسمه سازی دارد و قبل از نقل مکان به لوس، نوازنده باس و نقش اول یک گروه آرت راک بود. اولین فیلم بلند او با عنوان “دختری در شب به خانه می‌رود (2014) در جشنواره فیلم ساندنس مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

در ادامه می‌توانید تصویری از آنا لیلی امیرپور را ببینید:

آنا لیلی امیرپور داور جشنواره کن 2023
داوری آنا امیرپور در کن 2023

داوری آنا امیرپور در کن 2023

امیرپور در مارگیت انگلستان به دنیا آمد و در جوانی به همراه خانواده به میامی فلوریدا نقل مکان کرد. خانواده او سپس در بیکرزفیلد، کالیفرنیا ساکن شدند، جایی که او در دبیرستان تحصیل کرد. او تحصیل در رشته زیست شناسی را در UC سانتا باربارا آغاز کرد، اما پس از یک سال ترک تحصیل کرد.

بعداً برای تحصیل در رشته نقاشی و مجسمه‌سازی به مدرسه بازگشت و برای مدرک کارشناسی خود در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو تحصیل کرد، و سپس در دانشکده تئاتر، فیلم و تلویزیون UCLA به تحصیل فیلمنامه‌نویسی پرداخت.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *