پوستر مراسم جشنواره کن 2023 منتشر شد !

پس از اینکه اسامی تمامی فیلم‌های جشنواره کن در فضای مجازی منتشر شد، صبح امروز، هالیوود ریپورت از پوستر مراسم جشنواره کن 2023 رونمایی کرد.

پس از انشتار فیلم‌هایی که به حشنواره کن راه یافتند، پوستر رسمی کن 2023 بامداد امروز، تحت عنوان خبر پوستر مراسم کن به انتشار سید و سروصدای زیادی را داشت.

پوستر جدید جشنواره کن 2023 یکی از جذاب‌ترین پوستر‌های این مراسم در چند سال اخیر به‌شمار می‌رفت که حواشی زیادی را به همراه داشت.

پوستر مراسم جشنواره کن 2023 منتشر شد !

پوستر مراسم جشنواره کن 2023

جشنوارهٔ کَن یا همان  Festival de Cannes‎ جشنواره فیلم سالانه است که در کن فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرهای فیلم از جمله مستند به‌شمار می‌آید. کن در سال ۱۹۴۶ میلادی تأسیس شد. این رویداد هر ساله معمولاً در ماه مه در کاخ‌های جشنواره و کنگره‌ها برگزار می‌شود.

هفتادوششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ ماه مه ۲۰۲۳، ۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲، برپا می‌شود. امسال با فیلم زندگینامه‌ای ژان دو بری Jeanne du Barry اثر مای‌وِن، افتتاح خواهد شد.

در ادامه می‌توانید پوستر جدید جشنواره کن 2023 را ببینید:

پوستر مراسم کن

پوستر مراسم جشنواره کن 2023
پوستر رسمی کن 2023

تاریخچه جشنواره فیلم کن به اواخر دهه ۳۰ بازمی‌گردد، زمانی که ژان زای، وزیر آموزش ملی دولت فرانسه با حمایت آمریکا و انگلیس تصمیم گرفت در واکنش به نفوذ دولت‌های فاشیست آلمان و ایتالیا در انتخاب فیلم‌های جشنواره ونیز، جشنواره ای سینمایی راه‌اندازی کنند. جشنواره فیلم کن برای اولین بار در شهر کن در جنوب فرانسه در سپتامبر ۱۹۳۹ برگزار شد، اما پس از آن تا پایان جنگ جهانی دوم برگزاری مجدد این جشنواره متوقف ماند.

جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۴۶ با حمایت وزارت امور خارجه فرانسه بار دیگر راه‌اندازی شد و با وجود آن که ماهیت اصلی شکل‌گیری آن رقابت با جشنواره ونیز بود، اما مقامات این دو فستیوال در توافقی پنهانی پذیرفتند تا برگزاری هر دو فستیوال در سال‌های متمادی را جشن گرفته و گرامی بدارند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *