داستان نخست وزیر و خوک Black Mirror تقریبا به حقیقت پیوست

واقعی شدن داستان نخست وزیر و خوک Black Mirror اخیرا از اخبار جنجالی است که در محتوای آن به بازخوردهای چارلی بروکر، خالق این سریال خواهیم پرداخت.

چارلی بروکر خالق آینه سیاه نتفلیکس واکنش خود را به داستان تقریبا واقعی Black Mirror و عناصر اپیزود سرود ملی Black Mirror نشان می‌دهد که به نوعی در سریال آینه سیاه واقعی می‌شوند.

واقعی شدن داستان نخست وزیر و خوک Black Mirror

واقعی شدن داستان نخست وزیر و خوک Black Mirror
داستان تقریبا واقعی Black Mirror

چارلی بروکر خالق Black Mirror واکنش خود را به یک داستان واقعی از نخست وزیر بریتانیا و خوکی که منعکس کننده وقایع نمایش است نشان می‌دهد. آینه سیاه که برای اولین بار در سال 2011 از نتفلیکس پخش شد، یک نمایش علمی-تخیلی ترسناک است که بدترین غرایز بشریت و تلاقی آنها با نوآوری های تکنولوژیکی را بررسی می‌کند. اولین اپیزود سریال، سرود ملی، به دنبال مایکل کالو، نخست وزیر بریتانیا(روری کینیر) است که در تلویزیون زنده به داشتن رابطه جنسی با خوک باج گیری می‌شود.

داستان تقریبا واقعی Black Mirror

واقعی شدن داستان نخست وزیر و خوک Black Mirror
داستان تقریبا واقعی Black Mirror

 

بروکر قبل از انتشار فصل ششم «آینه سیاه»، در مصاحبه اخیر خود با Empire(نسخه چاپی) واکنش خود را به یاد می‌آورد. به یک رسوایی واقعی در سال 2015 که شامل دیوید کامرون، نخست وزیر سابق بریتانیا بود. شایعه شده بود که کامرون با سر خوک به عنوان بخشی از مراسم شروع دانشگاه رابطه داشته است. نظر بروکر در مورد تصادف را در ادامه گفته شده است:

چیزهایی مانند دیوید کامرون چنین احساسی داشتند. این در واقع من را برای مدت کوتاهی کمی نگران کرد، زیرا فکر کردم، این نمی تواند واقعی باشد! مطمئناً این اتفاق نمی‌افتاد؟ خیلی نزدیک است. این باعث می‌شود احساس کنید در یک شبیه‌سازی زندگی می‌کنید.

در حالی که شباهت‌های واقعی با «سرود ملی» قطعاً عجیب است، سایر جنبه‌های Black Mirror نیز مانند پیش‌بینی‌های بسیار دقیق برای آینده احساس می‌شوند. بیشتر این امر به این دلیل است که نمایش به اضطراب‌های زندگی واقعی یا گرایش‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند می‌زند، آنها را گسترش می‌دهد و می‌پیچاند تا داستانی تاریک را روایت کند. به عنوان مثال، خطرات رسانه های اجتماعی یک موضوع برجسته است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *