مصاحبه با سارا حاتمی/ عادت کردم “ثریا” را زندگی کنم + عکس

مصاحبه با سارا حاتمی در زمان اکران فیلم کت چرمی روی پرده سینماهای سراسر کشور انجام شد. این بازیگر سینما طی سالهای اخیر با بازی جذاب خود طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بازی سارا حاتمی در کت چرمی هم بسیار تاثیر گذار بود، او در مصاحبه اخیرش می‌گوید: عادت کردم «ثریا» را زندگی کنم.

سارا حاتمی بازیگر جوان و مستعد پیشرفت این روزهای سینمای ایران هجده ساله است. او هنرجویی و بازی در تئاتر را در سنین پایین‌تر آغاز کرد و به موفقیت‌هایی هم دست یافت. سارا حاتمی پس از بازی در تئاتر و فیلم‌های کوتاه، با بازی در سریال پر‌طرفدار «زخم کاری» در شبکه نمایش خانگی معروف شد. او با «کت چرمی» توانست توانایی‌هایش را به رخ بکشد. او با نقش ثریا در فیلم کت چرمی با درک درست، نقش دختری که بر اثر شرایط اجتماعی به بیراهه رفته و درگیر اعتیاد شده است را به خوبی بازی کرد.

سارا حاتمی به‌خاطر ایفای نقش ثریا در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ نقش مکمل زن شد. برای خواندن مصاحبه با سارا حاتمی در ادامه با فیگار همراه باشید.

مصاحبه با سارا حاتمی در خصوص نقش هایش

سارا حاتمی در فیلم کت چرمی بسیار موفق ظاهر شد. او با اشاره به تلاش‌هایش برای رسیدن به موفقیت در این فیلم گفت:

من عادت کردم که ثریا را زندگی کنم. برای ایفای این نقش انرژی و توان زیادی صرف کردم و موفقیتم برای این فیلم، برایم هیجان‌انگیز و غافلگیر کننده بود.

سارا حاتمی در فیلم کت چرمی

در سریال «زخم کاری» نقشی بسیار متفاوت از «کت چرمی» بازی کردید که آن نقش باعث دیده شدن شما شد….

– مائده به لحاظ خاستگاه اجتماعی، نوع رفتار و از نظر ظاهری و فیزیکی از ثریا فاصله داشت. در «زخم کاری» مائده دختر جوانی است که در ظاهر خیلی خوشبخت و سعادتمند به نظر می‌رسد و کسانی که او را می‌شناسند نیز تصور می‌کنند محبوب والدین و پدربزرگ پولدارش است اما درون زندگی واقعی او، خلاف این تصورات را نشان می‌دهد و زندگی پرچالشی دارد.

در روزگار فعلی دخترانی از جنس ثریا چقدر در جامعه مابه ازا دارند و ساخته شدن و دیدن فیلم‌هایی از جنس «کت چرمی» چقدر برای آنها جنبه آگاهی‌بخشی دارد؟

– برای جوان‌ها و البته همه آدم‌های جامعه نیاز است که بدانند چنین محیط‌هایی وجود دارد و دختران جوان و بدسپرستی با چه چالش‌ها و مشکلاتی درگیر هستند و با بسیاری دیگر از اتفاقات غیرمنتظره و دشوار که در این محیط‌ها برای جوان‌ها رخ می‌دهد. آشنا شوند. از طرفی این را باید باور کرد که در جامعه ما رفتار برخی از آدم‌ها در لایه ظاهری است و در باطن، با چیز دیگری مواجه هستیم چرا که آن آدم، قضایا و داستان‌های زیادی در درون خود دارد… سینما می‌تواند روایتی را به تصویر بکشد که دردیدگاه مخاطب نسبت به زندگی پیرامونی اثرگذار باشد. این وجوهات تاثیرگذار اجتماعی در «کت چرمی» می‌تواند به عنوان یک سند اجتماعی، نکات ارزشمندی را به مخاطب انتقال دهد.

سارا حاتمی در کت چرمی

شخصیت ثریا از شما تا چه حد فاصله داشت؟

– طبیعتا خیلی زیاد. یک از مسائلی که ثریا با آن درگیر است بحث اعتیاد اوست. او نوجوانی است که تازه مصرف مواد مخدر را شروع کرده است. نکته مهم، مدل نوع رفتار شخصیت‌ها در این فیلم به طور مثال در بحث سیگار کشیدن و غدا خوردن است. ممکن است در فیلمی دیگر، نیازی به پرداختن به این جزئیات در نقش وجود نداشته باشد، اما موقعی که من به عنوان بازیگر سراغ نقشم می‌روم، نیاز دارم که برای شخصیت‌سازی به این جزئیات به ظاهر ساده رفتاری توجه کنم و فکر کنم که مثلا ثریا چگونه غذا می‌خورد، چه زمانی می‌خوابد، نوع رفتارش با سایرین چگونه است، روزش را چگونه می‌گذراند، در تنهایی چه کنش و رفتاری دارد و… برای من شناخت این ویژگی‌ها در نقش برای ساختن شخصیت بسیار مهم و کلیدی است. به آن توجه دارم و باید بتوانم از تجربیات زیسته‌ام در ایفای نقش استفاده کنم.

سارا+حاتمی

در این بین نقش بازیگران روبه‌رو خیلی مهم و حساس است، هم‌بازی بودن با بازیگران باتجربه چقدر به نفع شما بود؟

– بله، نقش مقابل من در «کت چرمی»، جواد عزتی است و او در این زمینه به من کمک‌های زیادی انجام داد و صحبت‌های او، برای من دستاوردهای مثبتی در شیوه بازی به همراه داشت. می‌توانم بگویم هر موقع که سکانسی داشتم که ایشان بازیگر روبه‌رویم بود با سعه صدر به من کمک می‌کرد که بازی من درست و منطقی باشد و حس مناسب را به دست بیاورم. جواد عزتی بازیگر متعهدی است که فقط به فکر خودش نیست و هوای بازیگران جوان را دارد و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند… او تا موقعی که کار درست نمی‌شد، رضایت نمی‌داد تا سکانس بعدی فیلمبرداری شود و آنقدر برداشت‌ها ادامه پیدا می‌کرد تا به شکل درست بازی برسیم.

در حین تمرینات و شروع بازی نکته و یا ویژگی خاصی هم به شخصیت ثریا اضافه کردید و اگر این کاررا انجام دادید کارگردان چقدر از آن استقبال و از آن استفاده کرد؟

– روال کار در فیلمبرداری مشارکت حداکثری بازیگران در کامل شدن نقش‌های‌شان بود و برای رسیدن به حس مورد نظر، همه کمک می‌کردند… از زمان شروع دورخوانی من پیشنهاداتی دادم و به‌تدریج در کنار سایر پیشنهادات شخصیت ثریا سر و شکل کاملی به خودش گرفت. در واقع من عادت کردم که ثریا را زندگی کنم و برای ایفای این نقش انرژی و توان زیادی صرف کردم. این خیلی برایم هیجان‌انگیز و غافلگیر کننده بود که در اولین تجربه سینمایی بتوانم جایزه بازیگری را از جشنواره فیلم فجر را دریافت کنم.

نقش ثریا در فیلم کت چرمی

بعد از این درخشش، این انتظار را دارید که در سینما حضورهای موثرتر و بیشتری را تجربه کنید؟

– خیلی خوشبین هستم که برایم اتفاقات خوبی رخ بدهد و البته نمی‌شود برای تحقق چنین وضعیتی برنامه‌ریزی از قبل داشت. نه تنها من بلکه هر بازیگری دوست دارد در کارهای شاخص از کارگردان شناخته شده در قالب نقش‌های خوب و کامل بازی کند و من تلاشم را انجام می‌دهم تا در این فرآیند انتخاب‌های بهتر و قدم‌های روبه جلویی داشته باشم.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *