فتحعلی اویسی درگذشت ؛ کاش حاشیه دامن مرگ اویسی را می‌گرفت !

فتحعلی اویسی که از چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح سه شنبه، ۱۳ مهرماه به رحمت خدا رفت. با نوشتار فتحعلی اویسی درگذشت با فیگار بمانید.

علیرضا اویسی، فرزند فتحعلی اویسی، در صفحه اینستاگرام خود خبر درگذشت پدرش را تایید کرده است. متاسفانه خبری که می‌شنویم و می‌خوانیم حقیقت دارد و به حاشیه سازی‌هایی که در حال حاضر در دنیای تکنولوژی به هر چیزی دامن می‌زند ربطی ندارد. فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز سه شنبه 13 مهرماه جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

فتحعلی اویسی درگذشت

کاش حاشیه دامن مرگ اویسی را می‌گرفت !

فتحعلی اویسی درگذشت, فتحعلی اویسی مرگ, درگذشت فتحعلی اویسی, مرگ فتحعلی اویسی
فتحعلی اویسی درگذشت, فتحعلی اویسی مرگ, درگذشت فتحعلی اویسی, مرگ فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و … به ایفای نقش پرداخته بود.

بیشتر بخوانید:

طی چند ماه گذشته چندین هنرمند ایرانی هم بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که می‌توان به صادق صفایی، بازیگر، مسعود ولدبیگی، گریمور، علی سلیمانی، بازیگر، فرشته طائرپور، تهیه‌کننده، علیرضا فتحی، طراح بدلکاری، و سیامک اطلسی، بازیگر، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

او پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد و چند فیلم را هم کارگردانی کرد. اویسی در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش «مریم و میتیل» را ساخت که فیلم موفقی بود.

بیشتر بخوانید:

درگذشت فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی درگذشت, فتحعلی اویسی مرگ, درگذشت فتحعلی اویسی, مرگ فتحعلی اویسی
فتحعلی اویسی درگذشت, فتحعلی اویسی مرگ, مرگ فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، «سرب» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، «هی جو» (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، «بانو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی» (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و «مومیایی ۳ »(محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌ است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار درگذشت فتحعلی اویسی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *