فیلم Barbie در بریتانیا رده سنی بالاتر از ۱۲ سال دریافت کرد [+جزئیات]

فیلم سینمایی Barbie با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شده که می‌توان از آن‌ها به دریافت رده سنی بالاتر از ۱۲ سال برای فیلم Barbie در بریتانیا اشاره کرد.

با اینکه فیلم سینمایی Barbie از مورد انتظارترین فیلم‌های سال 2023 به شمار می‌رود، اما همچنین انتقادات از فیلم باربی، باعث به وجود آمدن مشکلات سینمایی Barbie شده و همچنین ممنوع شدن فیلم Barbie از همین الان در برخی کشورها صورت گرفته است.

دریافت رده سنی بالاتر از ۱۲ سال برای فیلم Barbie

باربی از طرف هیأت طبقه‌بندی فیلم بریتانیا(BBFC) رده سنی بالاتر از ۱۲ سال (12A) دریافت کرده است. علت آن نمایش آزار جنسی جزئی، خشونت و وحشی‌گری، رفتار خطرناک و الفاظ رکیک اعلام شده است. این هیأت توضیح داد که در یکی از صحنه‌های فیلم گروهی از مردان به یک زن آزار جنسی کلامی می‌رسانند و درباره ظاهرش اظهار نظر نادرستی می‌کنند و همچنین، لمس جنسی از سمت یک مرد به یک زن تحمیل می‌شود که در ویدیویی از پشت صحنه نشان داده بود که یک مرد به باربی آزار جنسی می‌رساند، قابل مشاهده است.

دریافت رده سنی بالاتر از ۱۲ سال برای فیلم Barbie
مشکلات سینمایی Barbie

انتقادات از فیلم باربی

دریافت رده سنی بالاتر از ۱۲ سال برای فیلم Barbie
مشکلات سینمایی Barbie

تد کروز، سناتور، آمریکایی می‌گوید فیلم باربی (Barbie) پروپاگاندای چین را تقویت می‌کند. به دنبال پخش تریلر باربی، ویتنام اکران این فیلم را به دلیل نمایش نقشه منطقه حساسیت‌ زایی در دریای جنوبی چین ممنوع اعلام کرد. این منطقه دهه‌هاست میان چین و این کشور تنش ایجاد کرده است.

سخنگوی کروز به دیلی میل می‌گوید:

سناتور کروز سال‌هاست که می‌جنگد تا از تغییر و سانسور محتوای کمپانی‌های آمریکایی، به‌ویژه استودیوهای هالیوود برای جلب رضایت حزب کمونیست چین جلوگیری کند.

خطوط نه‌گانه برای مناطق نفت‌خیزی به وست ۱۲۰۰ مایل در نقشه‌های چینی از دهه ۱۹۴۰ پدیدار شد و بیش از ۸۰ درصد دریای جنوبی چین را تشکیل می‌دهد. علاوه بر ویتنام، کشور فیلیپین، مالزی و تایوان با چین به خاطر این منطقه وارد مناقشه شده‌اند. چند روز پس از ممنوع شدن باربی در ویتنام، کشور فیلیپین نیز ممنوعیت اکران این فیلم به کارگردانی گرتا گرویگ و بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ را بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *