اظهارات مهدی آذرپندار در نشست خبری چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

به گزارش مهر، این نشست خبری به دبیری مهدی آذرپندار در باغ زیبا برگزار شد و اظهارات مهدی آذرپندار در نشست خبری جنجال به پا کرد.

صبح روز ۳۰ مرداد، نشست خبری چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در باغ زیبا برگزار شد و طبق صحبت‌هایی که توسط مهدی آذرپندار، دبیر این نشست خبری، امریکا چهارمین کشورِ ارسال‌کننده‌ی بیش‌ترین فیلم بوده و استقبال بسیاری از کسانی که فیلم سیاسی بسازند خواهد شد.

اظهارات مهدی آذرپندار در نشست خبری

در آغاز این نشست توسط آذرپندار اینگونه بیان شد:

در بخش بین‌ المللی برای هیچکس پنهان نیست که سال گذشته با فشارهای خارجی هم برای عدم برگزاری جشنواره در زمان تعیین شده مواجه شدیم و این موضوع در فضای مجازی ده برابر شد. از چند جا هم ابلاغیه دریافت کردیم که درباره آن در فضای داخلی اغراقاتی وجود داشت و حتی برخی گفتند آکادمی اسکار امتیاز ما را لغو کرده که این اخبار دروغی بیش نبود.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد:

این رکوردشکنی نشان‌دهنده این است که در این بخش اغراق شده بود و جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان بین‌المللی‌ترین رویداد شناخته شده و برای اولین‌بار این تعداد آثار به دست ما رسیده است. حتی در جشنواره‌های بین‌المللی معروف هم این تعداد، عدد مهم و قابل اهمیتی است. این عدد در سطح جهانی عدد مهمی است چون بخش بین‌الملل شامل فیلم‌های بین‌المللی است و فیلم‌های داخلی را نمی‌پذیریم.

بیشتر بخوانید:

نسخه مرمت‌ شده خانه دوست کجاست

اظهارات مهدی آذرپندار در نشست خبری
صحبت های مهدی آذرپندار در نشست خبری

چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

اظهارات مهدی آذرپندار در نشست خبری
چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

دبیر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران توضیح داد:

در بخش بین‌الملل، دو جایزه حقیقت جویان و راه ابریشم را اضافه کردیم و دنبال این فضا بودیم که در بخش بین‌الملل اگر آثاری وجود دارند که در پی منعکس کردن حقیقت‌ها هستند، یک جایزه مضمونی داشته باشند. راه ابریشم هم به این دلیل است که از فضای همجواری استفاده کنیم. این جایزه یادآور آن فضا است که قبل‌تر، کشورهای زیادی در آن وجود داشته و امروز توجه‌مان را به کشورهای همسایه و همجوار داریم. امسال با این اتفاق سایت ما به ۱۲ زبان فراخوان را به انتشار رساند.

صحبت های مهدی آذرپندار در نشست خبری

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید.

دیدگاه شما در خصوص اظهارات مهدی آذرپندار در نشست خبری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *