دانشمندان آمریکایی از کریستوفر نولان و فیلم اوپنهایمر تقدیر رسمی می‌کنند

«فدراسیون دانشمندان آمریکا» در خبری رسمی اعلام کردند که تقدیر دانشمندان آمریکایی از اوپنهایمر ، تا ماه آینده صورت خواهد گرفت.

فیلم «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان»، داستان ساخت اولین بمب اتم در تاریخ که توسط «جی. رابرت اوپنهایمر» و همکارانش، برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم آغاز شد را روایت می‌کند. نولان در مراسمی که در ماه نوامبر (آبان/آذر)، در واشنگتن دی‌سی برگزار می‌شود، جایزه افتخاری این انجمن را دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم اوپنهایمر 2023

تقدیر دانشمندان آمریکایی از اوپنهایمر

این مراسم، از سال 1971 برای تقدیر از دانشمندان، سیاست‌مداران و شخصیت‌هایی که در زمینه علم و فناوری به دستاوردهایی رسیده‌اند برگزار می‌شود. «کریستوفر نولان» که با فیلم «اوپنهایمر» در سال 2023، گام بلندی در صنعت بمب اتم و سینما برداشت، جایزه امسال این مراسم را دریافت می‌کند.

تقدیر دانشمندان آمریکایی از اوپنهایمر
تقدیر دانشمندان آمریکایی از اوپنهایمر

«دنیل کوریا»، مدیر عامل این فدراسیون، درباره علت تحسین دانشمندان از نولان می‌گوید:

«فیلم نولان، دانشمندانی را به تصویر می‌کشد که در سال 1945 با عنوان «فدراسیون دانشمندان اتمی» تشکیل شدند تا خطرات تسلیحات هسته‌ای را برای عموم آگاه سازند. ما همچنین به دنبال راهکارهایی برای ایجاد جهانی امن‌تر هستیم. به‌ویژه با توجه به رویدادهای کنونی که به ما یادآوری می‌کنند این خطرات واقعی و در حال ظهور هستند.»

این جایزه قبلاً به سناتورهایی مانند «تد کندی»، «سم نان» و «ریچارد لوگار»، و همچنین سیاستمدارانی چون «هنری کیسینجر» و نویسندگانی مانند «کارل سگان» و «روث آدامز» اهدا شده بود. «اوپنهایمر» با کسب درآمد 939 میلیون دلاری، به سومین فیلم پرفروش سال 2023 تبدیل شده است.

نسخه بلوری فیلم «اوپنهایمر»، در تاریخ 18 نوامبر 2023 (۲۷ آبان 1402)، که همزمان با روز شکرگزاری در آمریکا است منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *