احتمال پخش سریال‌ های نمایش خانگی در صدا و سیما ؛ جام‌جم تولیدات پلتفرم‌ها را مصادره می‌کند؟

به تازگی خبری در مورد احتمال پخش سریال‌ های نمایش خانگی در صدا و سیما منتشر شده است و این احتمالا به معنای سواستفاده صداوسیما از تولیدات پلتفرم‌ها است!

سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی اعلام کرد که پخش سریال نمایش خانگی از تلویزیون در حال حاضر در مراحل اداری و حقوقی قرار دارد و پس از تأیید نهایی، سریال‌های مد نظر قرار است از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. مسئله اما اینجاست که این اقدام به نفع کیست؟ پلتفرم‌ها به دنبال مخاطبان تلویزیونی هستند و از درآمد خود ناراضی‌اند یا صداوسیما به حدی بی‌مخاطب شده که ناگزیر است با دست‌یازیدن به تولیدات پلتفرم‌ها اندک مخاطبی برای خود دست‌وپا کند؟

بیشتر بخوانید: ساخت فصل سوم سریال زخم کاری تایید شد

پخش سریال‌ های نمایش خانگی در صدا و سیما

سعید مقیسه در مورد وضعیت بازپخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی از شبکه‌های تلویزیونی، توضیحاتی ارائه کرد.

به گفته وی، هر سریالی که قادر باشد به اولویت‌های محتوایی تعیین شده در اسناد بالادستی توجه کند، می‌تواند برای پخش از تلویزیون موردنظر قرار گیرد. در حال حاضر، برخی از تولیدات سکوهای نمایش خانگی به خوبی به اولویت‌های محتوایی کشور توجه دارند. همچنین، چهار سریال که توسط سه رسانه نماوا، آپرا و فیلم‌نت تولید شده‌اند، در حال طی مراحل اداری و حقوقی برای معرفی به صدا و سیما هستند. به گفته مقیسه، پس از قطعی شدن، نام سریال‌ها نیز اعلام خواهد شد.

وی همچنین افزود که برای پخش یک سریال نمایش خانگی از تلویزیون، لازم است کل مسیر مربوط به خرید کپی رایت یا توافق با سکوی ناشر به طور کامل طی شود تا در آینده در روابط بین صدا و سیما و سکوها چالشی ایجاد نشود.

پخش سریال‌ های نمایش خانگی در صدا و سیما

سعید مقیسه تأکید کرد که در طی یک سال گذشته، برخی تولیدکنندگان مجوزهای تولید سریال و برنامه تلویزیونی از ساترا دریافت کرده‌اند. او امیدوار است با پیشرفت و توسعه این تولیدات، شاهد افزایش محصولات مناسب برای پخش همزمان در شبکه نمایش خانگی و شبکه‌های تلویزیونی باشیم.

همچنین رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرده بود که این سازمان آمادگی دارد سریال‌ها و برنامه‌های مناسب شبکه نمایش خانگی را تبلیغ و ترویج کند و تیزرهای آن‌ها را پخش کند. او به این نکته تأکید کرده بود که حتی می‌توانند حق پخش سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی سکوهای نمایش خانگی را خریداری کنند.

اخیراً تیزر یکی از سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی از بخش‌های خبری صدا و سیما پخش و اعلام شده است که از این هفته با همکاری ساترا و معاونت سیاسی صدا و سیما، سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی در بخش‌های مختلف خبری معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *