قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن توسط رگولاتور بریتانیا تایید شد [+ویدیو اعلام رسمی مایکروسافت]

در ادامه جریانات خرید پرحاشیه و پردردسر اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت بزرگ مایکروسافت، قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن توسط رگولاتور بریتانیا نیز تایید شد.

تایید شدن قرار داد اکتیویژن و مایکروسافت از سوی رگولاتور بریتانیا دردسرهای بسیاری را برای ردموندی‌ها به پایان رساند. موسسه رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) به طور رسمی به مایکروسافت چراغ سبز داد تا قرارداد 68.7 میلیارد دلاری با اکتیویژن بلیزارد را منعقد کند. پس از گذشت مدت زمان طولانی، CMA در یک بیانیه مطبوعاتی، قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به ارزش 68.7 میلیارد دلار را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: تاریخ انتشار بازی‌ های اکتیویژن برای گیم‌ پس اعلام شد

قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن

با تأیید رسمی از سوی سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA)، مایکروسافت در حال حاضر مجاز به انجام قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد است. CMA بیان می‌کند که تغییراتی که مایکروسافت در ساختار قرارداد اعمال کرده، نگرانی‌های مربوط به انحصارگرایی را برطرف می‌کند. این تغییرات باعث می‌شود که حق استریم ابری بازی‌های فعلی و آینده اکتیویژن بلیزارد به شرکت یوبی‌سافت منتقل شود.

با تأیید رسمی CMA، مایکروسافت اکنون مجوز دارد قرارداد موردنظر را امضا کند. سازمان CMA تأکید می‌کند که تبدیل اکتیویژن بلیزارد به یک زیرمجموعهٔ مایکروسافت، باعث تقویت رقابت در بازار بازی‌های ابری می‌شود. مدیر عامل CMA اظهار داشته است که انتقال حق استریم ابری بازی‌های اکتیویژن به یوبی‌سافت، به بریتانیا اطمینان می‌دهد که مایکروسافت توانایی انحصارگرایی در این بازار را ندارد که در حال حاضر در حال رشد است.

برد اسمیت، مدیرعامل مایکروسافت، از تصمیم CMA استقبال کرده است و اعلام کرده که مایکروسافت بالاخره توانسته از آخرین مانع برای انجام قرارداد اکتیویژن عبور کند. او بیان می‌کند که این قرارداد به نفع گیمرها و صنعت بازی خواهد بود.

با تأیید رسمی CMA، اکنون نیاز است تا منتظر بیانیه مطبوعاتی از سوی مایکروسافت درباره بسته شدن قرارداد اکتیویژن بمانیم. امروز، ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۱ مهر ۱۴۰۲) آخرین مهلت برای انجام این قرارداد است و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، مایکروسافت مجبور به پرداخت جریمه خواهد بود.

بروزرسانی: مایکروسافت و ایکس باکس با انتشار بیانیه‌های، نهایی شدن خرید اکتیویژن را تایید کردند

فیل اسپنسر در پیامی به مناسبت نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد:

ما گیمینگ را دوست داریم. ما گیم بازی می‌کنیم، گیم می‌‎سازیم و بیشتر از هر چیزی می‌دانیم که گیمینگ چه ارزشی برای همه ما، چه به‌صورت فردی و چه گروهی دارد. و امروز، ما در ایکس باکس رسما به اکتیویژن بلیزارد و تیم‌هایشان خوش‌آمد می‌گوییم.

به‌عنوان یک تیم ما یاد خواهیم گرفت، خلاقیت به‌خرج خواهیم داد و به وعده خود عمل خواهیم کرد تا لذت و اجتماع گیمینگ را به دست مردم بیشتری برسانیم. ما این کار را در فرهنگی انجام خواهیم داد که به‌دنبال قدرت دادن به همه است تا بهترین کارشان را انجام دهند، جایی که همه در آن جایگاه خود را دارند و تمرکز آن روی وعده ما، یعنی گیمینگ برای همه، است.

ضمنا، ردموندی‌ها رسما تایید کردند که از امروز روند اضافه شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد به گیم پس آغاز می‌شود. طبق بیانیه فیل اسپنسر (و توییت چند روز پیش اکتیویژن بلیزارد)، می‌توان از بعد از آغاز ۲۰۲۴ انتظار ورود بازی‌های ABK به گیم پس را داشت. فیل اسپنسر می‌گوید:

از امروز ما شروع به کار می‌کنیم تا فرنچایزهای محبوب اکتیویژن، بلیزارد و کینگ را به گیم پس و سایر پلتفرم‌ها بیاوریم. طی ماه‌های آینده بیشتر درباره زمانی که می‌توانید بازی کنید صحبت خواهیم کرد. می‌دانیم که هیجان‌زده‌اید. ما هم همین‌طور.

مایکروسافت حالا بیش از ۸۵۰۰ کارمند اکتیویژن، ۹ استودیوی بازی‌سازی از بلیزارد و ۱۱ استودیو را در ایکس باکس خواهد داشت. ضمنا اکنون می‌توان مایکروسافت را سومین کمپانی بزرگ بازی‌سازی دنیا از نظر درآمد پس از تنسنت و سونی دانست.

راستش را بگویم، فقط خوشحالم که این ماجرا تمام شد. واقعا از اخبار ریز و درشتی که در این ۲۰ ماه داشتیم خسته شده بودم!- فیل اسپنسر

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *