شرکت والت دیزنی مالک شبکه هولو (Hulu) شد

شب گذشته، بالاخره قرارداد شرکت والت دیزنی و شبکه هولو تکمیل شد. بر اساس جزئیات این قرارداد، کمپانی والت دیزنی حالا مالک رسمی شبکه هولو است.

شب گذشته، سرنوشت سرویس استریم «هولو» به صورت رسمی مشخص شد و کمپانی «والت دیزنی»، با توافق شرکت «کامکست» و پرداخت هزینه بیشتر، کنترل کامل شبکه Hulu را در اختیار گرفت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شرکت والت دیزنی مالک شبکه هولو شد

کمپانی «Walt Disney» اعلام کرد که 33 درصد از سهام باقی‌مانده شرکت «کامکست» را خریداری خواهد کرد تا کنترل کامل این سرویس استریم را در اختیار بگیرد. «دیزنی» باید 8.5 میلیارد دلار به «کامکست»، برای خرید سهام شبکه «Hulu» پرداخت کند.

شرکت والت دیزنی
شرکت والت دیزنی

«دیزنی» پیش از اینکه این مبلغ را پرداخت کند، در زمان تصاحب شرکت «فاکس قرن بیستم» در سال 2019، توانست صاحب دو سوم از سهام شبکه «Hulu» شود و در ادامه با توافقی که با «NBC Universal» داشت، می‌تواند مدیریت شبکه تا سال 2024 به دست بگیرد.

از آن زمان، «دیزنی» اشتراک ماهیانه شبکه «Hulu» را در قالب باندل «دیزنی پلاس» و «ESPN+» را به مشتریان خود ارائه داده است. پیش از این شایعاتی مبنی‌بر احتمال واگذاری حقوق شبکه «هولو» به شرکت دیگری اعلام شده بود؛ اما به‌نظر می‌رسد که با وجود شایعات منتشر شده، «والت دیزنی»، تصمیم متفاوتی در مورد سرنوشت این سرویس استریم گرفته است.

مدیر شرکت «Disney»، ضمن تأیید هزینه پرداختی به «کامکست» که شرکت مادر «NBC» است، قرارداد Disney و هولو را به صورت رسمی اعلام کرد. این قرارداد، از تاریخ 1 دسامبر 2023 (10 آذر 1402) اعمال خواهد شد.

انتظار می‌رود که «دیزنی»، هزینه بیشتری را برای تولید محتوای شبکه «هولو» پرداخت کند. در حال حاضر، هزینه دو سرویس استریم «هولو» و «دیزنی پلاس» به ترتیب از ماهیانه 14,99 دلار به 17,99 و 10,99 دلار به 13,99 دلار افزایش یافته است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که تمامی برنامه‌های «هولو»، در خارج از آمریکا، از طریق سرویس استریم «دیزنی پلاس» یا «استار پلاس» در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و حالا برخی تصور می‌کنند که دیزنی ممکن است در نهایت این دو شبکه آنلاین را با یکدیگر ادغام کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی خرید شبکه هولو توسط والت دیزنی چیست؟ لطفا نظرات خود را با فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *