رشد 105 درصدی مخاطب سینماها در فصل پاییز

سینماها در فصل پاییز عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستند با رشد 105 درصدی نسبت به تابستان، بیش از 9 میلیون و 363 هزار مخاطب جذب کنند.

در این 3 ماه، 209 هزار و 411 سانس در سینماها برگزار شده و به فروش 388 میلیاردی دست یافتند. این آمار در شرایطی که مناسبت‌هایی همچون ایام فاطمیه و شب یلدا وجود داشت، به ویژه تاثیراتی کاهشی را بر میزان استقبال از فیلم‌ها گذاشت. با ورود به فصل زمستان، امیدهای زیادی برای ادامه رونق سینما و افزایش علاقه مخاطبان به فیلم‌ها وجود دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رشد 105 درصدی مخاطب سینماها در فصل پاییز

فیلم کمدی هتل با جذب حدود نیمی از مخاطبان این فصل، 4 میلیون و 525 هزار نفر را به سینماها جلب کرد و فروشی به مبلغ 196 میلیارد تومان داشت. انتظار می‌رود فیلم فسیل مسعود اطیابی با رکورد تقریبی 299 میلیارد تومانی، رکورد فیلم کمدی هتل را بشکند.

انیمیشن بچه زرنگ بیش از حد انتظار جلب توجه کرده بود، با 1 میلیون و 507 هزار مخاطب، عنوان پرمخاطب‌ترین انیمیشن ایرانی را به دست آورد و فروشی به ارزش 50 میلیارد تومان داشت. ادامه نمایش این فیلم، باعث امیدواری به ثبات این رکورد در ادامه عرضه آن شد.

سینماها در فصل پاییز

سینمای ایران با ورود به فصل زمستان، با امیدهای بسیاری به دنبال بهبود رکورد پائیز خود در طی سه ماه آخر سال است. فیلم‌های هتل و ویلا ساحلی با قابلیت رسیدن به فروش بالای 300 میلیارد تومان را دارند. فسیل نیز به عنوان یک اهرم کمکی برای این دو فیلم در گیشه مطرح شد.

علاوه بر این اثرها، ادامه نمایش فیلم‌هایی همچون بچه زرنگ، گیج‌گاه و ورود و خروج ممنوع و همچنین عرضه آثار جدید در طول سه ماه آینده، منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان سینما و شکستن رکورد پائیز سینما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی رکورد فروش سینماها در فصل پاییز چیست؟ آیا از علاقه‌مندان سینما هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *