شهر کتاب مرکزی پلمب شد

به تازگی خبری تحت عنوان پلمب شدن شهر کتاب مرکزی به انتشار رسید که به گزارش برخی رسانه‌ها این اقدام توسط اداره اماکن انجام شد.

شهر کتاب مرکزی با انتشار یک پیام در صفحه مجازی خود خبر پلمب این فروشگاه را اعلام کرد. مأموران پلیس اماکن، در مرکز شهر تهران، کتابفروشی اصلی شهر را به دلیل عدم احترام به حجاب اجباری مشتریانش مهر و موم کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شهر کتاب مرکزی پلمب شد

این کتابفروشی در ظهر روز جمعه، اول ماه دی، با انتشار خبر این اتفاق در صفحه اینستاگرامی خود اعلام کرد:

وظیفه ما بود به همگان اطلاع دهیم تا در مواجه با سرمای زمستان، آلودگی هوا و ترافیک، برای آمدن به شهر کتاب زحمت نکشید.

شبکه شرق نیز گزارش داد که دلیل اصلی پلمب این کتابفروشی “نقض مقررات اتحادیه صنفی و دستورات وزارت کشور” است، اما در گزارش مأموران، عدم رعایت حجاب توسط مشتریان در این محل، به عنوان دلیل اصلی برای مهر و موم کردن کتابفروشی اصلی شهر قید شد.

قبلاً نیز تعدادی از کتابفروشی‌ها و کافه‌کتاب‌ها در تهران و سایر شهرهای ایران به دلیل نقض حجاب اجباری توسط زنان بازدیدکننده توسط اداره اماکن فرماندهی انتظامی مهر و موم شده بودند. شعبه مرکزی شهر کتاب تهران این اتفاق را در یک پست در صفحه اینستاگرامی خود به اطلاع مردم رسانده است.

شهر کتاب مرکزی

در ادامه پلمب واحدهای مختلف صنفی در ماه مهر امسال، دو کتابفروشی با نام‌های “کتاب دی” و “کتاب خانه” در مناطق مختلف تهران پلمب شده‌اند. کتابفروشی “دیدآور” در خیابان انقلاب تهران، “کتابفروشی روباه قرمز” در مجتمع آ.اس.پ تهران، کتابفروشی “اردیبهشت” که متعلق به سروش صحت در رشت است، شهر کتاب اردیبهشت در اصفهان و شهر کتاب بابلسر از کتابفروشی‌هایی هستند که در بازه‌ی زمانی فروردین ماه تا کنون به دلیل عدم احترام به حجاب اجباری توسط مشتریان پلمب شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پلمب شدن شهر کتاب مرکزی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *