شهلا لاهیجی، اولین ناشر زن ایرانی درگذشت

شهلا لاهیجی ، نخستین ناشر زن ایرانی بود که اخیراً خبر درگذشت او طی یک پیام توسط اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران اعلام گردید.

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با نهایت تأسف و اندوه در پیامی از درگذشت بزرگ‌ترین نویسنده، مترجم برجسته و همچنین اولین ناشر زن ایرانی ، شهلا عبدالله‌زاده لاهیجی خبر داد. این شخصیت برجسته که در کنار فعالیت‌های نویسندگی و مترجمی، مدیر مسئول انتشارات روشنگران و مطالعات زنان بود، به عنوان یک پیشکسوت در صنعت نشر و حوزه زنان شناخته می‌شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شهلا لاهیجی اولین ناشر زن ایرانی درگذشت

مراسم تشییع و یادبود این فرد بزرگ و ارزشمند متعاقباً اعلام خواهد شد تا همکاران، دوستان، و علاقمندان به ادبیات و فعالیت‌های او، فرصت داشته باشند تا از وی به خاطر ارزشمندی‌هایی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و ادبی ایجاد کرده است، قدر دانی کنند.

شهلا لاهیجی

«شهلا لاهیجی» که در سال 1321 به دنیا آمد، علاوه بر نویسندگی و مترجمی، اولین ناشر زن ایرانی بود که با تأسیس انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در سال 1363، نقش بسیار مهمی در انتشار آثار مرتبط با زنان و امور مرتبط با این حوزه داشت.

این اتحادیه به عنوان نماینده‌ای از صنعت نشر و ادبیات کشور، از ارزش‌های زندگی و فعالیت‌های بی‌پایان شهلا عبدالله‌زاده لاهیجی تقدیر و تجلیل می‌کند و با عمیق‌ترین تسلیت و همدردی، به خانواده و آشنایان ایشان ابراز همدردی می‌نماید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مجموعه آثار او چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *