وزیر ارشاد از رکورد کنسرت‌های سال گذشته خبر داد

«محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر ارشاد ، اظهار داشته که در سال گذشته، بیش از یک میلیون نفر از خارج از کشور برای حضور در کنسرت‌ها در ایران حاضر شده‌اند، که این موضوع یک رکورد جدید در تاریخ کشور محسوب می‌شود.

با اینکه این آمار عجیبی است که منتشر شده؛ اما «محمدمهدی اسماعیلی»، می‌گوید که تعداد حاضران از کشورهای دیگر در اجراهای صحنه‌ای نوروز سال 1401 نیز حدود 400 هزار نفر بوده و این نشان از جذابیت بالای فعالیت‌های هنری و موسیقی در ایران دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


وزیر ارشاد از رکورد کنسرت‌های سال گذشته خبر داد

این اطلاعات نشان‌دهنده جلب توجه جهانی به صحنه‌های هنری و موسیقی ایران است و نمایان‌گر تأثیرگذاری فرهنگ و هنر این کشور در جهان مدرن محسوب می‌شود. حضور بیش از یک میلیون نفر از افراد خارجی در کنسرت‌ها، علاوه بر تقویت تبادل فرهنگی، مناسبتی برای نمایش تنوع و غنای هنری ایران به دنیاست. به علاوه، حدود 400 هزار نفر از کشورهای مختلف برای حضور در اجراهای صحنه‌ای نوروز 1401 به ایران سفر کرده‌اند که این آمار هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده.

وزیر ارشاد

این تعداد، نشان‌دهنده تمایل بالای مخاطبان جهانی به شرکت در رویدادهای هنری و فرهنگی ایران است. از این رو، فعالیت‌های هنری و موسیقی در ایران نه تنها برای جذب مخاطبان داخلی بلکه برای جلب توجه جوانان و هنردوستان جهانی نیز اهمیت زیادی دارد. این تجربه‌های هنری می‌توانند به تبلیغ فرهنگ ایران و ارتقاء تصویر کشور در صحنه جهانی کمک کنند و همچنین از لحاظ اقتصادی، توریسم فرهنگی را تقویت نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این تعداد از بازدیدکنندگانی که «محمدمهدی اسماعیلی» گفته، چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *