در نشست خبری فیلم صبح اعدام چه گذشت؟ + صحبت های بهروز افخمی

به گزارش ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نشست خبری فیلم صبح اعدام به کارگردانی «بهروز افخمی» در تاریخ 14 بهمن ماه در خانه رسانه برگزار شد.

در این نشست خبری، حاضران شامل «بهروز افخمی» (نویسنده و کارگردان)، «علی شیرمحمدی» (تهیه‌کننده)، «حسن‌علی اسدی» (مدیر فیلمبرداری)، «رضا سورانی» (تدوین‌گر)، «محسن دارسنج» (مدیر چهره‌پردازی)، «امیرحسین گل‌محمدی» (صدابردار)، و «ارسطو خوش‌رزم»، «مهرداد نیکنام»، «مسعود»، «شریف»، «محسن آوری» از جمله بازیگران فیلم سینمایی صبح اعدام حاضر بودند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نشست خبری فیلم صبح اعدام با صحبت های بهروز افخمی

در ابتدای این نشست، «بهروز افخمی»، کارگردان فیلم، در پاسخ به سوالی که در مورد انتخاب شکل روایت مستندگونه مطرح شده بود، گفت:

ما روایت مستندگونه را برای این فیلم انتخاب کردیم، زیرا معتقد بودیم که بهترین شیوه برای انتقال این قصه و فیلم، استفاده از این شیوه روایت است. این فیلم المان‌هایی از مستند، مانند نریشن، دارد. البته تعدادی از نقل‌قول‌ها نیز مستند به طیب حاج‌رضایی برمی‌گردد و ما این نقل‌قول‌ها را در سکانس‌های زندان جای دادیم.

«افخمی» درباره موسیقی صبح اعدام نیز اظهار کرد:

موسیقی در این فیلم بسیار مرموز، خیال‌انگیز، متافیزیکی و جذاب است و جنبه‌ای از دنیای ماوریی دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره اقتباس نیز گفت:

در اکثر کارهایم از اقتباس استفاده کرده‌ام اما این فیلمنامه به حساب اقتباس نمی‌آید. ما این فیلمنامه را بر مبنای گزارش‌های روزنامه کیهان و اطلاعات دیگر نوشتیم.

در ادامه نشست، «علی شیرمحمدی»، تهیه‌کننده و طراح صحنه و لباس این اثر، تجربیات خود را با علیرضا افخمی به اشتراک گذاشت و در این رابطه گفت:

پیش‌تر تجربه‌های خوبی با «علیرضا افخمی» داشته‌ام. در این پروژه هم همزمان کار تهیه و طراحی صحنه و لباس را انجام دادم. ما تمام اقدامات را بر اساس الهام‌گرفتن از آثار مستند پیش بردیم و اینکه چقدر در این مسیر موفق بوده‌ام، به مخاطب می‌سپارم.

در پایان این نشست، «مسعود شریف»، بازیگر اثر صبح اعدام، گفت:

از همه اعضای این فیلم که دست به دست هم دادند تا این اثر به ثمر بنشیند، ممنونم. آن‌ها به من کمک‌های بسیاری کردند تا بتوانم نقشم را به درستی ایفا کنم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نشست خبری فیلم صبح اعدام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *