مسابقه فرمول یک اتریش ؛ لکلرک با قهرمانی به رده دوم صعود کرد

مسابقه فرمول یک اتریش بسار جذاب است. مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک جایزه بزرگ اتریش. در ادامه مطلب فرمول یک مسابقه اتریش همراه فیگار باشید.

دور تعیین خط سرعت مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک جایزه بزرگ اتریش – یازدهمین مرحله از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ – در پیست ردبول رینگ در شهر اشپیلبرگ برگزار شد.

مسابقه فرمول یک اتریش

لکلرک با قهرمانی به رده دوم صعود کرد

مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک, فرمول یک مسابقه اتریش
مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک, فرمول یک مسابقه اتریش

در این فصل و در مرحله چهارم و یازدهم مسابقات (امیلیا رومانیا در ایمولای ایتالیا و اتریش) با هدف جذابیت و حساسیت بیشتر، شکل جدید برگزاری دور‌های تمرینی و تعیین خط همچون فصل قبل که در ۳ مسابقه به صورت آزمایشی برگزار شده بود، برگزار شد. بدین ترتیب در روز نخست (جمعه) یک دور تمرینی و سپس دور اول تعیین خط برگزار شد.

سپس در روز دوم (شنبه) یک دور تمرینی دیگر و دور تعیین خط دوم (سرعت) نیز برگزار شد تا در نهایت شرکت کنندگان خطوط اصلی مشخص شوند. بر خلاف سال ۲۰۲۱، در مسابقاتی از سال ۲۰۲۲ که دور تعیین خط به این شکل برگزار می‌شود، فقط به نفرات اول تا سوم امتیاز رده بندی جهانی تعلق نخواهد گرفت. بلکه تا نفر هشتم نیز به ترتیب از ۸ تا یک امتیاز دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

مسابقه فرمول یک اتریش

رده بندی اتومبیل رانی فرمول یک قهرمانی جهان ۲۰۲۲ پس از ۱۱ مرحله از ۲۳ مرحله فصل: انفرادی: ۱- مکس فرشتاپن از هلند – تیم اوراکل ردبول ۲۰۸ امتیاز ۲- شارل لکلرک از موناکو – سکودریا فراری ۱۷۰ ۳- سرخیو پرس از مکزیک – اوراکل ردبول ۱۵۱ ۴- کارلوس ساینس از اسپانیا – سکودریا فراری ۱۳۳ ۵- جرج راسل از انگلیس – مرسدس ۱۲۸ ۶- لوئیز همیلتون از انگلیس – مرسدس ۱۰۹

تیمی: ۱- ردبول اتریش ۳۵۹ امتیاز ۲- فراری ایتالیا ۳۰۳ ۳- مرسدس آلمان ۲۳۷. بر خلاف سال ۲۰۲۱، در مسابقات سال ۲۰۲۲ که به این شکل برگزار می‌شود، فقط به نفرات اول تا سوم امتیاز رده بندی جهانی تعلق نخواهد گرفت، بلکه تا نفر هشتم نیز به ترتیب از ۸ تا یک امتیاز دریافت خواهند کرد. در این فصل ۳ مرحله ابتدایی فصل با شیوه قدیمی برگزار شده بود.

مسابقه فرمول یک اتریش

مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک, فرمول یک مسابقه اتریش
مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک, فرمول یک مسابقه اتریش

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مسابقه فرمول یک اتریش سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *