پسر دلفینی تولید میلیون دلاری ایرانی ؛ پسر دلفینی چگونه میلیون دلاری شد؟

سینمایی پسر دلفینی عنوان انیمیشنی به کارگردانی محمد خیراندیش است که توانسته است در روسیه بالغ بر یک میلیون و ۷۳۰ هزار دلار فروش کند.

پسر دلفینی در روسیه فروش میلیون دلاری داشته است. در ادامه با خبر پسر دلفینی روسیه همراه فیگار بمانید.

سینمایی پسر دلفینی

کارتون پسر دلفینی

سینمایی پسر دلفینی
انیمیشن پسر دلفینی, کارتون پسر دلفینی, پسر دلفینی روسیه

انیمیشن پسر دلفینی

پدیده این روزهای سینمای ایران است  عدد و رقم‌های فروشش قابل توجه است و می‌توان آن را جزو معدود آثار این روزهای سینمای ایران دانست که آورده مالی داشته است؛ نامش «پسر دلفینی» است، انیمیشنی که محمد خیراندیش کارگردان و تهیه‌کننده‌اش محمدامین همدانی طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ مراحل تولیدش را سپری کردند.

سینمایی پسر دلفینی
انیمیشن پسر دلفینی, کارتون پسر دلفینی, پسر دلفینی روسیه

اکران این فیلم در کشور روسیه برعهده شرکت P&A، بزرگ‌ترین توزیع‌‌کننده فیلم در این کشور بود. این فیلم در ۲۷۱۲ سالن این کشور به اکران درآمد و در دو هفته اول اکران، توانست دومین رتبه فروش را در روسیه به دست آورد. سال گذشته سازمان اوج با پیش‌بینی وضعیت سینماهای ایران در دوره کرونا، مالکیت این انیمیشن را به جز حق پخش تلویزیونی با قیمتی مناسب واگذار کرد.

رقم 1.7 میلیون دلار گیشه «پسر دلفینی» در روسیه، معادل تقریبا ۵۰ میلیارد تومان، کمی کمتر از گیشه فیلم کمدی «دینامیت» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است که به مدت بیش از هفت ماه در سال 1400 روی پرده رفت.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سینمایی پسر دلفینی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *