تماشای بزرگ‌ترین ابَرماه سال را از دست ندهید ؛ نخستین ابر ماه در شب های تیر

کارشناس ارشد فیزیک نجوم گفت: نخستین پدیده ابر ماه در تابستان امسال در شب‌های ۲۱ تا ۲۳ تیر اتفاق می‌افتد که اوج آن شامگاه چهارشنبه ۲۲ تیر است.

روز چهارشنبه(۲۲ تیر)، ماه به نزدیکترین فاصله از زمین در سال ۲۰۲۲ می‌رسد. در ادامه با خبر پدیده ابر‌ماه همراه فیگار بمانید.

پدیده ابر ماه

ابر ماه امسال

پدیده ابر ماه
پدیده ابر‌ماه, ابر ماه چه زمانی است, ابر ماه امسال

ابر ماه چه زمانی است ؟

روز چهارشنبه در ساعت پنج صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳:۳۰ به وقت ایران)، ماه به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین می‌رسد و در فاصله ۳۵۷ هزار و ۲۶۴ کیلومتری از سیاره ما قرار می‌گیرد.

پدیده ابر ماه
پدیده ابر‌ماه, ابر ماه چه زمانی است, ابر ماه امسال

پریسا سادات عقیلی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: چهارشنبه ۲۲ تیر، ماه به نزدیک ترین فاصله خود به کره زمین یعنی ۳۵۷ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می رسد و ما می توانیم ماه کامل و شب چهاردهم ماه قمری را درخشانتر و بزرگتر از همیشه ببینیم.

اگرچه ماهِ کامل از نظر تئوری تنها یک لحظه طول می‌کشد، اما تغییرات ماه برای یک روز یا بیشتر پیش و پس از کامل شدن، نامحسوس است و ماه در این زمانها کامل در نظر گرفته می‌شود. وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به پدیده های نجومی تا پنجشنبه این هفته می توانند این پدیده را تماشا کنند، خاطرنشان کرد: در ۲۰ مرداد تابستان امسال نیز باز هم پدیده ابر ماه را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار پدیده ابر ماه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *