فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک ؛ فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران تغییر کرد

فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک . فرمول حق الزحمه مشاوران املاک از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. در ادامه مطلب مشاوران املاک فرمول محاسبه همراه فیگار باشید.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، حق‌الزحمه خدمات مشاوران املاک توسط سامانه معاملات محاسبه و در قراردادها و مبایعه نامه‌ها چاپ می‌شود.

فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک

فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران تغییر کرد

فرمول حق الزحمه مشاوران املاک, مشاوران املاک فرمول محاسبه
فرمول حق الزحمه مشاوران املاک, مشاوران املاک فرمول محاسبه

بر اساس تصویب‌نامه هیئت وزیران که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، شیوه محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک از تعیین درصدی طرف‌های معامله، به رقم ارزش منطقه‌ای معاملات که کمیسیون تقویم املاک که سالانه تعیین می‌کند، تغییر کرد. بر این مبنا تعیین کمیسیون بنگاه‌های املاک بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی که سبب ذی‌نفع شدن بنگاه‌ها از گرانی مسکن می‌شد، لغو شد. بر اساس این تصویب‌نامه نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک به طور سالانه تعیین و هر سال تغییر خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیئت وزیران در خصوص تغییر حق‌الزحمه مشاوران املاک را به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، نیرو، دادگستری، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک، معاونت اقتصادی رئیس و اتاق اصناف ایران ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه نحوه محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک از تعیین درصدی طرف‌های معامله به رقم ارزش منطقه‌ای معاملات که کمیسیون تقویم املاک که سالانه تعیین می‌کند، تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک

فرمول حق الزحمه مشاوران املاک, مشاوران املاک فرمول محاسبه
فرمول حق الزحمه مشاوران املاک, مشاوران املاک فرمول محاسبه

گفتنی است، تهران در این کمیسیون به ۱۰۰ بلوک تقسیم شده و متوسط قیمت املاک هر بلوک بر اساس شاخص‌های مختلف برای یک سال تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *