صحبت های جنجالی جیم جارموش درباره سینما [+جزئیات]

در مصاحبه‌ای جدید که از صحبت های جنجالی جیم جارموش درباره سینما منتشر شده او درباره فیلم جدیدش اطلاعاتی می‌دهد که حواشی زیادی را به همراه داشته است.

در جدیدترین مصاحبه جیم جارموش که از او درباره فیلم جدیدش سوال شد، انتقاد جیم جارموش از سینما نیز را به همراه داشت که از بین رفتن سینما از نگاه جیم جارموش را بیان می‌کند.

صحبت های جنجالی جیم جارموش درباره سینما

صحبت های جنجالی جیم جارموش درباره سینما
صحبت های جنجالی جیم جارموش درباره سینما, انتقاد جیم جارموش از سینما

جیم جارموش، فیلمسازی که دهه‌ها در سینمای هالیوود فعالیت دارد و واضح است که جزو کارگردانانی به شمار می‌رود که دوست ندارد به خواست دیگران عمل کند یا در یک سیستم عظیم استودیویی کار کند. اکثر فیلم‌های به صورت مستقل کارگردانی شدند و بدیهی است که در سال 2023، این نوع فیلمسازان بسیار اندک باشند و دلیلش این است که صنعت فیلم به حدی تغییر کرده است که یافتن استودیویی که مایل به واگذاری کنترل به هنرمند باشد برای فیلمسازان مولف به طور فزاینده‌ای دشوار است.

جارموش، در مصاحبه جدید با گاردیناین توضیح داد:

ساختن فیلم در صنعت سینمای فعلی برای آدمی مانند من واقعاً دشوار است، اما به تلاش خود ادامه خواهم داد. من از این نظر که باید به روش خودم این کار را انجام دهم، آدم کنترلی هستم.

من باید همه همکارانم را خودم انتخاب کنم. من باید برش نهایی داشته باشم. باید از طریق شرکت خودم تولیدش کنم و در مورد افرادی که بودجه فیلم‌ها را تامین می‌کنند، من به آنها اجازه می‌دهم یادداشت‌هایی را در مورد راف کات به من بدهند، اما من همیشه طبق قرارداد، مطلقاً هیچ تعهدی برای استفاده از آنها ندارم.

در ادامه می‌توانید تصویری از جیم جارموش را ببینید:

صحبت های جنجالی جیم جارموش درباره سینما
صحبت های جنجالی جیم جارموش درباره سینما, از بین رفتن سینما از نگاه جیم جارموش

نظر جیم جارموش درباره نابودی سینما

نظر جیم جارموش درباره نابودی سینما اینگونه بود:

صنعت سینما به نوعی از بین رفته است و این بد است. بدتر نیز شده. نوعی قرارداد تقسیم حقوق معادل 50 تا 50 سود مشترک، پس از هزینه، با سرمایه‌داران که قبلاً می‌توانستم با فیلم‌هایم انجام دهم.

جیم جارموش متولد۲۲ ژانویه ۱۹۵۳، کارگردان مستقل، نمایشنامه‌نویس، بازیگر، تهیه‌کننده، تدوین‌گر و آهنگساز آمریکایی است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *