فوری : درگذشت جواد کارا نویسنده مشهور ایرانی

امروز خبر ناراحت کننده از درگذشت جواد کارا نویسنده مشهور ایرانی در رسانه های مجازی داخلی منتشرش شده که بسیاری از کابران را شوکه کرده است.

مرگ جواد کارا یکی دیگر از خبر های ناراحت کننده در فضای مجازی برای مخاطبین هنرمند و دوست داران کتاب هایش بوده است. گویا دلیل درگذشت نویسنده ایرانی جواد کارا نیز مشخص شده است.

درگذشت جواد کارا نویسنده مشهور ایرانی

فوت جواد کارا

روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اعلام خبر درگذشت جواد کارا که ۲۹ اردیبهشت بوده نوشته است: جواد کارا حسن متولد ۱۹۵۳ در شهر دونو بوسنی و هرزگوین بود و تحصیلات خود را در شهرهای دونو، سارایوو و زاگرب تا مقطع دکتری به پایان رساند و در دانشگاه‌های مختلفی از جمله سارایوو، برلین و گراتس و… تدریس کرد.

آثار جواد کارا به ۱۵ زبان ترجمه شده و جوایز ادبی چارلز ولیون، هردر، ویلنیتسا و گوته را از آن خود کرده است. او همچنین عضو آکادمی هنر و علوم بوسنی و هرزگوین و آکادمی زبان و ادبیات آلمان بود.

درگذشت جواد کارا نویسنده مشهور ایرانی
مرگ جواد کارا

درگذشت نویسنده ایرانی جواد کارا

در ادامه می‌توانید تصویری از جواد کارا را ببینید:

درگذشت جواد کارا نویسنده مشهور ایرانی
فوت جواد کارا

جواد کارا در سال ۱۹۹۲ سمت استادی دریافت کرد. جواد کارا استاد تمام دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو بود و به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های مختلفی ازجمله برلین، گراتس و سالزبورگ، تدریس کرده است.

جواد کارا رمان «سارا و سرافینا» نوشته جواد کارا حسن با موضوع جنگ بوسنی و هرزگوین به زبان فارسی و همچنین به زبان‌های آلمانی، سوئدی، اسپانیایی، ترکی، فرانسوی، ایتالیایی و اسلوونیایی ترجمه شده است.

جواد کارا حسن همچنین کتابی با نام «خاکستر راوی» با موضوع زندگی خیام نیشابوری به زبان بوسنیایی به چاپ رساند که هم‌اکنون درحال ترجمه به زبان فارسی است.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *